Mä hankin viime vuonna VT1100 Shadowin ensipyöräksi.
Täytyy sanoa, että itsekin karttelin "isompia" moottoreita alkuun ihan vaan, koska, mutta kriteereiksi kiteytyi fyysinen koko (olen fyysisesti, noh.. iso) ja se, ettei ole liian uusi tai kallis ja Shadowin päällä oli ensi kerran "oma" olo, joten ostin pois. Hondaan olen ollu tyytyväinen, helppo ja vakaa ajaa ja moottori ja voimansiirto käyttäytyy pehmeästi, eli erinomainen kruisailupeli.
Älä turhaan pelkää isoa moottoria kustomissa, ei se mihinkään kiihdy tilavuudesta tai sen puutteesta huolimatta kuitenkaan, mutta ei ole tarkoituskaan ;) Ehkä joku 1800-intikka vois jo kiihtyäkin, mutta toisaalta Shadowilla pääsee varsin pienellä kulutuksella eikä sillä jalkoihinkaan jää. Paitsi motarilla, mutta se johtuu ajoviimasta eikä siitä, etteikö pyörällä sais vauhtia rullattua. Olen tainnu 130km/h ajella sillä matka-ajoa parhaimmillaan, eikä siinä myräkässä ole enää mukava istua vaikka olisi kaksilitrainen mylly alla.
Ja ei tainnu kukaan tässä ketjussa vielä sanoa, mutta sen ensipyörän voi ihan oikeasti vaihtaa poiskin, sitten kun tietää paremmin, mistä tykkää ja mikä tuntuu mukavalta. Eli älä liikaa mieti sitä vaan osta joku "riittävä": se "riittoisuus" on kuitenkin vain tilapäistä, kun moottoripyöristä on kyse.
Itseänikin himottais toisen tyyppinen pyörä, mutta ongelma on se, että en haluaisi myöskään tuosta Shadowista luopua... Tuli parhaimmillaan istuttua sen päällä 15 tuntia vuorokaudessa viime kesänä, eikä paikat puutuneet ollenkaan ja hauskaa oli vaan koko ajan. Oliskohan aika hankkia autotalli? :D