Kun saadaan vihdoin Olkiluoto tulille, niin laitetaan kunnon ledit koko Suomeen, niin kuin Dubaissa. Se torjuu myös ilmastonmuutosta, koska silloin säteilyä siirtyy Suomesta avaruuteen, eikä Auringosta Suomeen. Minä sanon: tulkoon valkeus.
Printable View
Kun saadaan vihdoin Olkiluoto tulille, niin laitetaan kunnon ledit koko Suomeen, niin kuin Dubaissa. Se torjuu myös ilmastonmuutosta, koska silloin säteilyä siirtyy Suomesta avaruuteen, eikä Auringosta Suomeen. Minä sanon: tulkoon valkeus.
Itse asiassa tästähän poikikin oikein EU-tasoinen härdeli, Suomen aloitteesta, ja siksi me emme voi vaan päättää otammeko kesä- vaiko talviajan kiinteäksi ajaksemme, vaan pitää katsoa myös mitä muut EU:ssa tekevät. Olisihan se hiukan erikoista jos kaikki muut ottaisivat vaikka kesäajan ja me talviajan. Tällöin perinteikäs pituuspiirien sama aika myös sekottuisi jne. ongelmia tiedossa. Ja mitä tällä hetkellä kuulostelee noita lähinapureitammekin, niin kesäaika tuntuu saavan enempi kannatusta => jätetään siis mekin kesäaika kiinteäksi, vaikka kuinka se talviaika ns. "alkuperäinen" aikamme olikin ennen kuin koko kesäaika-systeemiä edes käyttöönotettiin :jpstyle:
Muinaisuudessa elävä unitutkija on sitä mieltä, että kukonlaulun aikaa pitää ihmisen heräämän. Kesäaika mulle kiitos, niin jäisi iltaan vähän enemmän valoisaa aikaa.
Tuo unirytmi on kyllä jännä juttu, teen vuorotöitä, olen aina tehnyt, eikä minulla ole ikinä ollut mitään järkevää rytmiä, mutta silti kellojen rukkaaminen vaikuttaa minuun epäsuotuisasti. Hyvä jos siitä päästään.
Kesäaikaa olisin äänestämässä, ois illat edes vähän vaaleempia.
Kesäaika. Kyllä se marraskuun iltojen pimeys masentaa. Tunti lisää valoisaa silloin tekisi talvesta paljon siedettävämmän.
Talviaika niin olisi lämpimämpää tulla aamulla töihin prätkällä :right:
Venäjähän lopetti kellojen siirtelyn 2011 ja jäi pysyvään kesäaikaan. Jostain syystä se vaihdettiin 2014 pysyvään talviaikaan. Nyt Venäjällä pauhaa keskustelu että alettaisiin taas siirrellä kellonaikoja. Että sillee.:D
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006059825.html