Lainaa:
(R1100RT @ Maalis. 24 2007,16:07) kirjoitti
Itse en tuota delvac intoilua ymmärrä. Paljonko siinä sitten tulee kesässä säästöä? Ja sen kun suhteuttaa muihin pyöräilystä aiheutuneisiin kuluihin, renkaat, huollot, vakuutus, arvonalennus, jne) niin eipä ole kummoinenkaan säästö. <itse ihan aidosti uskon laadukkaisiin öljyihin, tuskin koko hintaero sentään on tehtaan ilkeyttä.
Tiedän ihmisiä jotka syytää rahaa joka puolelle kun ei ole kyse kuin eurosta, kympistä, satasesta tai jostain mitättömästä summasta. Näille ihmisille yleensä myydään kaikkea kätevää joka maksaa "vain kympin". Kahvistakin he maksavat mielellään 3 euroa koska eihän se maksa kuin 1,5 euroa enemmän kuin ennen. Mitätön summa jos miettii mopoilun kustannuksia.
Itse kerran huvikseen laskin paljonko säästää jos tankkaa auton halvemmassa paikassa kuin kalliimmassa. Yleensä tankillisessa säästö on 1 - 2 euroa. Ei paljon. Joskus kuitenkin on valtatiellä valinnanvaihtoehtoja ja jos ottaa halvemman niin ei häviä mitään mutta juo sen kupillisen kahvia sitten "ilmaiseksi".
Moni tankkaa Shellin V-Poweria kun ei oo kun pikkusen kalliimpaa. Mutta mitä hyötyä? Moni ostaa moottoripyöriin tarkoitettuja öljyjä mutta mitä hyötyä? Maksaa enemmän kuin autoöljyt eikä välttämättä toimi sen paremmin?
Huvittavinta on nämä moottoripyörään erityisesti suunnitellut pesuaineet jotka maksaa omaisuuksia. Käy hakemassa autokaupasta pesuaineet niin saat samaa ainetta paljon halvemmalla.
Olen ollut elintarviketeollisuudessa töissä ja uskokaa tai älkää niin samaa ainetta purkitetaan eri "valmistajille" heidän etiketeillään. Esimerkkeinä Pirkka, Euroshopper jne... Kaupan hyllyssä nämä b-luokan tuotteet ovat vain huomattavasti halvempia vaikka tuotantokustannukset on ihan yhtä suuret kuin alkuperäisen merkkituotteenkin.
Pienistä puroista syntyy suuri virta.