vakuutukset ifissä.
kawasaki zzr 1100 -93
mies, ikä kohta 46
liikennevakuutus 260/vuosi
bonukset 45%
ei paha ainakaan minusta
Printable View
vakuutukset ifissä.
kawasaki zzr 1100 -93
mies, ikä kohta 46
liikennevakuutus 260/vuosi
bonukset 45%
ei paha ainakaan minusta
Hyvä juttu Moottoripyörien vakuutusten hinnoista Moottori lehdessä 1/2016
http://www.moottori.fi/liikenne/jutu...a-3-700-euroa/
Ja painetussa lehdessä aika laaja taulukko eri pyöristä eri ikäisten kuskien osalta.
Nyrkkisääntönä näyttää olevan. "Vanhat" kuskit 35+. IF aina halvin. Lähitapiola kallein.
Soitteli tuossa POPista...
Onko kellään tietoa kuinka paikkaansa pitävää tietoa anto edustaja, kuulosti niin hyvältä että en oikein usko vieläkään..
Gsxr1000 760€/v, joka päivä samanhintainen. Seisontaan onnistuu sivujen kautta ilman trafin käytöstäpoistoa. Eli 5kk ajolle tulis hintaa se ~320€.
Aikasemmin piti popilla palauttaa kilvet että sai vakuutuksen poikki.
Juttua en lukenut, itse vaihdoin aikanaan juurikin Ifistä Lähi-Tapiolaan, koska If:n prätkävakuutus oli järkyttävän kallis vs. L-T.
Viiden vuoden sisään olen huutokaupattanut vakuutukseni: If vs. Lähi-Tapiola ja OP-Pohjola vs. Lähi-Tapiola ja aina viimeksi mainittu voittanut. Kodin vakuutusta, kotiloa, prätkä, vap.ajan tapaturmaa. Muutama korvaustarve ollut ja aina palvelu hyvää.
Ja sitten pieni taloussuunnittelullinen vinkki jolla hankkii muutaman ylimääräisen pinnan alennusta vakuutusmaksuista.
Liitytään S-ryhmän asiakkaaksi, Päijät-Hämeessä Osuuskauppa Hämeenmaa.
Sovitaan vak.yhtiön kanssa, että vak. maksut maksetaan yhdessä erässä.
Lähi-Tapiolan maksut kerryttävät S-bonusta jolloin 1000 euron kk. erästä saa 4 pinnaa ja 1500 euron kk. erästä 5 pinnaa. Helposti pääsee tuohon 5 pinnaan (jos tarpeen ao. kuukautena ostaa vaikka safkat Prismasta). Maksutapaetua yhdessä erässä maksamisesta tulee 3,5 pinnaa ja vot, näin on 8,5 pinnaa hankittu "alennusta" vak. maksuista.
Vielä kun tuo bonus siirretään S-tilien tarjoamaan rahastoon muhimaan niin taas on päästy elämässä eteen päin.
Olen mainituissa ryhmittymissä vain asiakkaana, en missään muussa suhteessa/yhteydessä.
Taas kerran kilpailutin vakuutukset kaikilla yhtiöillä mitä mieleen juolahti. Turva n. 350€ toiseksi halvinta halvempi.
Pyörä 2011 Kawa Z1000 ja kuski 35v Helsingistä ja Turvan hinta 1048€, kaskossa täydet bonarit ja liikennevakuutuksessa 60%
Kilpailutin kaikki vakuutusyhtiöt läpi. Kallein vakuutusyhtiö oli aivan selvästi IF. (yli tonnin erolla)
Vakuutusyhtiö: POP Vakuutus
Liikenne vakuutus + osakasko 832€ (Paloturva, Varkausturva, Eläintörmäysturva, Ilkivaltaturva, Hinausturva, omavastuu 0 €, Oikeusturva, Vastuuturva)
Täyskasko olisi ollut 1745e joten pääätin säästää ja ajella omalla vastuulla:(
Pyörä: Kawasaki zx10r ninja vm. 2009
BMW R1200 GSA vm 2011, kuski 48 v, Helsingissä.
Liikennevakuutuksen bonus 75 %, kasko 70%.
Nyt vakuutukset IF:ssä, liikennevakuutuksen hinta ennen alennuksia 605 euroa vuodessa, alennusten jälkeen 136 euroa.
Täyskasko ennen alennuksia 747 euroa, alennusten jälkeen 341 euroa.
Vakuutukset yhteensä siis 477 euroa vuodessa ympäri vuoden voimassa olevalle vakuutukselle.
Ei paha mun mielestä.
Turvassa sama paketti olisi ollut 795 euroa.
Pyörä: Honda (Crosstourer) VFR 1200 X, käyttöönottovuosi 2014, vakuutuksenottaja: mies 58 v. Kotipaikka: Pohjois-Karjalan kunta, Vakuutusyhtiö: OP-Pohjola, bonukset 70+70 %, keskittämisalennus 7 % (vuodenympärivakuutus).
