Ei pidä jäädä tupeksimaan valoihin, jos splittaa
Printable View
Ei pidä jäädä tupeksimaan valoihin, jos splittaa
Kantapään kautta oppii vaikka tämä on ehkä hieman kyseenalainen toteamus kun kyseessä on moottoripyöräily. Onneksi ei tällä kertaa vahingon kautta kuitenkaan. Eipä ole vain aiemmin onnistunut vastaavanlainen kanssaliikkujjien provosointi näin hyvin.
Omat splittis kokemukset kehä 1. Ei ongelmia ja porukka kässänny nyt hyvin kun on toi isohko tietyö et antaa mennä ja hyvin ovat tietä antaneet. Peukkua olen näytellyt ja iloisesti moikkaillut ja kiitellyt väistäjiä ja tilan antajia.
Mä sain viime keväänä puhuttelun MP-poliisilta kun splittasin lyhyen jonon kärkeen. Lähellä oli että olisi tullut sakkoa liiasta metelistä (ihan korvakuulolta meinasi vetää), mutta sain puhuttua itseni ulos tilanteesta vannomalla kautta kiven ja kannon että vien mopon huoltoon jossa tarkistetaan vaimentimet :-P
Pointtina siis ettei noilla mitään yhtenäistä linjaa tuon splittaamisen suhteen ole.
Tuossa jokin aikaa sitten joku mp kuljettaja peräti morjesti kun annoin autolla reilusti tilaa kehä 1 :llä. Ite annan kyllä tilaa autolla liikkuessa jonossa. Tarkkana vaan saa olla. Tulee välillä aika yllättäen kun keskittyy seuraamaan edellä ajavien kohellusta.
Mopolla ajaessa mä ite jonottelen muiden seassa. Vähän sellainen periaate, että otan kaiken kiireen pois kun mopoilen. Ruuhkassakin. Ja otan sen yhden mulle kuuluvan autopaikan. "Valittajatkin" sitten saavat siellä takana olla yhden auton mitan kauempana, mutta eipähän splittailla :)
Minä mielellään pujottelen pois autoja häirittemästä tai heidän jonotus paikkoja viemästä. Muistan elävästi lippulaivan parkis kun setä tuli mulle kovaan ääneen selittään " sinä sitten mopollas otit auton parkkipaikan että eikö ois muualle mahtunut!" No hymyilin ja sanoin et ei mun taidoilla... oikeesti teki mieli kuristaa :rant:
Taksimersulla ajettiin viimekesän ORG! Kesäpäivillä 60ft aikaan 1,919s
PoS'sin aika oli 1,944 mikä on ihan hyvä aika
Minulla oli reilusti yli 2 sekuntia
Autolla on yllättävän helppo lähteä ripeästi liikkeelle.
Tosin suurin osa autokuskeista uneksii valoista lähdettäessä
Mitä vittua? :D Eiks tää ollu vaa splittis juttuu? No miä jatkan splittailua niikö ennenkin.
Jos rinnalla oleva ripeän oloinen auto alkaa kilpasille, niin jättäydyn suosiolla sen taakse. Se jonon kakkonen ei kuitenkaan pysy lähdössä perässä joten siihen väliin tulee hyvin tilaa. Road rage ja kiihdytykset nostaa riskikerrointa sen verran ettei jaksa lähteä kilpasille. Ei se minun menoa motoristina hidasta jos auto kiihdyttääkin edelle. Enkä itsekään ole muiden menoa silloin hidastamassa.
Jos valoissa vieressä seisovassa autossa paukuttaa kerrokset rajarille launch controlia varten niin pitäs vähän uunommankin mopokuskin ymmärtää, että vierestä saatetaan lähtee vähän normaalia ripeemmin. Kerran olen valoista ottanut autoa vastaan lähtöjä niin, että mentiin tasapäin. Vastapuolena oli meillä koeajossa ollut KTM X-Bow ja mulla alla vakio 990 Superduke. Vajaaseen satkuun X-Boe pysy vähän reilu sataheppasen nakun rinnalla. Olis pitäny kokeilla myös GT-R Nissania vastaan, mutta sillon ei ollu aikaa leikkiä. Siinä olis varmaan jääny nakumopolla toiseks.
Elämäni suurimman liikennevalokisatyydytyksen sain viime kesänä Vihdintiellä.
Pujottelin jonon eteen ja vieressä ollut teiniviritetty TFSI A3 alkoi putki pöristen kaasutella. Minä nostin visiirin ja katsoin kuskia tiukasti silmiin, kaasuttelin toki myös.
Valot vaihtui ja Audi karjaisi, taisi rengaskin vähän vinkua, tai sitten ääni tuli Haldexista.
Laitoin visiirin kiinni ja polkaisin vaihteen pesään. Siinä kytkintä hissukseen nostaessa ehdin näkemään kun Audin perä katoaa rautatien ylittävän nyppylän taa. Pari minuuttia myöhemmin oltiin taas valoissa vierekkäin. Ei halunnut koittaa uudelleen.
Yleensä kyllä poistun jonon keulalta sopivan ripeasti etten hidastaisi juuri ohittamieni autojen liikettä, mutta tuolla kertaa ei vaan voinut.
