Lainaa:
(Paabo/// @ Helmi. 23 2010,14:49) kirjoitti
Tässä alkaa kevät pikku hiljaa oveen koputtelemaan ja olisi aika hankkia eka "iso" pyörä. Aikoinaan tuli nuoruusvuosina Näsärillä piikki vuodet ajettua. Haulla en oikein osuvaa keskustelua löytänyt, kun pyörien hinta/vuosmallit muuttuneet vuosien varrella. Tähän haluaisinkin ihmisiltä kokemuksia erillaisista tuohon hinta haarukkaan menevistä pyöristä. Itse katellut 2000vm---> cbr hondia,Yamaha Fz6-N,Banditteja,Suzuki Sv-650&1000,Honda VTR yms.
Pyörän käyttö tarkoitus olisi mutkateistä nauttiminen ja pienimuotoista matka ajoa.Moottoridalle tuskin tulee suunnattua, kun lähistöllä ei nuita ratoja pahemmin ole.
Olin samassa tilanteess kolme kesää sitten. Piikkiaikoina ajelin Suzukin RG:llä.
Sanoisin itse, että hommaa kyykky. Hommaa vaikka se kusiaiskyykky ekaks, jollei lompakko kestä tonnista, mutta siinä se on sun pyörä.
Koeajot on yhtä paskan kanssa, koska jokainen iso pyörä tuntuu mahtavalta. Osta siis eka, ihan vain sen ulkonäön perään ja tonnisen kyykyn sä haluat kumminkin, niin osta semmoinen, jos vain lompakko kestää.
Pari kaveriakin ajoi viime kesänä kortit ja arpo noitten pyörien kanssa. Tonnista kyykkyä ne halus, mutta olivat kumminkin silleen ja tälleen "fiksuina" niitten tehojen tms. kanssa.
Sanottiin kavereiden kanssa, että laittakaa nyt sitä tonnista vain alle ja ajelette meitin kanssa alkuunsa, niin ette mee lepikkoon ja osaatte nauttia.
Näin nuo toimivat ja pistivät ensipyörikseen tonniset gigserit. Viime kesä sitten ajeltiin ja yhtä hymyä/kiitosta vain olivat kaverit. Ei se meinaan ole kuin siitä oikean käden ranteesta kiinni se meno ja pääasia on se, notta on semmoinen pyörä minkä haluaa, eikä mitään "järkeviä" - ratkaisuja.
Matti. Vihdistä.