JK62 kirjoitti
Prätkäpaja & Pohjola
Itse kävin Prätkäpajalla vaihdattamassa Biimeriini renkaat lähes viisi viikkoa sitten.
Unohtivat pultata takajarrusatulan kiinni, jonka seurauksena satula vanteen ja swingin väliin ja pyörä heti pajan pihalla äkkipysähdyksellä katolleen.
Myönsivät välittömästi virheensä, mutta siitäkös vasta sekoilut ja rumbat alkoivatkin.
Työn olin tilannut ja maksoin Prätkäpajalle, työn suoritti Sovinto ry:n työharjoittelija ja valvoi, tai ainakin ymmärtääkseni olisi pitänyt valvoa pajan edustaja.
Sovimme heidän tekevän vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiöönsä, pyörä korjaamolle ja kuntoon, mutta ei.
Vähintäänkin maltillisen kymmenen päivän odottelun jälkeen otin heihin itse yhteyttä koska en ollut kuullut heistä mitään. Tällöin selvisi että korvaus menisi heidän tulkintansa mukaan minun vapaaehtoisesta kaskovakuutuksestani ja ainoastaan bonusmenetykset korvattaisiin työharjoittelijan vakuutuksesta. Myöhemmin selvisi Prätkäpajalla olevan myös oma vastuuvakuutus Fenniassa mutta eivät halunneet käyttää sitä korkean omavastuun takia.
Ensin ilmoittivat Sovinto ry.llä olevan vakuutus Pohjantähdessä, joka sittemmin tarkentuikin OP-Pohjolaksi.
Tässä yhteydessä olin myös yhteydessä vakuutusyhtiöihin Fennia ja If(oma liikenne-/ kaskovakuutukseni),
näistä kahdesta yhtiöstä sain erittäin asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua, toisin kuin ensinmainituista Pohjantähdestä ja Pohjolasta. Fennia ja If jopa molemmat tarjoutuivat heti korvaamaan vahingon toisin kuin P ja P.
Pohjolassa jouduin lopulta vääntämään Mirelle nimisen henkilön sekä keskustyttöjen että -poikien kanssa päivänselvää asiaa rautalangasta viikkoja.
Onneksi lopulta Pohjolassa astui kuvaan ystävällinen vakuutusammattilainen Rauno Samula.
Hänen kantansa oli ettei pyörää ikäväkseni kannata korjata vaan se menee lunastukseen. Tämä minun oli hyväksyttävä.
Sain sähköpostilla korvauslaskelmat ja luovutuspaperit, joka jälkeen toimitin pyörän Juvanmalmille sopimuksemme mukaisesti ja jäin odottelemaan sopimaamme korvausta. Tässä vaiheessa kuvittelin asian olevan lopultakin hallinnassa.
Maltillisena miehenä odottelin korvausta kaksi viikkoa, jonka jälkeen tiedustelin korvausta Pohjolan asiakaspalvelusta. Palloteltuaan minua asiakaspalvelijalta toiselle vajaan tunnin eräs neitokainen sattui kysymään tilinumeroa jolle korvaus olisi pitänyt maksaa, meni aivan vaikeaksi kerrottuani tilinumeroni ja lupasi jonkun soittavan hetken kuluttua - ei muuten soittanut kukaan. Oli perjantai ja viikoloppu tulossa, eikä muuten soittanut kukaan maanantainakaan.
Taas oli kulunut viisi päivää lähetellessäni sähköposteja ja selvittäessäni asioita kunnes soitin Rauno Samulalle Pohjolaan, hän sai asioihin vauhtia.
Pohjolan Mirelle olikin maksanut Sovinto ry:n Adilelle korvauksen MINUN pyörästäni, josta minä olin tehnyt sopimuksen Pohjolan kanssa ja asia ei Mirellen mukaan kuulunut enää millään tavalla Pohjolalle.
Pyörä oli mennyt jo viikkoja sitten ja rahatkin oli maksettu muualle -meniköhän nyt ihan oikein?
Useiden tuloksettomien yhteysyrityksien jälkeen Sovinto ry:n Adile soitti minulle ja lupasi maksaa rahat samana päivänä eli tänään
Taas toiveikkaana odottelen.
Alkaa pikkuhiljaa kyrsii, kuten kaverini Masa saattaisi asian ilmaista.
Mopoilukausi alkaa olla paketissa joten jos talven aikana löytäisi uuden mopedin.
On korjaamoita ja korjaamoita sekä kaikenmoisia vakuutusyhtiöitä, jokainen valitkoon parhaaksi katsomansa.