Liikenne: 173,43 €
Isokasko: 443,79 €
yhteensä: 617,22 €
Kommentti: olen aktiivinen vakuutusten kilpailuttaja. Pohjola näyttää nyt edullisimmalta, mutta kannattaa aina myös käyttää hetki aikaa vakuutusehtoihin. Autopalvelu, eli ns. hinausvakuutus on mielestäni ehdottomasti oltava. Eroja on myös esim. Baltian maiden kaskovakuutuksen korvaustasoissa. POP on lähiaikojen tarjouskyselyssäni (joulukuu 2015) kallein yhtiö minun tapauksessani. Pohjantähti-yhtiö avaa paikkakunnallamme helmikuussa toimiston. Odotan mielenkiinnolla tarjousta, koska asiamies on entuudestaan tuttu IF-yhtöstä. Olen huomannut senkin, että paikallinen toimisto ja tuttu myyjä pystyy antamaan paremmat ehdot kuin netistä saatu tarjous. IF:iin tarvii taas laittaa kysely, koska kilpailu muuttaa tilannetta. Pohjolasta pyysin myös vertailun josko poistaisin pyörän talvella viideksi kuukaudeksi liikennekäytöstä vs. nykyinen ymprärivuotinen vakuutus. Ei syntynyt eroa kuin n. 54 € miinus Trafin maksu käytöstä poisto ja takaisin käyttöön (8+8 €). Tuolla 38 euron säästöllä en vaivaa itseäni ja ajokuukaudet jäisivät 1.4.-31.10. ajalle. Nyt voin ajaa silloin kun kelit sallivat kesärenkailla ajon 300 kiloisella pyörällä:p.
Miäs 38v. Tampere.
Yamaha fz6-s 2004
If liikennevakuutus 620e vuosi bonarit 20
Yamaha XJR
29v Mies Turku
If täyskasko 760€ ympärivuotinen vakuutus.
Muut vakuutukset Pohjolassa, pankkiasiat OP. Tarjosivat 1040€ kun kysyin tarjousta. :)-
Aika kovia eroja tuntuu olevan...
Honda XRV 750 Africa twin -90
mies, 50v, Hyvinkää
POP-vakuutus
bonus 70%
liikenne + osakasko yhteensä 131,50€/vuosi
En kysellyt erikseen seisontaa :)
Ennen oli Turva
liikenne 253 € (70% bonus tuossa jo mukana)
osakasko 97€
Katoin tuossa POPin laskurilla:
CBR1000F-90
Bonuksia 77% (joku talvitarjous, muuten 70),ikää 58v.(kuskilla)
Liikenne+osakasko 173€, pelkkä liikenne 112€ ympärivuotinen.:blink:
Tuoteselosteessa luki että liikennekäytöstä poiston ajalta ei maksuja mene.:grin:
Nykyään IFissä vastaava jotain 270€
Päivitystä aiempaan: Bläkkäri -02, kuski 57v, Espoo, ympärivuotinen liikenne ja täyskasko IF:ssä oli jotain 400€ ja rapiat päälle/v.
Tässä pari kuukautta sitten vierailin IF:n nettilaskurissa kattelemassa mikä on päivän hinta vakuutuksille Bläkkäriin ja totesin että hinta laskurin mukaan taisi olla jotain 60-80€ halvempi kuin mitä itse maksoin, No annoin asian olla.
Mutta ne pirulaiset IF:ssä näki että olin siellä netissä käyny kattelemassa ja soittivat minulle perään parin päivän päästä ja kyselivät että milläs asioilla sitä on siellä surffailtu. No kerroin että olin noita hintoja katsellut ja huomannut tuon hintojen laskun. No tytteli langaspäässä tuumas että: katotaas .... joo on tämä nykyään halvempi, no korjataan se ajantasalle :)
Samalla pyysin että tarkastaa emännänkin vakuutukset. No nekin olivat halventuneet ja koska en hänen puolestaan sitä pystynyt korjauttamaan, vakuutustytteli laittoi IF kansioon nettiin vaan jonkun hyväksyntä pyynnön emännälle mikä hänen piti vain käydä kuittaamassa ja maksut putosi sillä silmänräpäyksellä :)
POP in vakuutuksiin on tulossa lähiaikoina muutos. Juuri selvittelin asiaa eli tällä hetkellä esim. GSX1400 olisi täysillä bonareilla 180 €/vuosi pelkkä liikennevakuutus eli käytännössä 90 €/kesä. Ainakin sanoivat, kun tänään soitin, että vakuutusmaksu on jokaiselle päivälle sama. Tämä ilmeisesti muuttuu vuodenaikapainotteiseksi, eli hinta on sitten varmaan käytännössä kesältä vähintään sen 180 €.
Suzuki B-King -08
46v mies, Joensuu
If vakuutus, liikenne 35% ja täyskasko 70%
yht. 873€ vuosi
Mies 29v. Cbr1000rr -06 liikenne+osakasko 557€/v POP-vakuutuksessa. Bonukset 45/70. Viimevuonna oli pohjolassa 720€ samat vakuutukset+ pohjolassa ei osakaskoon kuulu ilkivalta ollenkaan.
