Mitähän tuumaisvat rukalla tästä armadillon selkäpuolesta... Liite 2232
Printable View
Mitähän tuumaisvat rukalla tästä armadillon selkäpuolesta... Liite 2232
Vaihtavat uuteen kokonaan. Argonauttiin.
Rukalla ollut nyt yksi rotsi takuuvaihdossa aika monta kuukautta.
Jälleenmyyjältä yritellyt kysellä että mikä mättää ja missä.
Aina luvattu että huomenna joku soittaa mulle väiiaikatietoja, noita huomisia odotellaam edelleen.
Risuja ja miinuksia Rukalle rankasti.
Kummassa mättää, jälleenmyyjällä vai valmistajalla?
Kun tietäisikin.
Eli voi myös olla jälleenmyyjän moka? Pistäppäs soittaen suoraan Rukkalle ja kysy mikä on tilanne kun et ole saanut jälleenmyyjältä vastauksia.
Muutama vuosi sitten keväällä oli aivan sama ongelma, ja silloin oli Rukalla tavarat loppu varastosta.
Uutta piti odetella yli juhannuksen.
Pitääpä soitella paikalliselle dealerille ja delekoida se kysäsemään rukan tilanne, ennenkuin lähetellään tuota mun pukua vaihtoon.. Ei oo hääviä vedellä tuulipuvussa pitkin markkia juhannukselle asti :( Taitaa tuo toinen dainesen 2os. nahkakin taitaa joutaa myyntiin, kun ei enää mahdu päälle uuden rinta/selkäsuojan takia.
Minulla on myös ollut Armadillo vaihdossa Rukkalla.
Aika pitkään ollut sekin jo matkalla, tänään tuli lopulta Bike Worldistä soitto että uusi takki tulee vasta heinäkuussa ja sovittiin että toimittavat sen vanhan takaisin siksi aikaa. Kyllä sillä kevään pärjää.
ÖÖÖ rukan takuu toimii,hyvä:right:tuli ostettua rukan rotsi.Edellinen puku oli/on mp-asun ja sillä ikää kymmenen
vuotta,eikä minkäänlaista tarvetta takuu asioissa:;):
Täytyy huomenna käydä kyselemässä taas omaa rotsia.
Tättärää! Soitin jälleenmyyjälle tuosta rukan punastumisesta ja hän ohjasi minut soittamaan/lähettämään puvun rukalle Kokkolaan. Soitin kokkolaan, josta rouva kertoi että uusien pukujen saaminen menee loppukesälle ja lainapukuja ei kannata lähetellä asiakkaille, koska haalistuneet armadillot on varmastikkin parempia ku heidän vahat puvut. Minulle kerrottiin myös että Armadillon korvaava puku olisi Armas... Tiedä sitten sanoiko rouva vahingossa väärin, mutta ainahan vain paranisi jos näin olisi:thumbup: Nii ja sano se vielä että ajele ny sillä niinkauan kun uudet korvaavat puvut tulee saantiin. Ensiviikolla käyn kokeilemassa jossakin josko 52 housu sattuis sopimaan jalkaan, vois samalla muuttaa vähän kokoa..
No nyt on uus puku poijalla :D Argonauttihan sieltä postista tulla tupasahti. Rukka näköjään muuttanu leikkausta vrt armadilloon... Housut menee nyt napsua pienemmät ja takki on olevinaan paljon suurempi ku armadillo, vaikka sama 52 koko. Siitä armaasta sen verran että oli ollu ilmeisesti jonkinmoista info ongelmaa siellä rukan päässä. Kyselivät myös multa armas lainapukua takas, vaikka eivät sellaista mulle koskaan lähettäneetkään :D eli jonkinmoisia sekaannusta ollu. No lopuksi kaikki ok!
Uusi takki ja housut tuli punertuneiden tilalle. Näkyy olevan Made in China.
Uusi takki ja housut tulivat myös tänne.
Värivirheellinen korvataan uudella, mutta jos tuote ei niin laadukas / turvallinen niin....
Rukka Allroad, ostettu uutena 5/2012, suht mukava puku käyttää, mutta se laatu/ turvallisuus.
Pukiessa jää jalka jumiin lahkeeseen polvisuojan "pussiin" lähes aina(siis ilman gore sade/lämpö osaa), tästä johtuen tuli horjahdettua
ja housun sauma repesi lahkeen sivuvetoketjun yläpäästä. Kuulema kaikki muut onnistuu pukeutumaan
normaalisti. Tarve oli käyttää housuja, joten ompelin
rikkoutuneen kohdan itse, solmiessani alkuperäisiä langanpäitä yhteen ne katkesi helposti,
langanpäät uudelleen esille ja varovaisesti solmuun. Oma ommel vahvalla karhulangalla.
Älä tee itse mitään, vaikka ehkäisisit lisävahingon syntymisen, menee takuu.
(toisaalta jos et estä lisävahinkojen syntyä luultavasti menee takuu silloinkin)
Tuli kaaduttua gessumiittiin mennessä 6/2013,(juuri alkanut sade ja savinen hiekkatie) polvisuoja toimi hyvin, mitä nyt kangas palo puhki.
