ite oon katellu Beckeri crocodilea tai noita edullisempia perusmalleja juurikin tuon 3.5mm liitännän ja ämpärisoittimen takia:Lainaa:
(hesekie1 @ Elo. 25 2010,21:58) kirjoitti
Becker pixmanian listoilla
kokemusta noista laitteista ei oo.
Printable View
ite oon katellu Beckeri crocodilea tai noita edullisempia perusmalleja juurikin tuon 3.5mm liitännän ja ämpärisoittimen takia:Lainaa:
Becker pixmanian listoilla
kokemusta noista laitteista ei oo.
Ovi Mapsissa teet reitin ja tallennat. Sitten puhelimen Navigaattorista sykronoit ovi-tilin kanssa.Lainaa:
Varoitus vaan, että se reitti ei välttämättä toimi. Kesälomareissulle(Suomessa) olin tehnyt reitin pikkuteitä pitkin, mutta Navi ei seurannut sitä reittiä vaan oli koko ajan kääntymässä johonkin. Ilmeisesti missaisi jonkun reittipisteen. Taas vissiin käyttäjässä vika.. http://www.moottoripyora.org/iB_html.../thumbs-up.gif
harmi että se toinen kotimainen menehtyi ennenaikaisesti.
Kesällä kävimme Barcelonassa ja koko reissu tehtiin E90 opastamana. Hyvin toimi, ainoana miinuksena mieleen jäi karttojen päivityksien puuttuminen espanjan osalta ts. siellä on valtava buumi korvata risteykset liikenneympyröillä ja siellä tapahtui " kommunikaatio" virheitä. Jopa kaupungissa pienillä kaduilla korkeiden talojen välissä yhteys toimi. Mulla oli kaikkien maiden kartat tallennettuina, eli käytin vain sisäistä gps. http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/sport05.gif
Latasin kartat N95:seen ja se ei todellakaan löydä yhtään mitään offlinenä. Tai no, kaupungin sijainnin löytää, mutta ruutu näkyy vain harmaana siinä ympärillä. Onlinenä hakee katutiedot yms. siihen. Tätä saa tosin korjattua niin, että hakee Ovi karttasivulla netissä sen kaupungin, merkkaa suosikkeihin ja sitten synkkaa puhelimen kanssa. Sen jälkeen katutiedot löytyy. Eli jos tietää etukäteen minne on menossa, niin paikanpäällä voi sitten katsella sitä karttaa.Lainaa:
(mikko2 @ Maalis. 28 2010,19:05) kirjoitti
Reitin voi suunnitella netissä ja siirtää puhelimeen, mutta itselläni ainakin karttasovellus kaatuu siinä vaiheessa kun se alkaa laskemaan sitä reittiä.
GPS:n yhdistämiseen vinkkinä, että laittakaa se puhelin johonkin metalliselle alustalle. Esim auton katolla GPS löytyy suht pikaisesti. Tässä tietysti vaarana unohtaa se luuri sinne liikkeelle lähdettäessä.
Yllättävän paljon noi vaihtelee, aiemmat mallit mitä kokeilin, oli aikalailla *http://www.moottoripyora.org/iB_html...2ass_1_prv.gif
-Olen siis ennen työni puolesta saanut niitä koekäyttöön...Nyt kun piti hankkia ihan omalla rahalla luuri, niin 5230 perus-kosketusnäyttö toimii yllättävänkin hyvin. Saa fiksin sisätiloissakin, ja nopeesti vielä.
