Tämä kysymys on edelleen avoin. Osaisiko joku valaista asiaa kuinka homma hoituu käytännössä? Varsinkin kohta, jossa puhutaan maksun suorittamisesta yksityiselle.Lainaa:
(hesekie1 @ Kesä. 04 2005,22:23) kirjoitti
Printable View
Tämä kysymys on edelleen avoin. Osaisiko joku valaista asiaa kuinka homma hoituu käytännössä? Varsinkin kohta, jossa puhutaan maksun suorittamisesta yksityiselle.Lainaa:
(hesekie1 @ Kesä. 04 2005,22:23) kirjoitti
Yksityiseltä ei välttämättä kannata ostaa pyörää ulkomailta jos kukaan ei oo käyny sitä koe-ajamassa/katsomassa....
Itse ostin pyörän liikkeestä suoraan.Lähettivät faksilla kauppakirjan ja pankki yhteytensä. Maksoin laskun ja sovin kuljetuksen.Pyörä tuli pirkkahallille parin viikon sisään papereineen.... Nyt olen ajanut n.4 vk. sakun Jammulla tullin kilvillä. Ainut vika mitä pyörässä on ollu, oli seisontajalan ohitus ja sähköliittimissä ollut outo rasva. Pyörän kilsatkin tuntuis pitävän kutinsa.
http://www.johns-und-maackens.de/index.php http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/sport05.gif
Tämä kiinnostais muakin aika lailla. Varsinkin, jos yksityiseltä ostaa.Lainaa:
(0-TNT-0 @ Huhti. 12 2006,19:01) kirjoitti
Mie oon Hampurin lähelle menossa kuukaudeks, lähtö perjantaina. Sieltä voisin kysellä yheltä kauppiaalta, on sen tyypin kaveri, kenen tykö meen tonne Saksaan kuukaudeks hommiin.
http://www.belcar.fi/
SUOSITTELEN lämpimästi,pyörä Belgiasta Ulvilaan toimitettuna 366e (Syväkuru) siitä sitten jatkoyhteyksillä pihalle asti 100 e.
Minulle Triplen toi Frankfurtista Vantaan Kaukokiidon terminaaliin Dan Cargo. Hyvin hoitivat homman. Hintaa kertyi (ml.vapaaehtoinen kuljetusvakuutus) ~350ekee.
Minäkin haluan vastauksen tähän?ja vaikka ostas liikkeestäkin? ja mistä liikkeeistä porukka on ostanu pyöriä(menee kyllä vähän ohi topicin)?Lainaa:
(Opethie @ Huhti. 14 2007,14:34) kirjoitti
Jeps,myyjään joutuu yksinkertaisesti luottamaan.Ja kuvathan ei kerro koko totuutta.Kun itse tuota Intikkaa ostelin,soittelin kyllä kavereille jotka samaisesta firmasta pyörän olivat ostaneet,vastaukset olivat sellaisia että rohkenin itsekkin...........eikä ole valittamista.Mutta totuushan lienee se,että eihän se välittäjäkään sillä pyörällä ajellut ole,liikkeessä käynyt katsomassa,siistiksi ja kunnoltaan hyväksi todennut ja kukapa noihin käytettyihin 100 varmasti osaa sanoa kauanko kestänevät http://www.moottoripyora.org/iB_html...s/nixweiss.gif elikkäs kannattaa varautua myös koneremonttiin ym.....sama asia pätee myös Suomesta käytettyä ostaessa,onhan toki kuluttajansuoja mutta yleensä joutuu kuitenkin työn osuuden omistaan pistään (liikkeestä ostettu pyörä).Lainaa:
(Wii @ Touko. 08 2007,02:30) kirjoitti
Raha vaihtoi omistajaa seuraavana päivänä kun olin ostopäätöksen tehnyt (sp lasku) ja pyörä oli pihassa kuukauden kuluttua.
Edit:Myyjiä/välittäjiä on monenlaisia joten varovaisuuteen on syytä ja ketään en kehoita hommaamaan pyörää ulkomailta,mutta henk. koht. voisin vaikka toisenkin pyörän samalta välittäjältä ostaa.
Heikki Seppälä Ky Alajärveltä toi mulle 2 pyörää. kaikki puhelimessa sovitut asiat pitivät pohjalaisen jämtisti!
Pari lisäpäivää tuli matkaan lauttaremontin takia, mutta kuski piti ajan tasalla.
