Lainaa:
(juuso_91 @ Elo. 28 2008,19:11) kirjoitti
Ei sun tartte välttämättä löytää monoposto(yksipaikkainen) mallia. Osta jostain biposto(kaksipaikkainen) ja siihen sitten seat cowl. Ei varmaan maksa kovin paljoa. Mun tietääkseni vain R mallit oli monopostoja ja ne on harvinaisia ja semmosesta saat pulittaa ison kasan rahaa. Sitäpaitsi kuristettu xx9 R on suoranainen rikos
http://www.moottoripyora.org/iB_html...icons/wink.gif.
Jos olet ostamassa ekaa pyörää niin mielestäni perusversionakin 749:ssä on sulle pyörää moneksi vuodeksi. Se on mun henkilökohtaisia suosikkejani kaikkien prätkien joukossa mitä oon ajanu. Aivan loistava pyörä.
Yleisesti ottaen Ducatit on paljon mainettaan parempia kestävyyden osalta. Mulla on ollu kaks eikä ikään mitään pahempia ongelmia, hyvin niitten kanssa on pärjänny. Toki aina joukosta löytyy maanantaikappaleita. Huollot on kalliita, mutta kyllä ne on japseissakin. Soittele eri liikkeisiin ja kysele hintoja, kyllä ne jonkun verran poikkeaa, vähän riippuen missä huollattaa.
Niistä tehoista tuli mieleen tässä joku aika sitten käyty keskustelu. Eräs vanha kisakuski kertoi että aikoinaan eräs toinen vanha kisakuski ajoi Kemorassa Ducati SS 900:lla ajan 1.14. Se on kova aika mille pyörälle tahansa, mutta varsinkin SS ysisataselle jossa on noin 80 heppaa. Ei paljoa, vai mitä? Mutta esim. Kesseli, joka on kovimpia superbike kuskeja Suomessa on ajanut muistaakseni jotain 1.09 999 R:llään. Viis sekkaa eroa vaikka Kesselin pyörästä löytyy noin kaks kertaa enemmän tehoa. Lisäisin tähän vielä sen että Kemora on Virtasalmen ohella niitä ratoja joissa nopeat pyörät saa eniten etua.
749:n perusversiossa on reilut sataheppaa. Takuu varmasti riittää ekaa pyörää ostavalle. Sä et yksinkertaiseti saa mitään hyötyä suuremmista tehoista tai paremmasta alustasta tässä vaiheessa, et vaikka menisit radalle. Ducatin S ja R versiot on suunniteltu nimenomaan rata-ajoa silmälläpitäen. Miksi tuhlaisit rahojasi semmosiin ominaisuuksiin joita et oikeasti tartte? Käytä säästyneet rahat kunnon ajovarusteisiin. Ja mene nyt ainakin muutaman kerran sitten radalle kokeilemaan. Siellä opit jo yksien ratapäivienkin aikana paljon uutta pyörästäsi.