Koekäytössä ollut e7:kin, joka toimii hyvin sekin, paitsi ettei ääntä saa ohjattua handsfreehen. Tai sitten en osaa...tai viitsi. http://www.moottoripyora.org/iB_html...withstupid.gif
Mut sinänsä noi pysyy kartalla kyllä ja tossa 5230:ssa hintalaatusuhdekin kohdallaan. Ja luurin mukana tuli jopa telinekin, minkä pikku askartelulla sai mopoonkin *http://www.moottoripyora.org/iB_html...02moto_prv.gif
Tuo Ovi Mapsin offline haku on todellakin hieman kummallinen, esim. jos olen kartalla zoomautuneena pk-seudulle niin se ei löydä kotiosoitetta Vaasasta.Lainaa:
(Banned @ Kesä. 20 2011,13:01) kirjoitti
Jos taas zoomaan ulos tai siirrän kartta niin että se on edes hieman "tontilla" niin löytyy heti *http://www.moottoripyora.org/iB_html...s/nixweiss.gif
Applen 3gs:llä ja naviconin softalla Madeiran ajelut sujuivat mallkikkaasti. Jopa tunneleista ulostullessa päästiin parissa sekunnissa taas kartalle. Kotimaassa en muuta ole käyttänyt en mopolla enkä autolla.
Mites noi kännykkänavigoinnit toimii taskusta? Ajatuksena, että pitäis puhelinta ajon aikana taskussa ja ottais ajo-ohjeet bluetoothilla kypäräpuhelimeen.
Puhelimen vaihtokin olisi edessä, joten mielipiteitä: Android ja navisofta vai Nokia Nokian Kartat-ohjelmalla?
Millä sait Googlen navigoinnin pelaamaan? Roottauksen kautta turastelemalla?
edit: Itse itselleni vastaten: Eipä se näköjään roottia vaadikaan: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1007132
iPhone 4 ja TomTom Europe on toiminut todella hyvin! Testattu Suomi - Ruotsi - Saksa - Ranska -reissulla.
Navigoinnista en tiedä kun en ole ihmeemmin käyttänyt, mutta Nokia 5800 oli Rukan rintataskussa kun ajoin Perugiasta Trentoon ja trakkerin mukaan oli puhelin GPS-signaalissa kiinni koko matkan.
Trentossa alkoi sataa ja rankasti, joten laiton kännyn muovipussiin ja paidan rintataskuun vai oliko se puvun povitaskuun ja signaali alkoi jo karkailemaan. Tosin vain siinä pahimman sateen kohdalla jolloin ajelin kiertotietä jonkun kukkulan rinteillä. Sitten kun sade jo vähän hellitti ja maasto oli tasaisempaa niin puhelin nappasi kaikki GPS-signaalit kiinni.
Eli riippuu varmaan puhelimesta, taskusta, maastosta ja säästä, että toimiiko vai ei.
Viime kesänä tuli pyöräreissuilla käytettyä Nokian E7:n navigaattoria aika paljon. Sama vekotin oli tammikuussa suunnistusapuna parin viikon ajan Floridassa autolla liikkuessa. Ei valittamista.
oletko tätä käyttänyt eli meneekö rahat hukkaan? https://market.android.com/details?i...=search_result
Onko kukaan testannut tätä -> http://www.sygic.com/en/android Feature-listan mukaan olisi aika kattavat ominaisuudet.
iPhone4S omistajia? Kiinnostaisi tietää miten glonass kattaa tuolla pohjoisemmassa. Paperikarttaa en kyllä jättäisi reissusta vaikka miten ois hieno navi.
Mulla oli ihan vastaavanlaisia kokemuksia Intiassa puolitoista vuotta sitten. Pyörällä ei siellä tullut ajeltua, mutta ympäri maata tuli koitettua navigointia junassa ja keskustoissa. Kertaakaan en saanut sijaintia. Kävin itsekin katselemassa asetuksia ja odottelin ties miten pitkään, mutta ei vaan toiminut.
Kartat olin ladannut etukäteen, enkä käyttänyt A-GPS:ää. Puhelimena N97 mini.
Tuo on kyllä joskus toiminu Suomessakin vähän huonosti, eikä aina ole löytänyt edes taivasalla sijaintia. Toisinaan taas toimii hyvin.
Noksut + OVI on tosi hukassa ilman A-GPS:ää, ts ilman datayhteyttä...
Mitä itse kokeillut muutamaa eri merkkiä ja mallia niin kylläpä noissa mobiililaitteissa melkeen poikkeuksetta kannattaa pitää datayhteyttä GPS:n apuna.