Ajavat ainakin nyt ihan etelä saksaan tavaraa alajärveltä viikottain ja paluukuormaan sopii usein pyöriäkin. Purku onnistui joustavasti matkalta Toijalasta. Hinta riippuu monesta asiasta, mutta 250-400 e veroineen /pyörä pitäis tulla matkan varrelta.
Ite ostin pikku jobbarilta, meilasin, soitin tankeroenglanilla, pyysin rekisteriotteen faxiin, sitten lasku faxiin jonka maksoin, jne.
Vähän jännitti, että menikö vaan rahat, mutta kyllä sieltä tuli mitä piti. http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/sport05.gif
Mikäli myyjä ei faxaa tai skannaa spostiin rekisteriotetta homma kannattaa unohtaa. Huijareitakin on mobile.de:ssä
On tullut vastaankin....
Kuljetusliike Heikki Seppälältä tänään klo 9.00 Tanskantuliaisina vm.2002 Suzuki VL 800. Pyörä saatiin ehjänä perille kotipihaan 200,- euron kustannuksella. Ajolupa pyörälle oli räpylässä klo 10.00. Hämeenlinnan tulli hoiti hommansa tyylikkäästi kuten myös ko. kuljetusliike, suosittelen.
Itse huusin pyörän eBay:stä, soitto välittäjälle ja hän kysyi että mennäänkö katsomaan. Sanoin että no joo. Pyörä on 500km päässä. Sanoin että joo ei mennä http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gif Pyörä maksettiin näkemättä ja sovittiin että myyjä vie pyörän kuljetusterminaaliin. 3 viikkoa ja pyörä tuli, juuri sellaisena kuin odotin.Lainaa:
(KUIKKIS @ Syys. 07 2006,20:57) kirjoitti
Välittäjänä toimi Belcar ja kuljetuksen hoiti Traktrans. Hieman traktransin aikataulu kusi, mutta muutama päivä sinne tänne, ei liene yksi pyörä prioriteettilistalla ihan ykkösenä. Rahti oli 400 EUR ja huonoksi puoleksi laskettakoon että autossa ei ollut perälautanosturia, siksi pyörä piti saada terminaaliin. Pyörä tuli ko. firman välityksellä vantaalle asti josta tänne pohjanmaalle paikallisen rekkafirman kyydissä niin ei tarvinnut itse lähteä vantaalle.
Kävin itse Hampurin liepeillä olevasta prätkäliikkeestä pyörää katsomassa ja ostamassa. Myyjä osasi hommansa. Kaikki paperit ok ja muutenkin mukava heppu.
Mietin siinä sitten ajanko pyörän itse koto Suomeen vai hommaanko pyörälle kuljetuksen. Onneksi valitsin jälkimmäisen. Parilla puhelinsoitolla pyörä Suomessa. Tänään tuli kotipihaan yhtenä kappaleena *http://www.moottoripyora.org/iB_html...jumpie_prv.gif
Käytin muuttopalvelu Kähärin palveluita. Homma toimii, ei tarvinnut itse kuin makoilla sohvalla.
Hinta oli 360 e, eli näyttäis olevan hinnan nousua silläkin saralla. Mutta aika lailla menee yksiin sen kanssa, jos itse hakisi. Vaivattomuus on kyllä iso plussa tälle palvelulle...
Nythän se jännä vaihe alkaa, kun pitäisi saada pyörä rekisteriin...
Tänään tiedustelin Heikki Seppälä Ky:ltä kuljetuksia. Hollannin puolelta 1 x VS800 rahti 400e + alv Alajärvelle tuotuna.
Nyt tarviis pikaisesti varmaa tietoa kuljetusyrittäjistä, jotka ajavat lähitulevaisuudessa Brysselin kautta ja joilla olisi tilaa ottaa pyörä kuljetukseen.
Muutamiin tässähkin threadissa oleviin firmoihin olen jo ollut yhteydessä, mutta varmaksi eivät osanneet kuljetusaikatauluja ja -reittejä vielä vahvistaa.
Kellään tietoa?
ps. siirtokilvet Belgiassa vientiä varten ovat parista sadasta eurosta ylöspäin, riippuen missä vaiheessa kuukautta eletään..
edit. firma löyty ja pyörä Suomessa
Osaisiko joku kertoa parhaat ja luotettavimmat firmat, jotka toisivat pyörän esim. etelä-saksasta -> travemundin satamaan.
