Lainaa:
(Timberline @ Syys. 26 2009,13:26) kirjoitti
Mutta eikö asia ole niin, pakko täällä ei ole olla. Suuri osa ei edes osallistu näihin vääntöihin.
Tästähän tässä on juuri kysymys. Miksi antaa joidenkin mellastaa ja ajaa 99,999% ihmisistä sellaiseen tilanteeseen, jossa tänne ei halua kirjoittaa. Miksi niin marginaalinen porukka, kuin muutama tyyppi voi olla organisaatiolle niin kallis asia, ettei niitä saa kokonaan kuriin.
Tässä ei ole kysymys mistään kukkis-vetis -asetelmasta, vaan oman pesän kunnioittamisessa. Jos joku on valmis kusasemaan foorumin niskaan epäkunnioittavalla tavalla ja hän ;
a) ei itse ymmärrä sitä, eikä halua sitä
b) ei ymmärrä sitä, mutta haluais sitä
c) ymmärtää sen, eikä halua sitä
d) ymmärtää sen ja haluaa sitä,
voidaan sanoa, että ryhmän (a) kanssa on hyvoin vaikea mennä eteenpäin. Ryhmiin (b) ja © voidaan vaikuttaa ohjaavalla keskustelulla. Ryhhmän (d) kanssa saadaan paljon hedelmällistä aihetta tähän foorumiin.
Kukin voi nyt mennä peilin eteen ja tutkia, mihin ryhmään hän itse kuuluu. Ihan vilpitön kysymys, olenko ja haluanko vaikuttaa toisia kirjoittajia sekä foorumia kunnioittavalla tavalla.
http://www.moottoripyora.org/iB_html...icons/wink.gif
-M
PS. tän keskustelun ei siis tarvitse olla sillä tasolla, joita teini-ikäiset lapset toimiessaan kohtaa, nimittäin auktoriteettien kunnioittamista. Tälläkin järjestelmällä on omat valvojansa, jotka pyytää ja ohjaa noudattamaan sääntöjä. Nuorien ja keskenkasvuisten elämään kuuluu kapina ja ns. tilan- ja oman paikan raivaaminen. Menköön kukin nyt oman peilinsä tykö ja kohdatkoon oman kuvatuksensa, olenko kapinassa tätä järjestelmää kohtaan ja eikö he huomioi minua pientä?