Mä olen tässä taistellut ajoasennon kanssa pyörän muokkauksen yhteydessä ja jäi tämä mietityttämään. Usein kuitenkin alan lehdissä yms. kerrotaan miten tietyssä nopeudessa kyykyssä alkaa tuuli keventämään painoa käsiltä - itsekin olen tämän huomannut. Ongelmana nyt on aavistuksen liian edessä olevat sarvet ja sitä kautta ranteiden ja olkapäiden väsyminen - jalat on suht OK vaikka hiukan tuolla lonkissa onkin liian jyrkkä kulma ja satula on hyvä. Jalat saa tuettua tapeista hyvin, mutta valitettavasti tuon etunojan takia tankista ei saa hyvää tukea, kun polvet on liian edessä.
Yhtäkaikki, siitä huolimatta että hidasajo on murhaa ja mulla virheellisesti on painoa käsillä, on tuon kanssa nimenomaan mutkateiden ajaminen ketterän ja nautinnollisen oloista. Selvästi kääntyy helpommin ja paremmin kuin vanhan helvetin leveän dragbarin kanssa. Osin voi johtua kyllä uusista renkaistakin. Eli ohjaamisen kanssa ei ole ongelmia - päinvastoin - vaikka ainakin oma tunne on että painoa on liikaa käsillä.
Edit: Lihaksista / selästä sen verran, että selälleni tuo asento on hyvä. Selkä on kertaalleen leikattu ja välilevyjä on sieltä paukahtanut useamman kerran. Pysyviäkin haittoja on jäänyt, mutta juuri noista johtuen olen aika paljon treenannut vatsa/selkä lihaksia ja syviä lihaksia, joten niiden ainakin teoriassa pitäisi olla suht OK kunnossa.
Ajoasento on tällainen: http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/1st13_3.JPG