Ongelma vaan tietysti on että ulkomailla se ei monelle ole vaihtoehto.
Suurin osa muistakin GPS-laitteista on aika hukassa aluksi ilman A-GPS:ää. Kävimme Keniassa trekkausreissulla helmikuussa ja minulla oli käytössä Garmin Forerunner (eli siis kuntoilulaite). Ensimmäisen fixin saamiseen meni reilut 10 minuuttia, koska laitteella ei ollut mitään referenssitietoa taivaalla näkyvistä satelliiteista, eikä noissa kuntoiluun tarkoitetuissa laitteissa luonnollisestikaan ole A-GPS:ää apuna.
Vastaavasti sama juttu kotona: jos olen sammuttanut laitteen juoksulenkin jälkeen pihassa ja seuraavana päivänä pistän sen samassa paikassa uudelleen päälle, niin fixin saamiseen ei mene kuin n. minuutti.
Joku tuolla aiemmin oli kommentoinut, ettei A-GPS nopeuttaisi fixin saamista, mutta rohkenen olla eri mieltä. Koko A-GPS:n käyttö perustuu siihen, että sen saavuttamalla summittaisella sijainnilla laite saa nopeammin kiinni taivaalla kulloinkin näkyvistä satelliiteista.
No euroopan reissut yms tehty ja lennosta etsitty (eli ajon aikana) hotellit nokian n8:lla että itselläni toiminut tooodella hyvin reissun päällä (eikä mitään a-gps kikkareitta ole uskaltanut pitää päällä) + bluutuuthin kautta navin murinat kypärään + musiikkia + navi niin 7-8 tuntia kestänyt yhdellä latauksella että ei nyt aiiivan avuton suoritus. Samat näyttänyt kuin ihan oikeakin navi, vähän hitaampaa käynnistyminen mutta sen 30 sekan aikana kun kikkaillaan sateelliitit niin sitten homman toiminut vallan hyvin.
Tämä nyt ei tarkoita sitä etteikö paperikarttoja tms kannata olla mukana, on se vaan helvetin paljon näppärämpää selailla paikkoja ja reittejä isolta näytöltä/paperilta.
Nokia 701 Belle ja beta navi ohjelma 3.09.
Nopea löytämään gps pisteen myös offline tilassa. Pääsin viime viikonloppuna testaamaan Istanbulissa ja hyvin toimi. Offline tilassa laite ei löydä katuosoitteita.
Muutaman vuoden kokemus nokian navigointijärjestelmästä mp käytössä, enkä enää garminin tai tomppaan mp naviin takaisin vaihtaisi.
Siis Lumian navigaattorilla ilman A-GPS päivityksiä homma pelaa hyvin? Keski-Euroopassa.
Nappi korvaan ja bluetoothilla ohjeet ja puhelin tankkilaukun karttataskuun, kyllä se siitä näkyy
riittävän hyvin siitäkin.
Paperikartat tietysti mukaan.
...virtaa siihen riittää ehkä tunniksi...
Lumian käyttäjät: Oletteko löytäneet mitään softaa jolla pystys suunnittelemaan omia reittejä ja sitten lataamaan ko tuotoksen puhelimeen. Ite testasin tuota puhelin/korvanappi yhditelmää (lumia 800) ja toimii ihan kohtuullisen hyvin.
Kuukauden verran olen testaillut Lumian710:iä, kapula poikittain tankkilaukun karttataskussa ja korvanapeilla, ladatuilla kartoilla offline - tilassa ja hyvin tuo toimii, suorastaan erinomaisesti.
Onpa hyvä, etten ehtinyt kiinteää mp-navia hankkimaan.
Ja ajon päätteeksi voi vaikka kuunnella radiota, musiikkia jne, sekä kun navigointia ei tarvitse, niin kuunnella ajon aikana mielimusaa, jos nopeudet siedettävät kypäräkohinoita ajatellen.
Kuukauden verran olen tätä Lumiaa ja nokiasoftaa testaillut ja ihan riittävän hyvä. Kartat ladaten ja offline tila.
