Re: Ajokausi loppui ikävästi.
Totta sekin että kuski tekee viimeiset päätökset edeltävinä hetkinä ennen mahdollista tapaturmaa ja aina täytyy miettiä myös mitä olisi voinut tehdä toisin tai mitkä tekijät johtivat virhearvioon. Itselläni kun näyttöä ei tapahtuma hetkeltä ole olosuhteista tai muistakaan ehkä tilanteeseen vaikuttaneista ulkoisista tekijöistä. Teknisesti ajoneuvo oli myöskin hyvässä kunnossa uusia renkaita myöden jotka uusin 2kk aiemmin sekä muutenkin tarkisteltu tekninen kunto. Johtopäätöksenä todettakoon syyn löytyvän peilistä sillä muita vastaavia ei ole tuolla kohtaa tapahtunut.
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Lainaa:
kalemi kirjoitti
Vettä myllyyn...
Tänään raaseporissa ajellessa huomasin, että hemmo surutta heitteli nurmikon perkuujätteet tonttinsa puoleiselle kaistalle asfaltille(yleisrajoitus)....että onnea sille joka siihen lottovoittoon osuu. Semmoista jeesusta tuskin löytyy joka oikeasti v-mäisestä luistelumiinasta selviää muuta kuin tuurilla (2 kertaa poistumisrampissa etunen mennyt lukkoon ja tuuria oli).
Eli järjellä kun ajaa niin kaikki yli 20km/h on omalla hengellä leikkimistä(mikäli ei vastaan tulevaa liikennettä), muuten eletään vain siinä uskossa että asfalttii hohtaa kumin.
ko. rampista ei mitään käryä...hiekka, paikkaukset ja öljy tiellä tullut tosin tutuiksi ja varmasti monta kynttilää syttyy sellaisille kavereille joiden taito menee omasta ohi helposti.
Pitääkö tämä ymmärtää siten, että nopeusrajoitus kaikilla teillä tulis olla 20kmh?
Mikä on muuttunut kertomuksen mukaan? Keli? Tapahtumien kulku? En suoranaisesti syytä tapahtumasta ketään tai yritä kaataa kippiäni kenenkään niskaan.
No voi nyt itku sentään kyllä se nyt on tän jutun ydin joo mitä mikäkin maksoi! Olen helvetin tyytyväinen että panostin ajovarusteisiini ja ostin laadukkaat, niistä saan kiittää että en telonut itseäni tilanteeseen nähden juuri lainkaan! No se ei vituta yhtään koska ostin varusteet siksi että kun tai jos kaadun on madollisuuteni selvitä tilanteesta mahdollisimman vähin vammoin ja näin kävi eli osto maksoi itsensä monin kerroin takaisin. Ostin kypärän ja valitsinkin omaan kaaliini hyvän joka myös maksoi hintansa tilanteesta monin kerroin takaisin. Pyörään sijoitin määrän xxxx rahaa ajatellen että mukava vaihtaa sit joskus parempaan tai joskus (nyt) purkaa tuo nippeleiksi jota olen harrastanut työni sekä huvin/harrastaen ohessa. Osat on nytten ostettu (varattu) ja niistäkin jää vielä tulevaisuuteenkin varaosaa runkoa myöten että saa kaadella mieluiten vain parkissa kylläkin ihan huoletta sekä vanteet vaihtuvat myös samassa läjässä tulevaina.. 200e oli mielestäni kaikista tarpeellisista osista sekä läjästä hyviä käyttö osia enemmän kuin edullinen.. tästä koko asiasta syntyvät kulut on itselle edulliset ja harrastaminen maksaa. Jos alun perin olisin hankkinut pyörän että minulle ei voi tapahtua ikinä mitään olisin valinnut spinningin siellä jos törmää jonkun perään niin ei voi törmätä kuin kaverin perseeseen ilman suurempaa vahinkoa. Kaskoa ei ollut ja oppii paremmin kun itse maksaa minkä rikkoo.. tosin kyllä sekin harkintaan menee uudestaan vielä ennen kevättä. Muutaman päivän liikaakin asiaa pohtineena on tästäedes jokainen ramppi ja miksei hamppikin erityistä varovaisuutta noudattaen, 20v tiellä liikkuen on silti joka päivä uusia tilanteita joita ei kukaan osaa ennustaa mutta siks meillä onkin nää joka saitin "kato peiliin"... jotka itse asiassa vois laittaa sen peilin sinne hanuriinsa ja kattoo miltä se oma lärvi näyttää ja ottaa meille muille idiooteille täydellisestä lärvistä kuvan niin nähään sellanenkin ihme.