Hah, nyt kun sanoit :D
Printable View
No jos jotakin voisin kertoa täällä Ruotsissa asuvana ja itsekin pyöräylyä harrastava (olipa vaikea sana).
Niin yleensä customit ovat täällä vähän ajettuja suurin osa ns 50 villitystä tosin jos katotta matkapyöriä niin yli 60 tuhatta ei ole mitään ne jotka reissaa ajelee muilla pyörillä, Pyörät ovat yleensä hyvin huollettuja ja hyvin varusteltu ( pitäähän siinä olla kaikki mitärahalla saa onpahan työkaverit ja naapurit hiljaa).
Tuo katsastus joka toinen vuosi on vähän niinjanäin, siinä nyt silmämääräisesti katotaan valot ym muut sekä koeajossa katsotaan jousitus sekä jarrut.
Terve JiiPee
750 Virago on ollut mulle hyvä aloitusmopo, ehkä hiukan ahdas.
193 pitkä ja 112 kg, ja vaimo vielä kyydissä ollaan joskus ajeltu.
Pari viime kesää on tullut ajeltua kovin vähän, ja nyt ajattelin myydä mopon pois.
Eli jos kiinnostaa, niin 1996 mallinen, ajettu hiukan alle 30 t km.
Sissy ja plexi, ei laukkuja.
4100 € pyynti. Pyörä tallissa Vantaalla.
Ilmoittele jos kiinnostaa.
LaLi
Jossain vaiheessa pyöräkauppoja kävin tuollaisen 1100 Shadowin koeajamassa ja jos itse olisin kustomia hommaamassa tuolla budjetilla niin päätyisin tuohon malliin. Pidin kovasti ja onhan se noista vanhoista japsikustomeista tyylikkäimmästä päästä.
Sellainen varoituksen sana ko. pyörän suhteen, että moottorijarru on voimakas. Parikin kertaa koeajolla sain takasta lukkoon varomattomalla alaspäin vaihtamisella. Tuohan ei ole ongelma, kun sen tiedostaa ja oppii pyörän tavoille. Ainakin ajamassani yksilössä oli 4 vaihteinen laatikko ja se lienee osana tekemässä tuota ominaisuutta. Vääntöä tuntui löytyvän kivasti ja pyörä oli varsin hyvä ajaa vanhaksi kustomiksi.
Tekniikan kestävyydestä tms. ei tietoa.
Ite ostin ensipyöräksi -07 Shadown ja hyvä oli. Sitä oli alunperin tarkoitus pitää max 2 vuotta, jonka jälkeen vaihtaa isompaan kustomiin. Taloudelliset seikat kuitenkin pakotti pitäytymään siinä 6 vuotta, joiden aikana mittariin raksutti reilut 72000 kilometriä. Joten voinee sanoa, että sillä ajaminen kyllä maistui. Ainoa tekninen ongelma koko aikana oli yhtenä kesänä satunnaisesti temppuileva starttinappi. Sekin korjaantui palikan avaamisella ja huolellisella puhdistamisella. Myyjäliike hoiti alkuun kaikki huollot, parin vuoden jälkeen aloin itse vaihtelemaan öljyt.
Voin suositella lämpimästi sillä varauksella, että kyllä se 33 kilowattia käy jossain vaiheessa pieneksi. Itsellä nykyinen pyörä on seurausta siitä, kun viime kesänä oli vaan pakko saada lisää polleja pallien alle, eikä lompakko edelleenkään venynyt VTX:ään tahi vastaavaan. Mutta kaksi sylinteriä riittää! No ei, kyllä semmonen magna ihan hyvä on. Keppivetoa kyllä myös kehotan suosimaan pyörää valitessa...
Minä en noista cutomeista mitään ymmärrä mutta kato avk.fi.. siellä olis suzukin vz 800 -07 mielestäni pienillä vaurioilla myynnissä.. h.4860e... ja sehän on vaan pyynti
Honda VTX 1300 on varmaan yksi parhaista luokkansa pyöristä. Ei erityisen kallis (vaikkakin menee budjettisi yli), suht hyvä ajaa, erityisen luotettava, riittävästi tehoa ja kantavuutta.
Itse aloitin Triumph Americalla, taitaa vain mennä budjetista hieman yli. Hyvä pyörä ja mitoiltaan riittävän iso.
Suolaa haavoihin ei ne nyt niin pahan hintaisia olehttp://www.blocket.se/goteborg/Trium....htm?ca=21&w=3.
Mä hankin viime vuonna VT1100 Shadowin ensipyöräksi.
Täytyy sanoa, että itsekin karttelin "isompia" moottoreita alkuun ihan vaan, koska, mutta kriteereiksi kiteytyi fyysinen koko (olen fyysisesti, noh.. iso) ja se, ettei ole liian uusi tai kallis ja Shadowin päällä oli ensi kerran "oma" olo, joten ostin pois. Hondaan olen ollu tyytyväinen, helppo ja vakaa ajaa ja moottori ja voimansiirto käyttäytyy pehmeästi, eli erinomainen kruisailupeli.
Älä turhaan pelkää isoa moottoria kustomissa, ei se mihinkään kiihdy tilavuudesta tai sen puutteesta huolimatta kuitenkaan, mutta ei ole tarkoituskaan ;) Ehkä joku 1800-intikka vois jo kiihtyäkin, mutta toisaalta Shadowilla pääsee varsin pienellä kulutuksella eikä sillä jalkoihinkaan jää. Paitsi motarilla, mutta se johtuu ajoviimasta eikä siitä, etteikö pyörällä sais vauhtia rullattua. Olen tainnu 130km/h ajella sillä matka-ajoa parhaimmillaan, eikä siinä myräkässä ole enää mukava istua vaikka olisi kaksilitrainen mylly alla.
Ja ei tainnu kukaan tässä ketjussa vielä sanoa, mutta sen ensipyörän voi ihan oikeasti vaihtaa poiskin, sitten kun tietää paremmin, mistä tykkää ja mikä tuntuu mukavalta. Eli älä liikaa mieti sitä vaan osta joku "riittävä": se "riittoisuus" on kuitenkin vain tilapäistä, kun moottoripyöristä on kyse.
Itseänikin himottais toisen tyyppinen pyörä, mutta ongelma on se, että en haluaisi myöskään tuosta Shadowista luopua... Tuli parhaimmillaan istuttua sen päällä 15 tuntia vuorokaudessa viime kesänä, eikä paikat puutuneet ollenkaan ja hauskaa oli vaan koko ajan. Oliskohan aika hankkia autotalli? :D