Pakko kommentoida tuohon valo kilpailuun...Sori itse sorrun joskus tähän, eli jos vieressä oleva provoituu ja kaasuttelee, haluaa kilpasille. Niin itse lähen valoista joskus ripeästi siihen mitä on rajoitus ja sitten jätän siihen, kun se viereisellä kaistalla heppu kepittää kuin viimeistä päivää. Tämä on tyhmää, mutta joskus on pakko vähän provota toista nuijaa:thumbsup:
Viime kesänä mulla kävi silleen et splittasin jonon keulille. Siitä reipas lähtö ja nopeus suurimpaan sallittuun 50km/h. Vauhdin tasaannuttua ihmettelin kun takaa kuuluu jumalaton nakutuspörinäsuhinamoottorinhuudatus.
Viereltä lähtenyt kiinteistöfirman Isuzu Dmaxi tms pukkas mielenosoituksellisesti nokivasarallaan varmaan reipasta hunttia ohi kunhan sai puolisen minuuttia piiskattua vankkuriaan siihen nopeuteen.
No, seuraavissa valoissa seistiin molemmat punaisissa kumminkin. Oliko tässä kummankaan toiminnassa järkeä, ehkä ei, mutta omasta mielestä tilanne oli jotenkin koominen :orgmp2:
Minä kuvittelen välillä että ihmisillä on huumorintajua, kai seki on katoavainen luonnonvara :right:
Katsojalukujen kärkipäässä tällä hetkellä Hyvät Kaupat ja Suomen huutokauppakeisari; tuossa kulminoituu suomen huumorin taso....:kääk: (ja vähän muukin taso)
Jaa jos vaikka aiheeseen:).... splittaan jos huvittaa; välillä en kun kattelen perseitä.... onneks oma taso on korkeella:smoking:
Splittaan aina kun on mukamas kiire jonnekkin, eli lähes aina. Sen oon huomannut että pirun hyvin autot antaa tietä, mikä on hemmetin hienoa. Sitä oon ihmetellyt kun oon nähnyt että jengi ajelee esim. Kehällä siellä pientareen puolella, mopoilla siis. Se on jotenkin vähän kummallista puuhaa...
Aina voi kiistää se on poliisin työ todistaa että olet aiheuttanut vaaraa. Otat liitteeksi leveäkaista tien ja tavallisen kaistan ohitus välit. Puhutaan muutaman kymmenen sentin eroista ja marssit raastupaan sanomaan että et näe asian aiheuttavan vaaraa omalla toivottavasti maltillisella nopeudella. Lisäkustannuksia ei tule jos syyttäjä syyttää paitsi todistuskustannukset.
Teoriassa voipi mennä nurin jo pelkän sakko rangaistuksen takia.
Pointti siis se jos leveäkaistatiellä saa auto ohittaa auton, samaa kaistaa käyttäen jättäen vaikka sitten 60cm väliä viereiseen autoon ohitus vauhti 80km/h. Niin mielestäni ei voi kovinkaan vaarallista olla jos kapeampaa peruskaistaa ajettaessa kaksipyöräinen tekee saman asian vaikka 40km/h ja ohituksessa viereiseen on väliä 40cm. Vauhti on puolittunut ja välimatka on kuitenkin tippunut suhteessa vähemmän kuin vauhti. Toki voidaan sitten viisastella että ei se autonkaan ohitus ollut turvallinen mutta enpä ole kuullut että sakkoa moisesta tulisi.
Ja sitten semmonen henkilökohtainen vuodatus miksi laissa lukee attä autoa kuljetetaan ajokaistan niin oikeassa laidassa kuin turvallisesti mahdollista? Mutta silti ne ajaa kaikki keskellä! Ja ei käänytäkseenkään osata ryhmittäytyä vasemmalle. Ja sitten kun on risteyksiä mihin mahtuu kaksi autoa toinen suoraan ja toinen kääntymään niin sitten seistään kaistan keskellä.
Kouvolassa nousi pari vuotta sitten aivan käsittämätön haloo, kun eräässä risteyksessä oltiin opittu ryhmittymään kaksi jonoa rinnakkain yhdellä merkityllä ajokaistalla.
Liite 10342
Nykyään on erotettu viivalla eri suuntiin kääntyvien ryhmittymiskaistat. En nyt tarkalleen muista levennettiinkö ajorataakin... ihmiset kuitenkin osaavat ajaa huomattavasti paremmin, kun on tiehen piirrettyjä viivoja, joita voi kivasti seurata.
Pamppuahan tuollaisesta villinlännen menosta kuuluisi saada oikein olan takaa :p.
Kunnolla päiväsakkoja kaikille nyt vähintään.
Mut joo.... näillä siis mennään.
Että ei ihan äkkiä kannata vähänkään järkiperäisestä käytännöllisyydestä nähdä edes unia :sad:.
Meinaan... kun ei maalla edes.... maalaisjärjellä :grin:.
Tuota tietä juurikin maalaiset tulevat kaupunkiin. Juuri siksi olivat varmaankin oppineet ryhmittymään järkevästi. Toisaalta kaupunkilaisetkin käyttivät samaa risteystä :bye:
Jonnette tiennyt, niin Kouvola oli ennen kuntaliitoksia Suomen tiheimmin asuttu kunta Hesen seudun jälkeen.
Turun (Hesen) seutuko Suomen tiheimmin asuttua.... Eihän se ole edes Suomea:grin:.
Joo, kuntaliitosta tai ei, troolinkin perällä, ei Rysänperällä, on aika ahdasta kun se on täynnänsä
silakkaa.... mutta ei kai se silti kaupunki täynnä kaupunkilaisia ole :grin:.
Lopuksi on todettava tuo vanha.......
Jos tykkäät vittuilla turkulaisille, et ole käynyt Kouvolassa :bye:.
...... eiköhän tuossa alkuun, ennenkuin siirrytään veryttelyyn :grin:.