karoliinasalmin kirjoitti
Miten olette menetelleet varusteiden tilauksessa FC-motosta, miten koot ovat sopineet ja onko tarvinnut vaihdella?
Itse olen joskus katsellut että sieltä saa edukkaasti erityisesti nahkapukuja, mutta kun täkäläisissä kaupoissa olen näitä esim. Alpinestarsin naisten malleja sovittanut, on käynyt selväksi että esim. koko 44 ei ole suomalainen 44, vaan joku italialainen 44, joka ilmiselvästi vastaa jotakin 36-38:ia, eli esim. 44 Sweep tai MP-asu on täysin eri kokoluokkaa kuin Alpine samalla numerolla, saman numeron käyttö kokonumerona vaikuttaa lähinnä huonolta vitsiltä, saman kokoinen mikä Sweepin mallistosta mahtuu, ei todellakaan mahdu Alpinen mallistosta. Onko jollakulla tietoa että mitkä merkit on jossain määrin yhteneviä mittoja suomalaisten kanssa ja missä pitää pistää lisää kokoa ja kuinka paljon? Ja taas jos joku muu merkki vastaa suomalaista mitoitusta, olisi kiva tietää että ei tilaa liian isoa.
En ole uskaltanut tilata tuon koko-ongelman takia mitään vielä postimyynnistä kun suomalaisessa liikkeessä pääsee paremmin selvyyteen siitä että mahtuuko vai eikö mahdu, ja varusteen olisi syytä olla aika hyvin sopivaa kokoa. Jos koot olisivat universaalilla standardilla niin olisi paljon helpompaa eikä "italialainen koko, suomalainen koko, bla bla bla".