Lainaa:
(zpete @ Kesä. 12 2011,14:21) kirjoitti
Mua on aina ihmetyttänyt tämä "itte huolletaan paitsi venttiilien säädöt"... tuohan on normaalissa rivikoneisessa pyörässä yks helpoimpia huoltohommia. Epäilyttääkin vähän että kuinka hyvin pyörät on tuollaisen omistajan puolesta oikeasti huollettu. Moniko, joka ei itse osaa/uskalla itse noita säätää, tekee silti esim. Keulaöljyjen/stefojen vaihdon, ruiskun synkkauksen, TPS-tarkistuksen/säädön, tarkastaa(avaa) ja rasvaa ohjauslaakerit, takaswingin akselin tai purkaa ja rasvaa takaepäkeskon jos sellainen pyörässä sattuu olemaan...
Aika harva nuo tuntuu tekevän. Ruiskujen ja/tai kaasarien synkkaus on kyllä niin helppo juttu, että ainoastaan mittarin puute voi olla syynä siihen että sitä ei tee, kummaa sinäänsä kun hyväkin maksaa alle satasen kun sopivasta paikasta tilaa. TPS säätökin on luokaa täysin triviaali, ainakin minun pyörässäni, ei ole mitään syytä olla tekemättä sitä.
Etustefojen vaihto onkin jo isompi urakka, jäänee jollekin joka oikeasti osaa minun tapauksessani. Jos sattuu täältä joku löytymään joku joka sen 2002 FZS 600:n tekee ammattitaidolla ja järkevään hintaan, niin kaupat tulee.