Eiköhän ne ole nuo kaksi Kähäri ja Seppälä. Aika hyvin ovat saaneet kiitosta tässäkin threadissa.
Miksi Travemündeen, miksei saman tien Suomeen? Taitaa olla saman hintaista ja vaivatonta.
Koska Trawemundista saisin pyörän ilmaiseksi Suomeen..
Mikä on hintataso nykyään, jos haluaisi tuottaa kaksi pyörää esim. pohjois Italiasta Milanosta Suomeen eli itse tulis pois lentämällä??
Onko kenelläkään kokemusta?? Pitääkö ajaa takaisin Saksan puolelle, että onnistuu halvemmalla ja helpommalla?? Reissu olisi vasta kesällä 2009.
Itte ostin pyörän Trieristä, joka on n. 160 km Kölnistä etelään. Kuulemma Saksan mettäperää. Siinä Seppälät, Havinat ja Penttilät lupasivat jos jonkinlaista pikatoimitusta. Viime viikon lopulla paloi pinna ja soitin Marko Kähärille. Heillä oli just auto lähdössä Luxemburgiin ja lupasi että kuljetus järjestyy. Tänään on pyörä haettu. Sunnuntaina auto pyörineen Pälkäneellä ja maanantaina saa hakea. Syvä pokkaus ja kiitos Pälkäneen suuntaan.
Kyselin juuri näiltä kaikilta suomalaisilta täällä mainituilta firmoilta kuljetusta tsekeista Prahan läheltä Suomeen ja niiltä harvoilta, joilta sain jotakin tarjousta, niin hinnat on ihan utopistisia, about 600€-1500€ !!! Yhdestä näistä firmoista sain erittäin huonoa palautetta(mutta firman nimi jätetään sanomatta, ettei tule enempää sanomista...) Tästä vedän sen johtopäätöksen, että *kuljetusten hinnat ovatten nousseet niin korkealle, ettei ole mitään järkeä ottaa kuljetusta joltakin Suomalaiselta firmalta tänne! Pakko ruveta lähettelemään maileja Tsekkiläisille firmoille..... Toisena huomiona se, että jos myös Eurooppalaisten firmojen hinnat ovat näin huimat, niin moottoripyörän tuonti Keski - Euroopasta, jota Tsekkikin edustaa, on ihan poissuljettu juttu näinä päivinä ja kenties tulevaisuudessakin. Jos ei Euroopasta löydy halvempaa kuljetusta, kun täältä, niin sitten myyn jo ostamani pyörän jollekin "keski-Erooppalaiselle" suoraan Tsekeistä! Haiskahtaa sille, että käytettyjen pyörien tuonti ei enää kannata ollenkaan tuolta suunnalta..... Muutenkin meitä suomalaisia kusetetaan hallituksemme toimesta juuri tällä autoverollamme, sillä esim. Slovakiassa on tilanne se, että ei tartte maksaa mitään "autoveroja" tai ALV:ja tai moottoripyöräveroja sinne toisesta EU maasta tuodulle pyörälle! Pelkästään maksettavaksi jää kuljetus sekä rekisteröinti, joka on noin 200€ luokkaa Slovakiassa kilpineen! mitä sitä muuta voi sanoa, kun että sarvikounojen maassa sitä asutaan !!!!! * No, onneksi ei ole enää eläkeikään kun 11 vuotta, että sitten taidan suunnata jonnekin järkevämpään paikkaan asumaan. Tosin pitää olla tarkalleen puoli vuotta Suomessa,että saa sinne muualle sen suomen eläkkeen tulemaan, mutta sehän ei liene ongelma..... *http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gif
Niinpä. Ja vielä itäeurooppalaisissa maissa saa rekisteriin jopa varastetun pyörän. Kyllä meitä suomalaisia todella kusetetaan. Ja samassa EU:ssa ollaan.
Fin Agent
Oma pyöräni tuotu ton kautta. Edellinen omistaja oli tuonut ja kehunut tuota.
Kaikki on tainnut tulla sanotuksi, mutta voisin yrittää koota ja taustoittaa tuota hiukan huimalla yhden auton ja yhden skootterin kokemuksellani.