Mies 25v
Kawasaki zx-6r 2000
Pohjola juuri otettu vakuutus, aloitusbonus 20%
510€ liikennevakuutus koko vuodelta eikä ole saatavills mitään seisontavalintoja joten laitettu trafin kautta liikenteestä poisto jonka pitäisi vakuutukseen vaikuttaa.
BMW R nineT -14
Mies 36, Vantaa
LähiTapiola täyskasko, bonukset 70/70
Vuosi 624 € (kasko ja liikenne yht.), sisältää keskittämisalennusta.
Lisäksi mahdollista saada hyvitystä, jos ajokaudella tekee liikennekäytöstäpoiston vähintään 30 vuorokaudeksi.
PS. If ei omalla kohdalla muutamasta hyvästä yrityksestä huolimatta päässyt kauhean lähelle...
Yamaha FZ1-N 2006
Mies 25, Turku
Pop vakuutus liikenne+osakasko 727€/Vuosi, bonukset 35%.
Eli 6kk ajolla ja osakasko pois seisonnan ajaksi N.370 kun laskee liikenteestäpoiston mukaan.
Toi POP-vakuutus antaa itsellenikin parasta hintaa, vaan puulaakin vakuutustoiminta on tehnyt persnettoa aloituksen jälkeen, ja toiminta ollut myynnissä. Kaksi kysymystä:
1) Kuinka on mennyt omien saatavien kanssa yhtiön kanssa?
2) Joku vakuutusalalla toimiva: Mikäs tämän yhtiön tarina voisi olla tulevaisuudessa?
Siksikin kiinnostava asia, että Pohjola ei myönnä täyskaskoa 15-vee mopoille, ja jos nyt otan Kaskon Euroopan turneelle, katkaisen, ja koitan ottaa vastaavalle turneelle myöhemmin uudelleen, niin eipä onnistu.
Pohjolan korkeampaa hintaa puoltaa se, että viimeksi kun yhteistyötä tehtiin, meni kaikki todella sujuvasti.
BMW F800GS Adventure, -13
Mies, 32, Siuntio
If liikennevakuutus + huippukasko. Aikanaan otettu "BMW-vakuutus" -nimellä.
Ilman mitään bonuksia/alennuksia/vähennyksiä yhteishinta olisi 1596 e.
Liikennevakuutuksen 40 %:n, kaskovakuutuksen 70 %:n ja Ifin oman "keskittäjäalennuksen" jälkeen vuosimaksua jää 796 e.
Jännä ongelma Popin kanssa. Sieltä ei tule paperikirjeitä, vaikka on tilausta tehdessä laittanut paperin toimitustavaksi ja tarkastanut tämän asetuksista. Kaksi laskua ja kaksi karhukirjettä on jäänyt tulematta.
hiukan vierestä mutta itellä popin kokemukset pojan manki varastettiin löytys hetken päästä pusikkoon pilotettuna ilmoitukset tehtiin ,ja mopo tarkastettavaksi .samalla kerrottin mitä oli rikki omilta jäljiltä ,tarkastus kesti noin 4kuukautta ja tuomio mopolla ajettu kolari ,sanoin että varmaan onkin mutta silti se koitettiin varastaa ja siinä samalla mennyt muunmuussa taka haarukka rikki etu levy kerran oli levylukko paikalla ym ,vastaus ei pysty toteamaan mikä on mennyt rikki varkaus yrityksessä suositus että mun vaatimukset kannattaa unohtaa ,no kysyin että kerran olette todennut että on kolaritu ja meillä on täys kasko vehkeessä niin sehän menee siihen ,vastaus ei voi laittaa kerran on tutkittu varkautena ei pystyä sanoo mikä on kolari jäljiltä, mitä vittua meillähän on kasko ,kahdesta eri asiasta ei voi korvata ,ja samalla sano et kannattaa unohtaa korvaus hakemus, täyttää jonkin asteisen petosyrityksen että sellain kokemus popista. halvat olivat vakuutukset kyllä
Itellä ei kokemuksia Popista mut mitä juttua kuullu maailmalta ni aika nihkeetä on nimennomaan korvauksien kans jonka johdosta jengi vaihtanu yhtiöitä. Itellä kans Pohjolas, ei halvin varmaankaan mut eipä oo ollu mitään ongelmiakaan ku jotain on sattunu ni tällä mennään.
mä kun otin ton popin vakuutuset niin aatelin että sen liikenne ja täys kasko on saman hintanen kun kilpailijoiden pelkkä liikenne :blink: vakuutus ja se liikenne vakuutus kun ei mun vahinkoja kuitenkaan korvaa vaan vasta puolen :right: niin sain sen kaskon tavallaan ilmaseksi ja minähän en tunaroi:no: no en ainakaan viimeseen 35 vuoteen mp:lä ai niin jos joku perkele:( sen mp pöllii