Lainaa:
(Systeri @ Elo. 08 2006,12:20) kirjoitti
Voi jeesus. Mulla ei ole kouluikäistä poikaa ensinkään. Ja sä et tunne minua ja lapsenkasvatustapojani joten älä vedä mun lastani tähän. Äläkä toisten kaatumisia, nekään ei liity sakkoihin.
Oon edellen sitä mieltä, että 60 km rajoitukset on joissain paikoin aivan turhia, samoin 80, jopa 100. Ja suomen laki on epäoikeudenmukainen tiettyjä ryhmiä kohtaan. Ja sakotus/kortin poisotto käytäntö on peestä.
40km/h on ihan ok koulujen yms läheisyydessä, muttei sitäkään joka nurkkaan tarttis laittaa.
No jeesus itelles, ymmärrätkö sä nyt ihan tahallasi väärin? Lapsihan sulla kuitenki on, eikö? Tai ihan sama. Kuvittele siihen lapsen tilalle sitte joku muu sulle tärkeä ihminen, paras ystävä, isovanhempi, äiti, isä tai muu vastaava. Lähinnä kiinnosti mielipiteesi siitä, että onko ylinopeus mielestäsi ok myös silloin, kun sen ansiosta joku sulle läheinen loukkaantuu tai jopa kuolee? Mut edelleenki, sitä on vaikee kuvitella, jos ei oo omalle kohdalle osunu...
En liene MILLÄÄN tavalla puuttunut sun lastenkasvatukseesi, eri asia olisi ollut, jos olisin kirjottanut tuohon tapahtumakuvaukseen, että "lapsesi hyppäsi liikennesääntöjä noudattamatta suoraan auton eteen siksi, kun äiti ei ole opettanut noudattamaan niitä"! Jota en kuitenkaan kirjoittanut, eikä käynyt edes mielessä! Joten mistä sait päähäsi mun arvostelevan sun kasvatustastapojasi?
Suomen liikenne olis varmaan paaaaljon paremmissa kantimissa ja sujuvampaa, kun ei olis nopeusrajotuksia ollenkaan, eiks? Tai sitte olis ne rajotukset ja ne jotka haluu niitä noudattaa, tekis niin ja ne jotka ei haluu, sais ajaa niin lujaa ku itestä hyvältä tuntuu, eikä siitä rangaistaisi, koska sakotus ja kortin poisottaminen on
http://www.moottoripyora.org/iB_html...2ass_1_prv.gif ? Jiihaa, villi länsi, viidakon lait ja vain nopeimmat elävät ja uskaltaa enää ulos kodistaan...
Heitäpä esimerkki miten epäoikeudenmukainen se laki onkaan, ni valkenee mullekin. Ainoita epäkohtia, mitä mä olen Suomen lainsäädännössä huomannut, on raiskaajille, murhaajille, pedofiileille, ym. ääliöille annettavat liian pienet rangaistukset ja näitten kaheleitten päästäminen vapauteen jatkamaan tekosiaan. Mutta ne ei liity liikenteeseen millään tavalla. Eli miten liikenteessä tehdyistä rikkeistä annetut rangaistukset on epäoikeudenmukaisia ja ketä kohtaan?
Ja eikös se ollu vielä niin, niinku Novan Nikanderin sisaruksista toinen on tuumannu, että nopeusrajotukset on laitettu vaan kuljettajien kiusaksi, ilman mitään järkevää syytä? Eiköhän niihin kaikkiin joku syy ole, huono tien kunto, liittymät, lasten käyttämät reitit, vilkasliikenteiset osuudet, jne.
MadMan: toki on otettava huomioon myös muut turvallisuutta heikentävät seikat, -vaikka sitte se nenänkaivuu-, mutta eikö tuo ajonopeuksien alentaminen voisi olla yksi (suuri) osa sitä muutosta?
Kait enemmälti onnettomuudet johtuvat vääristä nopeuksista, kuin nenänkaivuusta? Tai mistä sitä tietää, mutta tuskin kukaan tunnustaa kolarin sattuneen sormesta roikkuvan jojon vuoksi...
http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gif
Yhdyn suhun (näin kirjoituksellisesti) siinä, että kaikki sujuis paljon paremmin, jos jokainen tajuaisi, että ei oo siellä liikenteessä kahdestaan sen oman rakkaan navan kanssa! Mut kun ei, kuten olen jossain topikissa jo aiemminkin maininnut, ei se Liikenneturvan minäminä-mainos taida niin kovin kauas monesta nilkasta kopsahtaa. Ja se näkyy joka päivä tuolla tien päällä liikkuessa, "Tähän väliin et ainakaan tuu", "Mikä vilkku? Helvettiäkö se muille kuuluu mihin mä olen menossa", "Minäpä tosta pujahdan, mitäs sitte vaikka toi toinen autoilija joutuu vetämään kovan jarrutuksen, mulla on kiire", jne.-meininkinä...
Eli asenne on Suomessa ongelma ja sen korjaamisen vois alottaa vaikkapa ylinopeuksista, vai? Yksi niistä harvoista asioista, joista sais olla kateellinen ruotsalaisille, on niitten toimiva liikennejärjestelmä. Mut ne onkin siellä tajunnu jo kauan sitten, että homma toimii paljon paremmin, ku kaikki pelaa samalla puolella!
Ollaanko me eri mieltä siitä, että ollaan samaa mieltä asiasta josta ollaan eri mieltä? Tai siis...
http://www.moottoripyora.org/iB_html...icons/wink.gif
Eli turvallisuus ennenkaikkea, mielellään sitten mukaan liitettynä sujuvuus ja muitten huomioonottaminen?