Tämä homma kiteytyy pariin perusstrategiaan
- voit ostaa joko (a) yksityiseltä tai (b) firmalta tai © tutkia *useita vaihtoehtoja
- voit mennä (d) itse paikan päälle tutkimaan tavaran tai (e) pyytää jotain välittäjää tarkistamaan sen tai (f) luottaa ostajaan
Maksuista: Saksassa tehdään vielä suurin osa auto- ja mopokaupoista käteisellä, koska se on heistä kätevintä; täytetään paperit ja annetaan rahat, homma on kerralla valmis.
Yksityiset eivät todennäköisesti edes tiedä omia BIC (Swift) -koodejaan tai IBAN-muotoisia tilinumeroitaan (joita tarvitaan EU-maksuissa) vaan heidän on käytävä pankissa kysymässä (ne eivät välttämättä näy tiliotteissa tai nettipankissa). Hankalaa.
Firmat tietysti osaavat ottaa vastaan tilisiirtoja, mutta heistäkin on helpompi ja nopeampi hoitaa asia heti käteisellä kuin odotella 4-5 päivää rahaa jostain Pohjoisnavalta.
Mistä päästään kauppatilanteeseen: Nopeasti menevään tavaraan me emme edes pääse käsiksi, koska joku paikallinen käteisostaja ehtii kuitenkin ensin (nimim. "Piti ostaa kesämopo Saksaan, mutta toinkin sitten talvipyörän Suomeen"), ellemme sitten ole itse paikalla (jees, juuri näin se lopulta onnistui).
Toisaalta vaikeammin myytävän tavaran (yleensä meidän) myyjä on valmis tekemään enemmän puolestamme, oli hän sitten yksityinen tai liike. Kaikki on lopulta mahdollista.
Pieni anekdootti: Saksalaiset ovat vainoharjaisia tilinumeroiden ja henkilökohtaisten tietojensa kanssa. Minä ostin Baijerilaiseni kaverilta, joka oli tehnyt kauppaa varten tilapäisen email-osoitteen eikä kertonut koko viestien vaihdon aikana itsestään muuta kuin etunimensä ja asuinkaupungin. Loput henkilötiedot selvisivät vasta paperit nähtyäni. Hän tuli vapaaehtoisesti tuomaan skootterin 70 km päähän minulle, vaikka hänellä oli puolen tusinaa ostajaa portin takana odottamassa (minkä uskon, koska olin koko kesän niissä samoissa jonoissa). Tämä tuntui minusta _hyvin_ epäilyttävältä ja varoituskolmiot estivät melkein näkyväisyyteni. Loppujen lopuksi kaveri oli Bemarilla töissä ja oli hoitanut siellä kaikki huollot ja asennuttanut alkuperäiset lisävarusteet. Tavara oli paremmassa kunnossa kuin uutena.
Firmat(b) pystyvät hoitamaan koko paperisodan puolestamme ilman, että meidän tarvitsee välttämättä edes käydä paikan päällä.
Yksityiset myyjät (a) voivat vain poistaa ajoneuvon rekisteristä ( vaikka yleensä sen tekee ostaja), mutta eivät rekisteröimään ja vakuuttamaan (tarvitaan vain, jos tuodaan ajamalla). Tietysti yksityistäkin myyjää voi pyytää auttamaan rekisteröinnissä, jos oma kielitaito ei riitä.
Saksalainen byrokratia on loppujen lopuksi helppo ja sitä tarvitaan vain, jos aioit itse ajaa sen konepyörän satamaan. Muussa tapauksessa myyjä varmaan suostuu poistamaan sen rekisteristä ilomielin, koska silloin hänen vastuunsa katkeaa. Jos taas ajat itse ja joudut menemään rekisteritoimistoon, tarvitset ehdottamasti auttavaa saksankielen taitoa - joko itseltä, myyjältä tai välittäjältä (toim. huom. minä en pysty keskustelemaan saksaksi, mutta pärjään kyllä kaupoissa ja ravinteleissa, mikä riitti hyvin molemmilla keikoillani). Kun paperit on kunnossa, pitää vain osata kaivaa juuri se, mitä he pyytävät ja pystyä vastaamaan muutamaan satunnaiseen kysymykseen. Helppo nakki.
