Lainaa:
(Nitrous @ Elo. 17 2006,11:35) kirjoitti
Minulta meni keväällä into pysähtyä suojatien eteen päästämään yhtään ketään tietä ylittämään. Olin silloin tulossa kotilolla töistä ja satoi aika reippaasti. Eräs rouva polkupyöränsä kanssa odotti keskikorokkeella että pääsee tien yli. Minä pysäytin suojatien etten, rouva lähti ylittämään tietä ja takana tullut Mersu ajoi rouvan päälle. Onneksi auto osui vain fillarin takarenkaaseen eikä rouva jäänyt auton alle mutta lipat siitä tuli ja rouvalle vekki otsaan.
Ajattelin muuten siinä heti kun aloin hidastamaan että oikeastaan se mitä olen tekemässä on aika vaarallista (juuri ko. tilanteiden vuoksi). Mutta ajattelin vielä että kun kerran kyseessä on aikuinen niin näkeehän hän siitä kotilon yli jos sieltä joku meinaa tulla ohi pysähtymättä ja tajuaa myös katsoa että tuleeko sieltä joku. Mutta ei näköjään tajunnut. Sitten kun rouva oli ylittämässä tietä ja taustapeilistä näin sen Mersun tulevan vauhdilla ja tajusin ettei se ehdi pysähtyä niin näin jo mielessäni pyöräilijän verissään kadulla. Siltikään en ehtinyt edes painaa tööttiä tai muulla tavoin yrittää pyöräilijää varoittaa vaikka nuo about 2 sekuntia ennen kolahdusta tuntuivat kyllä pieneltä ikuisuudelta. Sitten ei enää auttanut muu kuin mennä katsomaan kävikö pahasti ja soittaa poliisit paikalle sakottamaan kotilokuskia.
Tuon tapahtuman jälkeen en ole enää harrastanut moisia kohteliaisuuksia liikenteessä. Ja etenkin lapsien kohdalla mielestäni muidenkin kannattaa miettiä kahdesti pysähtyykö siihen suojatieneteen ollenkaan. Lapset eivät useinkaan ymmärrä että sieltä voi kuitenkin joku naulapää tulla.