(johtaja @ Tammi. 08 2009,09:41) kirjoitti
En tiedä, mikä tilanne on nykyään, mutta ajoin 2002 GSX-R 750:ä ja 1000:sta peräkkäin radalla (omistin 750:n ja olin silloin ostamassa 1000:sta radalle). Niiissä oli eroa ja isosti. *750 meni mutkaan kuin ajatus vakionakin. Tonnista joutui oikeasti viemään, vaikka siinä oli öhlinsit (perää korotettu ja 180 takanen), kuitukatteet, slicksit ym. kivaa. *Ketteryydestä huolimatta 750 oli äärimmäisen vakaa jarruissa.
Toki, kyseessä oli silloin GSX-R 1000:n ensimmäinen versio, ja tonninen on mennyt eteenpäin melkoisesti. Mutta uskaltaisin väittää, että 750 ketteryysedun huomaa edelleen helposti kadullakin.
Sen jälkeen olen ajanut peräkkäin vain tonnista ja kuussatkua. Ero ainakin niiden välillä on edelleen älytön.
Itse ostaisin nykyään ehdottomasti tonnisen katukäyttöön, koska en uskaltaisi enää koheltaa mutkateillä. Jos ei pelkää lepikkoa, niin 750 on varmasti mahtava valinta. Radallakin se on varmasti erittäin kiva. Se kääntyy vähän kuin kuussatku, tulee mutkasta ulos nöyrästi kuin kuussatku, ja tehoa on melkein kuin tonnisessa. Suora saa olla pitkä, että tonninen ottaa mutkassa hävityn ajan kiinni. *
Valitettavasti nykyisillä luokkasäännöillä ei ole mitään järkeä valita sellaista kilpurin aihioksi. Jokkiksessa se voisi toimia, mutta 40hp tehokkaamman pyörän ohittaminen on aina vaikeaa.