classic kirjoitti
Ollen kaikkien kanssa samaa mieltä. Kuin Masa Niemi aikoinaan: Asiahan ei minulle kuulu. Vaikka kuuluikin.
Niiin sanoisin että säästeliäs motoristi on jo käsitteenä hankalahko.
Ajat millä ajat, koskee ajopeliä ja bensaa, niin harvassa lienee mahdollisuudet säästää. Kun laskee pyörän hinnan, huollot, vakuutukset, bensan, ajokamppeet... Loppuviimeksi kannattaisi ajaa autolla tai lyhyemmät matkat vaikkapa taksilla jos säästää haluaisi.
Kerho keräsi porukkaa jotta ajetaan Vaalimaalle syömään moottoritietä pitkin ja pikkuteitä takaisin. Noin 360 km. Vaimo sanoi että kuluu paljon bensaa. Kerroin että se on yksi asiaan oleellisesti liittyvä juttu.
Tunnen montakin äijää jotka tekee muita typeriä ja kalliita juttuja, kuin ajaa moottoripyörällä. Omaan typeryyyteeni ajaa BMW RT:llä ihan turhia ajoja, olen erittäin tyytyväinen ja ajaessa järjettömästi kaatosateessa iloinenkin kun kastui vain vähän.
Pihassa seisoo kaksi autoa jotka maksavat ihan turhaa sillä aikaa kun ajelen sateessakin moottoripyörällä.
Joten en tämän jälkeen näe järkeväksi ajatella järkevästi moottoripyöräilyä tai paremminkin siinä tapahtuvia säästöjä.. Olen jatkanut Cadin aloittamaa Exel-taulukkoa josta näkee häneltä ostamaani Rt:hen tehdyt huollot ja muut kulut.
Ei moottoripyöräilyssä mitään säästöä ole, kyseessä on keskikallis harrastus. 98:lla ajelen, saa hiukan lisää kuluja lyhyemmällä matkalla.