MUTTA mutta polvisuojan yläpuolella olevan kangaspalan sauma ratkesi ilman näkyvää hankaumaa/osumaa!
Tästä avoimesta saumasta tuli reikä sisäkankaaseen ja polveen verinirhauma.
Heikkoa lankaa siinäkinkö vai suunnitteluvirhe kuten lahkeiden polvipussit.
Takin hihat, sisäpuoli pyrkii ulos( jo viime syksynä), ei kuulema vika vaan ominaisuus.
Takuuhan ei korvaa itse aiheuttamaa rikkoontumista, mutta tuon sauman heikkous/pettäminen ei olisi tullut muutoin ilmi. Vähän hämää näin jälkeenpäin, kun tarvitsi takuuta varten kuittia tutkia, ostokuitissa lukee, tuote: out kuvaus: tarjoustuote
Yhden puvun, myyntierän vai asun "ominaisuudet" ?
Housut kävi rukalla, takista lähetin kuvat.
Rukka takuu tässä tapauksessa, olisin saanut ostaa uudet housut puoleenhintaan, takkia en ole vielä lähettänyt.
Kuvat löytyy tuolta: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...300865#p300865
(Suojaus hyvä, mutta 10e farkutkin olis luultavasti kestänyt paremmin kuin rukan sauma!)
Rukka Edison takki - ostettu tänä keväänä uutena kaupasta. Magneetilla toimiva kaulaläppä on varustettu niin heikolla magneetilla / läppä on lähtöönsä liian lyhyt, ei pysy ollenkaan ajossa kiinni.
Soittelin Rukalle josko tämän suunnitteluvirheen saisi korjattua , niin vastaus oli että kylllä saa -- vaihdetaan velcro tarra ja veloitetaan 50eur + lähetyskulut. Aika berberistä - takkia kuitenkin mainostetaan magneettiläpällä ja oli yksi asioista jotka vaikutti valintaan - edellisen takin tarraläppä kun nyhti jatkuvasti Schuberthin leuanaluskangasta. En ole enää ihan niin vakuuttunut Rukan varusteiden ylivertaisuudesta kuin ennen Rukan kamojen hankkimista.
Nyt ehkä on Rukan takuupolitiikka muuttumassa. Mulla hajosi viime kesänä Italian reissulla molemmat vetoketjut nahkatakista. Vetoketjukorjaus meni totutun tyylikkäästi. Hakiessani korjattua takkia, minulle kerrottiin, että takissa on värivirhe ja ajokauden jälkeen vaan takki Vantaan Bikeworld'iin, ni se vaihtuu uuteen. En ollu huomannu mitään värivirheitä ja olin koko hommasta ihmeissäni, mutta kiikutin sitten takkia Bikeword'iin, niin kyseltiin kuittia. Nyt mä vasta olinkin äimän käkenä, koska en ollut vaihtoa vaatinut, vaan sitä oli minulle Bikeword-myynnistä esitetty! Nyt selitettiiin, että politiikka on tiukennettu ja kuittia vaaditaan. Vaihtamatta jäi. Onneksi turhia ajokilometrejä tuli vähän.
Sama täällä. Takki ostettu 2012 talvella MP Saloselta. Vaativat kuitin ja kun vein takin kuitin kanssa niin printtaisivat omasta tiedostoistaan ostokuitin takin mukaan lähetteeksi Rukalle.
Laitoin Kokkolaan takin ja housut korjattavaksi, ostettu vajaa pari vuotta sitten messuilta ja kuitti mukana. Yllättäen tuli soitto ettei niitä vaihdeta tai korjata takuuseen kun on poistomyynnistä ostettu...
TÄ?:blink:
Missään vaiheessa en ole ollut palauttamassa tai vaihtamassa kamppeita vaan halusin ne kuntoon ja tämän kerroin ompelijalle. Siitä huolimatta väitti ettei puvussa ole takuuta kun on poistoista ostettu.
Soitto Lahteen ja siellä pienen selvittelyn jälkeen herrasmies sanoi että nyt on sattunut joku väärinkäsitys, kyllä Rukassa takuu toimii. Puku tuli korjattuna takaisin ja hyvältä näyttää mutta nyt se ostokuitti on sitten Kokkolassa, toivottavasti tallessa.
Vähän jäi omituinen fiilis tästä keissistä.
Siitä huolimatta pysyn merkissä. Luotto on kova puvun toimivuuteen ja korjaamon palveluihin, molemmat on yhtä tärkeitä juttuja.
