Niin kuin aiemmissa viesteissä on todettu, niin renkaan kulumiseen vaikuttaa paljolti renkaasta riippumattomat tekijät. Aikanaan 600 Diversionissa mulla kesti Pirellin sport demon edessä n. 20 000 km ja takanakin n. 14 000 km. Bemarin R 850 R:ssä Mezelerin Z6:lla olen ajanut 10 500 km ja molemmat renkaat ovat vaihtokunnossa. Ajo molemmilla pyörillä on ollut hieman enemmän mutka, kuin matka painotteista ajamista.
En kuitenkaan usko, että Pirellin sport demon on kulutuskestävyydeltään parempi rengas kuin Z6. Ero renkaiden kestävyydessä, eteenkin eturenkaan osalta selittyy tässä tapauksessa pyöräkohtaisista eroista. R850R on n.50 kg painavampi, sen etujarrujen teho on aivan eri planeetalta, kuin Diversionin yksilevyisessä. Diversionin löysähkö etujousitus taitaa olla melko hellä renkaalle.
Ai niin kestävää rengasta kyseltiin. :doh: Itse olen Z6:iin ollut tyytyväinen. Uudet sellaiset tuossa nurkassa odottavat jo asennusta. Z8:t olisin ottanut, mutta ainakaan silloin kun noita tilailin, niin ei 160/60/18- kokoa ollut saatavissa.