Lainaa:
(juhani_palmu @ Maalis. 21 2007,10:21) kirjoitti
Iän tuomaa "nynnyyttä" tai sitten pyörässä on jotain vikaa. Viiskymppinen setämies myi taannoin bemarinsa pois kun valitti että sillä ajaa jatkuvasti vähintään 130km/h.
Eihän se silti mitään ennenkuulumatonta ole jos vauhti hirvittää. Tuntuu hirvittävän suurta osaa autoilijoistakin. Ei millään saa noita malmikasoja kulkemaan yli 70km/h.
Mutta kyllä jotain ajoharjoittelua tai pyörän vaihtoa kannattaa miettiä jos pahasti pelottaa, tai sitten ihan uutta harrastustakin... Vauhdin hurmahan on osa moottoripyöräilyä. Tai siis eihän moottoripyöräilyssä muuta ideaa olekaan kuin vauhdin hurma. Ehkä vähän jotain vapauden tunnettakin.
Itse ajoin viime kesänä parhaimmillaa 240km/h eikä se suoralla pikatiellä tuntunut yhtään pahalta. Pyörä meni kuin juna ja turbovolvo pääsi karkuun. Perhana!
Jos pelottaa ajaa prätkällä, kannattaa suosiolla siirtyä golfiin ja ryhtyä ajamaan city"maasturilla" kuten suuri osa golffareista tekee kun olen katsonut golf-kenttien parkkipaikkoja prätkällä ohi ajaessani.
Kannattaa hankkia kilokyykky, niin pärjää aina. Niillä olen aina nöyryyttänyt Volvo V70-kuskeja (turbolla ja ilman), jotka mukana istuvien vaimon ja lasten katsellessa ovat tarmokkaasti (mutta niin masentavan tuloksettomasti) yrittäneet polkea kinneriinsä lisää kulkua.