Pari sanaa riskistä, koska siihen nuo strategiat - ja kustannukset - kulminoituvat:
- jos et halua tai pysty ottamaan riskiä, joudut maksamaan ja joko (d) lentää itse paikan päälle tai (f) palkata välittäjä tarkistamaan tavara ennen ostoa. Kumpikin toimii vain siinä määrin kuin teillä on oikeasti kykyä varmistaa tavaran kunto (esim. omani riitti loppujen lopuksi vain maalipinnan kiillon arviointiin, mutta onneksi pinnan alta ei ole - vielä - paljastunut mitään ylläreitä)
- jos haluat selvitä halvalla, otat riskin ja luotat myyjään, maksat ja tilaat kuljetuksen. Tietysti kannattaa tutkia vähän myyjän taustoja. Loppujen lopuksi (riippuen tietysti myyjästä), saksalaiset kulkuneuvot ovat aika hyvässä kunnossa ja riski aika pieni.Veikkaisin yli 95% tavarasta olevan ihan OK (vaikka ei tietysti paljon lohduta, jos jysähtää pää edellä tuohon loppuosaan).
Vielä pari kommenttia em. strategioista
- (b) merkkiliikkeistä saa usein takuun (esim. 12kk), joka kertoo jotain, vaikka sitä ei käytännössä voisikään hyödyntää Suomessa. Parhammillaan olisin saanut BMW-liikkestä yhdelle Bemarille kansanvälisenkin takuun (mutta joku käteisostaja ehti ensin). Luottaisin myös aika paljon muihin liikkeisiin, jos 1) niissä puhutaan englantia (toimii melkein aina) ja 2) niillä on asialliset sähköpostiosoitteet (ei hotmail) ja 3) nettisivut ja 4) hyväksyvät pankkisiirtoja. En luottaisi yhtä paljon turkkilaisittain ääntävään jobbariin, jolla ei ole mitään edellä mainituista (tämä vain esimerkkinä; tapasin oikeasti lukuisia turkkilaisia, mutta tietääkseni en yhtään rikollista) *
- © jos haluat tutkia useita vaihtoehtoja, tarvitset joko (d) hyvän kielitaidon (ja rutkasti aikaa) tai (e) välittäjän palveluja. Toisaalta tämä voi olla ainoa konsti saada hyvää tavaraa nopeasti.
- (d) jos menet itse paikan päälle, miksi et tutustuisi utteen kumppaniisi ajamalla se Travemundeen tai Rostokiin ja edelleen lautalla Suomeen. Se vaatii vain pari päivää ekstraa, tilanteesta riippuen, eikä kustannuksissa ole paljon eroa.
-(e) ymmärtääkseni useimmat välittäjät ovat luotettavia, koska heidän bisneksensä ovat maineen varassa. Itse en ole ole kohdannut väärintekijöitä, mutta kylläkin yhden, jonka prioriteettilistalla pikkuostokseni ei päässyt koskaan niin korkealle, että hän olisi ehtinyt tehdä kaupat ennenkuin tavara oli mennyt. Lopulta toimeksianto oli pakko purkaa, kun mitään ei tapahtunut, mutta menetin vain aikaa. *
Oops, parempi lopettaa ennen kuin tästä tulee romaani - en kestäisi sitä Finlandia-palkinnon julkisuutta.
Onnea!
Merikiitoa ei tietääkseni enää ole vaan toimii nykyää DSV:n nimellä. Kuitenkin samaa kamaa kuin ennenkin.Lainaa:
(birdkiller @ Kesä. 12 2004,11:52) kirjoitti
Heitetään nyt tännekin, suunnitelmissa kun on suht säännöllinen ajo.
Eli konsepti lyhyesti:
Ajokkina vanha keikkabussi. Tavaratilaa 6m = 6-8 pyörää. Matkustajia menee 14, nukkumapaikkoja 4-6.
Ajatuksena käydä Euroopan puolella n. 6 kertaa vuodessa hakemassa pyöriä. Pyörän ostajat kyytiin, apumies/vaimo mahtuu myös. Risteillään pitkin mannerta, läppäri sauhuaa ja selataan lehdistä myynti-ilmoitukset. Kotiin sitten kun kaikilla pyörä kyydissä.
Meiltä saa apuja kielen ja paperisodan kanssa. Venäjä on tuttua seutua ( www.olbifrus.net ) , Saksan kaikki huoltoasemat on nähty, Balttia ajettu moneen kertaan ja muutkin paikat tuttuja. Minkään maan byrokratian ei pitäisi aiheuttaa isompaa ongelmaa.
