Lainaa:
(Tylyttäjä @ Loka. 29 2006,09:15) kirjoitti
Sulta taas tosi järkevä viesti! Annetaas vähän takaisin, kun kerran provoilemaan taas halusit lähteä.
Kattila pataa soimaamaan.
Lainaa:
kirjoitti
Toki se on niin, että jos operaattori sählää tuuninki-linkin kanssa, niin ei tule hyvä. Aivan kuten säätämisessä ilman linkkiäkin. Se helpottaa ja nopeuttaa säätäjän työtä, siihen se on tehty, jos et ole sitä vielä sisäistänyt.
Sulla "kokeneeksi motoristiksi" ja "oppineeksi motoristiksi" onkin varsin oikea tapa opettaa meitä "nöösejä" ja "vasta-alkajia".
Kyllä mä olen sisäistänyt mitä varten se Tuuninglinkki on, ei sun sitä mulle tarvitse jankuttaa. Ilmeisesti oli sählätty enemmänkin, niin paljon oli seokset sekasin.
Lainaa:
kirjoitti
Ilmeisesti et tajua miksi tuo kiihotuspumppu-ominaisuus on tehty. Sillä saa osakaasuun reagoimisen tavallaan "yliherkäksi", eli se ei todellakaan ole enää optimaalinen seoksen kannalta tai ajettavuuden suhteen esimerkiksi radalla.
Käyttäjä voi itse vielä säädön "päälle" tuolla päättää, kuinka herkäksi osakaasun haluaa. Kyllä se vaan vaikuttaa, kun säädetään osakaasua/nopeita kaasunavauksia, vaikka se olisikin jo optimissa. Et ole vissiin kokeillut kun tuollaista väität.
Juu, kyllä mulla on ihan hyvä haju siitä miksi sitä käytetään. Ja en mä nyt aina kaikkea vertaa rata-ajoon. Mietin myös kovasti katu-ajoa sekä ihan vaan kiihottelua.
Miten joku laite, mikä on ECU:n ja ruiskurungon välissä, voi ennakoida seoksia / pumpun tarvetta? Onko se ennustaja? Se vaan on niin että laite mikä on laitettu tuohon ECU:n ja ruiskun väliin toimii aika hyvänä hidastajana ja tekee kaasunavauksesta "uneliaamman". Jos sellainen ominaisuus ei ketään haittaa niin ihan hyvä niin.
No onneks meillä on joukossamme niitä kovin kokeneita ja paljon asfalttia nähneitä kuskeja, jotka voivat opettaa meitä tuoreita motoristeja.