Lainaa:
(JVR @ Touko. 19 2008,10:44) kirjoitti
Lainaa:
(Räkis @ Touko. 17 2008,18:28) kirjoitti
Jaahas. Niin eli ton osan uskaltaa ottaa ihan kokonaan irti, ettei sieltä sisältä ammu mitään ylimäärästä tavaraa ulos?
Irrotettaessa keskimmäinen pultti auki ensin, minkä alla on jousi mikä hoitaa kiristämisen. Tosin jos tuota haluaa kiristää, ei sitä ole pakko ottaa irti, riittää kun aukasee keskipultin ja työntää esim. kuusiokoloavaimella käsin kiristintä seuraavaan pykälään.
Onko ihan tosissaan näin, ettei kiristäminen (eli uutta "pykälää" sisään) edellytä kiristimen irroitusta? Muistan kyllä, kun talvella purin koko pyörän & koneen atomeiksi että keskipultin alta löytyy tämä pitkä jousi, mutta mun mielestä se ei vaikuttanut suoraan siihen itse kiristimen rakenteeseen (se oma jousensa + ratastus siinä sisällä) ja sen toimintaan?
Tuohan on tosi näppärä jos pääsee irroittamatta pukkaamaan uutta pykälää sisään? Tunteeko sen, noin tehdessä, kun naksahtaa pykälän pidemmälle se kiristimen varsi? Meinaan vaan, ettei tule liikaa kiristettyä kun tuolla tavalla toimii?
Nuo kysymykset ihan mielenkiinnosta ja myös siitä syystä että mun mielestä se rakenne oli sellainen ettei muka voisi toimia irroittamatta tuo kiristäminen
http://www.moottoripyora.org/iB_html...ons/tounge.gif kun eihän se keskipultin alla oleva jousi vielä sitä itse kiristämistä hoida, vaan vasta sen jousen jälkeen tulevat romppeet. Voin kyllä olla väärässäkin, mutta näin se minusta on näyttänyt toimivan. Haynesin manuaalin mukaan (ainakin ysissä. Osa vaikuttaa ihan identtiseltä) kiristäminen tapahtui irroittamalla kokonaan ja säätämällä pykälät käsin sitä pienemmän jousen/ratastuksen lukitusta painamalla (jolloin varsi liikkuu vapaasti) ja etsimällä sopiva pykälän.
- P
Edit: sanoja takaisin. Lueskelin ulkomaalaisia foorumeita ja aiemmissa kutosen versioissa ollut noiden mukaan vähän robleemaa noiden kiristimien kanssa ja mainitsivat myös, että vaihto zx9r:n vastaavaan on helpottanut. Ongelmana ollut, että automaattisesti säätyvät eivät ole kutosissa toimineet kunnolla ja ysissä taas ovat toimineet. Tiedä sitten noidenkaan tietojen paikkaansapitävyydestä. Eli voi olla että ysin ja kutosen kiristimien rakenne on sitten kuitenkin (vaikka kuvissa vaikuttavat samalta osalta) erilainen, joten mun höpinät voi unohtaa kokonaan
http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gif
Edit2: tiedä sitten toimiiko nuo ysinkään ihan kunnolla, kun esim. mulla nyt kun talvella laitoin vakioasetuksiin kun käytin irti eli 5 pykälää auki, niin ketju rallattelee enemmän kuin viime syksynä (tai sitten vain muistan väärin) eli tuntus että ei hae uutta pykälää automaattisesti. Pitäs käyttää auki ja tsekata missä pykälässä se nyt on.