Tuolta speksit ensimmäisestä reissusta:
http://www.olbifrus.com
http://olbifrus.wordpress.com/2008....saksaan
041-5437426 / Johannes
Onko niiden eurooppaan suuntautuvien bussimatkojen oltava nimenomaan pyöränhakureissuja? Eikö vois soveltaa siten että, 6-8 mopoa matkustajineen lähtis reissaamaan eurooppaan esim. alpeille, bussin kyydissä ja muutaman viikon päästä bussilla taas sama reissu uudestaan, jolloin olis taas uusi porukka tulossa ja edellinen lähdössä takas suomeen. Näin ei tulis tyhjänä ajoa. En jaksanu enempää jalostaa tätä ideaa, mut ainahan voi herättää ideoita. http://www.moottoripyora.org/iB_html...withstupid.gif http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gif
Eipä tosiaan ole pakko olla pelkkää hakumatkaa. Muuta ideaa saa vapaaasti heitellä. Tehdään tilausajoa koko mantereen luvilla, eli tilaatkaa/kyselkää mitä tahansa reissua.
Suunnitteilla on ainakin enduro-reissua Pihkovaan, Venäjälle. Sieltä kun löytyy tuttua harrastajaa. Pyörät kyytiin ja nauttimaan Venäjän "vapaammasta" menosta.
Rompetori-matkoja on myös kyselty, etenkin itäisempään Eurooppaan. Eli Puolaan tai Tsekkeihin osia hakemaan, sopii meille hyvin.
Ihan turistina, pyörät kyytiin ja etelään. Bussi parkkiin ja ajellaan ne kiinnostavat taipaleet. Pitäisi onnistua varsin hyvin. Ottakaa vaan joku asiasta enemmän ymmärtävä yhteyttä niin rakennetaan reissu valmiiksi.'
JS
No jos ihan kylmiltään heitän: Turku-Arabba (Italian lofooteilla)-Turku.
Lähtö: kesäkuun lopussa 27.6. ja paluu siinä heinäkuun puolenvälin paikkeilla esim. 12.7.
6 prätkää ja 6 kuskia + (mahdollisesti) vaimot.
Miten hintavaksi tuo mahtanee muodostua.. noin?
Ota tarjous/pyyntö tuolta: minna AT olbifrus.com
Ei sitten tarvii meillä kotona tapella kun tuli luvattua liian halvalla....
Ja muillekin, tuohon mailiin menemään tarjouspyynnöt, jos on matkaa suunnitteilla. M-pyöriä ymmärtävä firma kyseessä, noita kun tuli muutama sata roudattua idästä. Eli tuttua puuhaa pyörän pakkaaminen auton kyytiin.
Jos on suunnitelmissa tosiaan viipyä pidempään, niin saattaa bussikyyti hyvinkin kannattaa. Pienillä matkustajamäärillä ja isolla tavaratilalla tuo ei ihan halpaa lystiä ole, mutta varmuudella hintansa arvoista. Ja jos ajatuksena asua leirintäalueella, niin bussi taatusti kannattaa.. Sadepäivätkin menee mukavasti leffoja katsellen.
JS
Yksi ääni lisää www.kuljetusseppala.fi
Perjantaiaamuna soitto Seppälälle, että pyörä, jonka noudosta aikaisemmin sovitiin (ilman tarkkaa ajankohtaa) on noudettavissa Bremenin länsipuolelta. 3 tunnin kuluttua soitosta pyörä oli jo rekassa kyydissä ja sunnuntaiaamuna kotipihalla Länsi-Uudellamaalla samassa priimakunnossa, missä se Saksasta lähti. Hintaa kertyi 350 euroa + ALV.
Onko pyörät siis tulleet "irtonaisina" eli kirrattu vaan liinoilla kiinni?
Hei, onko kenelläkään tietoa firmasta joka hoitasi pyörän testauksen, paperit ja toimituksen Englannista Suomeen?
Saksasta tuovia löytyy pilvin pimein mutta en ole löytänyt yhtää joka toisi pyörän Englannista.
Heitetäänpä listalle yksi hyväksi havaittu agentti.
