(MMM @ Elo. 18 2007,14:08) kirjoitti
Mulla leikattiin(siis laseroitiin,ei siinä mitään leikata)oikea silmä n. 3 vuotta sitten tampereen medilaserissa prk tekniikalla(ns.pintahiontatekniikka,hiotaan sarveiskalvon pinta pois,pari sekuntia laserointia,ja suojaava piilolinssi päälle jota pidetään viikko)
Näkökyky oli jotain -3.5
Hintaa n. 500 egee/silmä eli ei pitäis olla paha hinta+esitutkimukset joista saa osan takasin kelasta tai työpaikan sairaskassasta.
Toipuminen on kyllä hitaampaa kuin lasik jne tekniikoilla mutta kun itse sai viikon sairaslomaa täydellä palkalla niin ei paha hinta...
Silmä oli valonarka viikon verran mutta ei mitenkään kipeä.
Itse laserointi ei tunnu mitenkään,eikä siinä tule mitään savua tai palaneen käryä...
Mites muilla laseroiduilla?onko silmät herkät osumille?mulla oli ekan vuoden leikkauksen silmä herkkä osumille.jos siihen onnistui tökkäämään esim sormella tms. niin silmä alkoi vuotamaan vettä eikä ei oikein pystyny pitään auki n. minuuttiin.
Tulee harrastettua noita väkivaltalajeja niin siinä vähän haittasi jos osui silmään jonkun nyrkki tai jalka...ei siis normaalia elämää haitannu mitenkään.
Luulisin että läppäleikkauksissa ei silmä jää yhtä herkäksi?