Nooh, itse ajattelen ratailun jatkon jokseenkin näin. Ensin saadaan perus rentous ajamiseen ja aletaan hakea ajolinjoja. Tämän sain alulle nyt ensimmäisellä päivällä. Paljon opin, mutta aivan järkyttävän paljon jäi vielä opeteltavaa jo pelkästään oikeista ajolinjoista, puhumattakaan mutkiin jarrutuksista ja nopeiden mutkien ajosta. Ja nyt tarkoitan ihan sitä, että pääsee näissä asioissa yhtään jyvälle miten pitäisi ajaa.
Ensimmäisellä päivällä ajoin kolme settiä hitaassa/koulutusryhmässä ja neljännen setin ajoin keskiryhmässä. Hitaan ryhmän kolmannessa setissä päästiin ajaa vapaata nopeutta, niin ei kukaan minun ohi tullut ja vain yksi pyörä jäi ohittamatta. Keskiryhmässä lähdin radalle viimeisenä ja tein muutaman ohituksen, en nyt muista mitä pyöriä ohitin.
Yritän kuitenkin aloittaa rauhallisesti ja opetella perusasioita. Ei viittis rystyset valkoisenä yrittää väkisin... Ja ajotaitokurssit pitäisi käydä läpi. Olen ajanut kadulla yli 100 000km isolla pyörällä, mutta tämä radalla ajaminen on jotain aivan muuta.
Edit: en tosiaan kuvittele, että keskiryhmä olisi minulle se paras ryhmä vielä, mutta jos hitaaseen ei saa lippua...