Graulin / Hannu Linden
Jonkin aikaa jo SP-2 VTR Hondaa etsineenä, huomasin huhtikuun lopulla Hampurissa olevan myytävänä kevyesti kyljellään käyneen, vähän ajetun yksilön, joka oikean kyljen naarmuista huolimatta vaikutti oikein hyvältä paketilta. Pistin muutamaan tuontifirmaan kyselyn ja ko. kaveri vastasi hetimiten. Jo seuraavana päivänä Hannu kävi suorittamassa katselmuksen ja koeajon. Hannu soitteli illasta, että mitä tämän kanssa tehdään, sekä kertoi näkemästään. Kaupathan siitä pienen keskustelun jälkeen tuli, jolloin Hannu maksoi myyjälle käsirahan, jonka jälkeen siirsin kauppasumman hänen tililleen. Noin viikko ja pyörä oli haettavissa Vuosaaren satamasta, juuri sellaisena kuin olin sen kertomuksen mukaan odottanutkin olevan. Ei ehkä halvin yritys alallaan, mutta suosittelen ehdottomasti, jos vähänkään on epäilyksiä Saksasta tuonnin suhteen.
Lisäksi sain ison läjän pyörän mukana tulleita orkkisosia, jotka Hannu toimitti Suomessa käydessään. Laivassa kun ei saa pyörän mukaan laitettua oikein mitään.
...Ja ne muut firmat ei ole vieläkään vastanneet tarjouspyyntööni, eivät varmaan halunneet ottaa rahaa vastaan.
Meiningingeissä on tilata pyörä englannista ja kuljetus hoituisi esim. Kähärin toimesta...Lainaa:
(MCL @ Syys. 27 2005,13:33) kirjoitti
Nuo muut rutiinit vaan jänskättävät.
1.) Hakeeko esim. kähäri tuotteen jostain tietystä paikkaa ja pitääkö sitä olla paikanpäällä itse hoitamassa? Ajattelin, että sopisin liikkeen kanssa, että he pakkaavat ja joku sen sitten noutaa, mutta uskaltaako luottaa, se on sitten toinen juttu.
2.) Mistä saan helpoiten noin yhdenmukaisuus todistukset ja miten voin varmistua, että pyörän tosiaan saa kilpiin suomessa?
3.) Mitä muita papereita tarvitaan?
Hieman jos joku voisi valottaa tai vinkata, niin olisin kiitollinen. http://www.moottoripyora.org/iB_html...beer_1_prv.gif
Parhaiten löydät kaikki tarvittavat paperit ja vaatimuksetLainaa:
(pirtsa @ Kesä. 30 2009,12:08) kirjoitti
Tullin sivuilta. Tuossa pieni otos siitä mitä tarvitaan, lisää tietoja linkistä http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gif
Vaatimuksen mukaisuus todistus löytyy yleensä myyjällä ja jos sitä ei myyjällä ole saa sen tilattua yleensä tehtaalta.
Kun pyörässä on kilpi jossa näkyy samat numerot kun papereilla niin asiat hoituu kyllä.
Autoveroilmoituksen voi jättää myös postitse
Kun kyse on tavanomaisesta uuden tai käytetyn ajoneuvon verotuksesta, voit jättää veroilmoituksen myös postitse. Postita seuraavat asiakirjat:
•Veroilmoitus (>> lomake 72s) täytettynä ja allekirjoitettuna
•Yksilöintilomake ( >> lomakkeet 27As-27Es) täytettynä ja allekirjoitettuna
•Jäljennökset kauppaan liittyvistä asiakirjoista
•Jäljennös ulkomaisesta rekisteriotteesta
•Jäljennös suomalaisesta katsastustodistuksesta, jos rekisteröintikatsastus on jo aloitettu
•Jäljennös henkilöllisyystodistuksesta
Tulli voi tarpeen mukaan pyytää myös muita asiakirjoja. Veroilmoitus kannattaa postittaa lähimpään autoverotusta toimittavaan tulliin. Tulli voi tarvittaessa pyytää tuomaan ajoneuvon tullitoimipaikalle tarkastettavaksi ennen verotuspäätöksen tekemistä.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...otus/index.jsp
Samaa minäkin olen selvittelemässä. Löytyykö tietoa?Lainaa:
(tube68 @ Kesä. 11 2009,13:01) kirjoitti
Kähäri ainakin hoitaa myös Englannista. Iltapäivällä odotellaan kuljetusta saapuvaksi siitä suunnasta...
Ilmeisesti silloin pitää olla pyörä pakattuna valmiiksi eli kähäri vain kuljettaa paketin paikasta A paikkaan B, eikö näin?Lainaa:
kirjoitti
kyllä!
Maaliskuun lopulla kun tullaan Tuareg Rallisa, tulisi pyöriä väliltä Genova - Travemunde, jos on tarvetta kuljetukselle.