Näinköhän rakensivat Lahteen liian uljaan Skyscraperin (taivaansärkijä l. pilvenpiirtäjä), niin on pakko tiukentaa linjaa sieltä sun täältä.:grin:
Kysyin eilen maililla kuittia takuuvaihdettuun argonauttiin, kun olen sen ilmeisimmin kadottanut. Tarkoitus olisi jossainvaiheessa luopua takista ja kuitti olisi silloin tarpeen. Vastaus tuli tänään aamulla -> Olet ilmeisimmin myymässä takkia. Takuu ei koske kolmatta osapuolta, joten emme voi toimittaa kuittia... Siis täh! Eihän tässä ny mitään henkilötakuuta ole, vaan tuotetakuu. Kuitti tulisi minulle itselle, eikä sille joskus mahdolliselle 3:lle osapuolelle, joten mitään väärikäytöksiäkään ei voisi sattua. Ihmettelen asiaa kovasti.
Nähtävästi korjaustoiminta loppuu Kokkolassa ja Suomessa.
http://www.teamliitto.fi/?x32730=8747114
"L-Fashion lakkauttaa Kokkolan toimipisteensä ja irtisanoo 20 työntekijäänsä. Kahdelle korjausompelijalle olisi työpaikka Lahdessa, mutta kukaan ei ole ilmoittanut halukkuuttaan muuttaa sinne."
Kyllähän se kannattaakin ryssiä homma kahden työntekijän takia. Uskoisin paikkakunnalta löytyvän ne pari ompelijaa ja kenties jopa tuotekoulutuskin. Aika pienellä rahalla on menossa vuosien työ. Tämä on ilmeisesti sitä innovointia, hallittua rakennemuutosta ja kustannussäästöjä:no:
Noniin pilalle menee sitten sekin....:pissed:
No justiinsa, toivottavasti saa pidettyä korjaamon Suomessa. Jos ei saa niin sitten on ihan sama minkä merkkistä pukua pitää päällänsä kun joutuu korjauttamaan ulkomailla -> toimitusajat pitenee ja koko homma vaikeutuu.
Mites valmistus, onko se siirretty jo Kiinaan? Lehdistötiedotteessa mainittiin Kiinan tytäryhtiö, multa loppuu rukkan kamojen ostaminen siinä vaiheessa kun ne valmistetaan Kiinassa.
kyll mulla olisi sellainen muistikuva, ettei niitä suomessa tehdä. olikohan mp-maailman pukutesti tms, missä mainittiin valmistusmaa..
Portugalissa tms. etelän maassa nuo tehtiin kun viimeksi olen kauppaa tehnyt, mutta miten onko tietoa miten on asiat nyt?
"L-Fashion lakkauttaa Kokkolan toimipisteensä ja irtisanoo 20 työntekijäänsä. Kahdelle korjausompelijalle olisi työpaikka Lahdessa, mutta kukaan ei ole ilmoittanut halukkuuttaan muuttaa sinne."
Jeps! Mäkin bongasin ton muualta ja epäilen, että tässä oli sitten se "kehitys". Mulla on sekä Merlin että Lancelot versiot. Tuote oli tosi hyvä ja on iso surku, että ns. "takuu" on sitten sitä samaa, kuten kilpailijoillakin.
Jää nähtäväksi, mutta...
Koitetaan vähän valaista Rukan tuotteet on kauan jo tehty Portugalissa sekä Puolassa ja Kokkolassa toimi vain takuu korjaus seilor sekä mp-tuotteet.
Yleensä kun tuote on lähetetty korjattavaksi se ratkotaan auki jolloin vetoketjut ym tarranauhat kärsii sekä monet osat on ommeltu tuplatikkauksella suojien päälliset ym. muut jotka sitten ratkomisen aikana repeytyy.
Nyt kun asiakas on lähettänyt tuotteen korjattavaksi ja saa tuotteen takaisin huomaa että siinä on paljon uutta materiaalia ja on tyytyväinen mutta totuus on että on paljon helpompi ja nopeampi ommella uudet ketjut sekä tarranauhat kuin tuusata niitten vanhojen kanssa, kyllä ne uudet tilbehöörit otetaan siinä valmistuotteen hinnassa jo mukaan.
Ps. tätäkin palstaa seurataan aktiivisesti Lahdessa että hyviä jouluja Tarjalle sinne Kokkolaan kyllä 43 vuotta Rukan palveluksessa riittää.
Juu! Minäkin kovasti kiitän niistä vuori ja ketjukorjauksista, mitkä puvuilleni on tehty. Merlin on käynyt kaksi ja Lancelot kerran korjattavana. Hyvin on sujunut.
Ostin ensimmäisen Merlin tuotteen, kun puku tuli markkinoille, ennakkovaraajana. Olisin ostanut samanlaisen, pari vuotta sitten, mutta Bikeworld sanoi Lancelotin korvanneen Merlinin. Nyt sitten kuljetaan Rukan mannekiinina värivirheellisen tuotteen kanssa, mutta ei se minua häiritse. Ilman myyjän virheilmoitusta en olisi tiennyt asiasta mitään. Haalistunut takki tunnetusti vaan lisää sitä katu-uskottavuutta :D
Toi "politiikan muutos" on kumminkin kuvattu postauksessani aiemmin. Jatko sitten näyttää, miten homma muuttuu ja muuttuuko. Jos jälleenmyyjä ei oikein tiedä, kuka tietää.