Maaseutusuunnistus käyttöäni ajatellen OK ja maaseutukylissä: Lahti, T:re, H:linna selvittää kadut.
Kiinnostaisi tietää miten selvittää isomman kylän, stadin katuja. Testi esim. Katajanokalta -> Hietaniemeen oletuksella, täysin ummikkona ajamassa. Viekö näppärää reittiä jne..., Nyt ei ole asiaa stadiin ja parin viikon päästä jo menossa, niin stadin hurjat tai kukaan muu. Onko kokemusta, tietoa?
Eiköhän tuolla pärjää ummikkona myös stadissa, ongelmahan navigaattoreissa erityisesti ydinkeskustassa on se että esimerkiksi ruuhka-aikaan ei vaan kannata aina mennä siten mitä navi näyttää. Itse kuljen mm työmatkaa pärrällä vantaa-tehtaankatu (punavuori tms) ja aikalailla reitti poikkeaa tulo ja meno matkoilla.
Nii, siis tarkennuksena, että jos pelaa Stadissa, niin ehkä pelaa myös vaikkapa Ulmissa, tai Munchenissä.
Nytten, kun ei ole ollu aikaa poiketa Stadin asunnolla Kampissa. Kun tää juhannuskin on kärsittävä perinteiseen tapaan mökillä.
Ennen kuin viikon päästä aukiaa isot tiet ja isot maisemat.
Vastauksesta päättelisin, että saattaa pelittää myös Keskisemmän Euroopan kylissä, ei ku kaupungeissa.
Nokia 701 Bellessä navigoinnin kaikki herkut. Lumiat vielä navigoinnin suhteen raakileita. Toivottavasti saavat navigoiniominaisuudet koodattua WP 8:iin.
Matkaa tehdessä Bellessä todella helppo tehdä suoraan reittipisteitä karttapohjaan. Käytössä myös topograafiset kartat, jolloin näkee myös maaston korkeuserot. Reittipisteitä ei tarvitse luoda paikkakuntatietojen mukaan, vaan suoraan karttapistettä sormella painamalla. Käytön kun oppii niin täysin ylivoimainen.
Näytön kirkkaus markkinoiden paras, myös auringonpaisteessa. En vaihtais takaisin mp-navigaattoriin.
Rakensin vanhasta korvalappustereosta kaiuttimet kypärään. Ajo-ohjeet kuulee vielä 140km/h nopeuksissa.
Eurooppa reissussa prepaid sim kortit vapaalla data latauksella, jolloin karttatieto päivittyy automaattisesti netin kautta.
jostainsyystä Nokia n8 navigointi ei toiminu italiasa, muisa maissa kyllä(saksa, itävalta, ranska, luxemburg, sveitsi). Kokeilin viel ladata kartat uudestaan mut ei..
Saksassa tarjoaa: Linkki http://www.prepaid.de/prepaid-angebote.php
Itse käytin www.klarmobil.de tarjoamaa Flat 5000MB/kk kiinteähintaista datasiirtoon. Valitettavasti tämän kortin hankkimiseen tarvitaan saksalainen bulvaani.
Suosittelen päivä taksalla toimivaa data sim korttia. Tällaisen kortin voi ostaa juuri tarpeeseen.
Ootko tehny reittejä netissä, ja sit synkannu ne puhelimeen? Mulla ois pieni ongelma Nokia kartat 3.09 kanssa, ja puhelimena Nokian E7.
Tein tossa reitin mikä menee muutaman eri reittipisteen kautta. Kun lähden ajamaan täytyy aina mennä sen ensimmäisen pisteen kautta, tai muuten puhelin käskee mennä koko ajan siihen 1. pisteeseen vaikka oltaisiin menty reitillä jo eteenpäin. Eli voiko noita pisteitä jättää jotenkin väliin? Esim. vanhassa malissa pystyi pisteitä jättämään väliin ja näin hyppäämään eteenpäin ilman että kiertää pisteen kautta. Sama homma jos ajat vaikka kahville ja käynnistät reitin uudestaan, nii se opastaa sinne 1. pisteeseen.