mchuurre kirjoitti
Tämän ajan ilmiö, ja koko ajan vain pahenee tämä suunta.... ja tässä voikin jokainen mennä itseensä, miksi tähän on tultu?
Suuntaus, (ja opetus), tuntuu olevan että meillä on vain oikeuksia, joka kasvattaa näitä "minä-minä-minä"- ihmisiä, ja senhän huomaa ihan jokapäiväisessä elämässä muuallakin, kuin ajoradalla. Ihan vain esimerkkinä asumisessa ja ulkoilemisessa, kun samassa rappukäytävässäkään ei nykyisin enää katseet kohtaa, ei vastata tervehdykseen, saati että toinen sanoisi ensin päivää? Lenkkipoluilla tai patikkametsässä kohtavat, ottavat "taianomaisesti" juuri vähän ennen kohtaamista se kännykän käteensä, ettei vain katseet kohtaisi, koska helpompaa on katsoa puhelimen näyttöön, kuin vastaantulijan kasvoihin... Olisihan se kauhea kokemus, jos ventovieras vaikkapa nyäkkäisi, tai avaisi suunsa, niin miten siitä sitten selviäsikään?
Koiranulkoiluttajat antavat piskiensä ryntäillä pitkässä flexissä, kännykkä kädessään, ja kuulokkeet kovillaan, mitään muista välittämättä, miten lenkkeilijä ylittää flexin narut, saati hyppiikö piski vasten verkkareita...(ai ettekö olekkaan koirista ja suuvaahdosta kiinnostuneita- outoa?), (olette siis koiranvihaajia!)
Bussipysäkin katoksen alla vastaavasti 1 tupakkihemmo pitää savuillaan huolen siitä, että kaikki ne 7 muuta bussiin pyrkijää seisoskelevat tihkusateessa kauempana, ja kaikki ovat mykkinä, ja pläräävät kännykkäänsä...
"Minä-minä-minä"-ihmisen pojan kevarissa on viriputki, ja joka aamu koko kortteli kuulee, kuinka tämä amikseen lähtiessään raottaa täyskaasulla, asuntoalueen 30km/h rajoituksesta välittämättä. Kyllä meidän pojalla on oikeus....
Nämä ilmiöt epäilemättä voimistuvat siellä kehäkolmosen sisäpuolella, koska selväähän on, että jos Mannerheimintien bussikuskille sanoo huomenta, katse vieläpä silmiin suunnattuna, ja tekee vielä saman istuessaan penkkiinsä, vierustoverilleen, niin kyllähän jo silloin on syytä soittaa valkotakkisille.....
(Bussiryöstö & pahoinpitely, tai ainakin raiskauden yritystä on selvästi suunniteltu!).
Mutta toivoa on vielä maaseuduilla, ja korpipaikoissa... vaikkapa esimerkiksi Ilomantsin seudulla, siellä missä ei ole niiiiiiiiiiin kiirusta, eikä raha ratkaise joka asiassa. Tuolla jos ja kun kulkija liikkuu, ja tulee kohtaaminen, niin varmaa on, tai ainakin hyvin todennäköistä että nyt jäätkin tervehtimisessä toiseksi. Tapahtuipa se kohtaaminen sitten kaupassa, tai sen ulkopuolella. Metsäpolulla tai rannalla, niin siellä se "toisen rotuinen", hän on se, joka katsoo silmiin ja tervehtii, ja alkaa juttulemaan sitten ihan mistä vaan, ja sitten muodostuukin se toisenlainen vaara tässä jutustelussa, etenki jos se jatkuu normaalia pitempään, että sinä et pääsekkään jatkamaan matkaasi, ilman että jäisi hänen vieraaksi saunomaan, tai peräti yöksi.
Näin se käy siellä, paitsi jos se kohtaamasi henkilö oli myös turistina siellä.....:blink: