Juu.. kannettava ehjä. En ole siis tarkistanut repun speksejä mistään, oman kokemukseni pohjalta vain. Rankkasateessa noin 20min matkan. Reppu kyllä kastui mutta sisältö ei kastunut.
Printable View
Löytyy aito Mersun reppu, käyttämätön jos maistuu :grin: :jpstyle:
Ostin Condor 2-day assault packin jenkeistä työ/prätkärepuks. Voin suositella. eBaysta tilaukseen... Läppäri on ainakin via ollu kuiva.
Kriega R25 tilattu...
Mä en ole aikaisemmin kauheesti tykännyt ajaa reppu selässä, mutta kun alkoi vit**tamaan tavaraverkon käyttö lähes päivittäin niin tilasin tällaisen:
Liite 4401
Kappa 30 Drypack
Mclifestyle toimitti repun parissa päivässä ja maksoi n. 50 euroa. Vesitiivis ja säätöjä löytyy eli olen ollut kaikin puolin tyytyväinen. Ei ole älyttömän iso mutta istuu selkään tosi hyvin.
Mun oli kanssa pakko vaihtaa keväällä Kriegan R35 tuohon Kapan Dry Packiin, kun Kriegaa ei oikein saanut nahkatakin kanssa selkään. Tai se oli ihan s*tanan vaikeeta pujottelua ja lavat/olkapäät paukku. Toisekseen Kriegan olkapään kohdalla oleva metallisolki alkoi nappaamaan kiinni intercomiin kun käänsi päätä vasemmalle.
Plusmiinus listaus Kapasta
+Saa helpommin selkään.
+Ihan ok tuntuinen pidemmälläkin siivulla täyteen pakattuna.
+Suht edullinen.
-Remelisysteemit on sekavammat (lannevyö eksyy väärään väliin, ylempi vyö on mulle liian korkealla, melkein kurkulla ja sitä ei saa alemmas).
-Osa remmeistä lepattaa tuulessa.
Kompromissejä joutui tekemään, mutta minusta Kappa on hintaansa nähden ihan kelpo laitos.
Mistä tietää että reppu on hyvä? No vaikka siitä kun matkaan lähtiessä etsii että mihin mä sen repun nyt nakkasin, ja se onkin jo selässä :thumbup:
Ja ainakin mulle tuo kriegan R25 osoittautui todella helposti selkään laitettavaksi, nahkatakin kanssakin.
Testipainona repussa sadeasu ja kirkas visiiri sekä 0,5l vesipullo. Nyt enää aikaa ja nättiä keliä niin voi tehdä pidemmänlenkin testin. Mutta ainakin äkkiseltään tuntui ettei paino ole ollenkaan hartioiden päällä :jippikaijee:
Kappan Dry Pak 30L tuli ostettua tänään ja ei voi kuin kehua. Todella mukava selässä ja säätövaraa löytyy hyvin. Kooltaan ehkä pieni, mutta omaan käyttööni mukavan kompakti. Hintaa oli 69 euroa Jyväs-Marinella.
Entäs reppu mihin saa sidottua kypärän kiinni?
Pikaisella katselmuksella löyty Alpinestarsilta kolme vaihtoehtoa.
Tech aero, Terror ja Roving.
Jälkimmäiseen kypärä pitäisi sitoa pohjaan kiinni, eli ei liikkuessa ihan yhtä kätevä kuin noi kaksi ekaa.
Jos tuo sitominen kuitenkin käytännössä toimii, niin sitten Ogion Mach 5 voisi toimia myös.
Tavaraverkolla onnistuu Boblbeet. Hintalappu vaan ei kiinnosta :)
Muita?
Käyttöä tuolle olisi aina kun jättää pyörän kaupungille, eikä halua kantaa kypärää kädessä. Mitään reissureppua sinänsä ei tarvitsisi vaan kukkaro/kamera/vesipullo -koko riittäisi. Google kaivoi täältä esiin kolme vuotta vanhan threadin jossa oli Kappan 12l reppu, mokomaa ei kyllä enää löydy markkinoilta :(
Vaihtoehtona toki niin iso reppu että kypärä mahtuu sellaisenaan sisään :p Eikä minkään kovan laukun virittäminen typistetyn monsteriin perään ole oikein eka vaihtoehto...
Ite menin ja tilasin tommosen. Saa nähä mimmonen :D
http://www.emc24.fi/product_info.php...ducts_id=34744
Jännittää vähän kun ei oikein tiedä mimmoset kiinnitykset tuossa on, mutta eiköhän tuossa viikolla nää sit kun se toimitetaan mulle :)
Sikäli kun myymälöistä sattuu vielä löytymään, niin Allright myi Hemmon päivillä 29e hintaan "Continental" -merkillä ihan suoraa kopiota tuosta Tech Aero-repusta. Toki siitä puuttui nuo kankaan päälle ommellut "koristepaneelit", mutta muuten reppu vaikutti kovin identtiseltä. Vettä ainakaan se halpa kopio ei taida pitää kovin hyvin (en tosin ole testannut käytännössä), mutta satunnaiseen kaupungilla kuljeskeluun toiminee hyvin hintansa edestä.
Tuossa vielä ilmeisesti "knock off", muttei ole ainakaan hinnalla pilattu. http://www.aliexpress.com/item/Authe....html#feedback
Tuohon saa kypärän kiinni kätevästi http://hanxkauppa.fi/product_details.php?p=1468
Itse oon pähkäilly kauan kummanko tilaan tuon vai kapan dry pak 30l. Kriegan tilaisin mutta en jaksa koko kesää odotella repun saapumista (en ole kysynyt toimitusaikoja, mutta eipä noilla suomen kaupoilla tunnu ainakaan varastossa olevan).
Heh, nyt tää säkki sit tuli. Tää on ihan älyttömän iso :D täytyy kattoa jotain pienempää. Onneks oli halpa, niin ei satu kauheasti.
Edit: Laitoin vähän pakkaustäytettä ja suljin ton pään oikein ja heti koko muuttu soppelisti...Nyt tää sopii hyvin :D ei yhtään isompi. Tähän mahtuu melkein rinkallinen kamaa mutta kuitenkin reilusti vähemmän.. Tähän mahtuu helposti mappi tai kaksi tai jopa kolme mapillista papereita :) Pidän tämän nyt toistaiseksi \o/
Itsellä on käytössä osprey guantum 34 ja on hyvä. Kestää melko hyvin vettä,painaa 850g,hyvät säädöt ja
taskut,hyvä ilmanvaihto selässä. Taisi olla 10 tai viiden vuoden takuu.