Pyörä tullut itselle laitettuna, joten ei ennen käyrää saatavilla täällä :dunno:
Printable View
Kuinkas porukalla kokemuksia miten Jammut kestää kilometrejä? Harkinnassa ja mahdollisesti kohtapuoliin hankinnassa olisi jonkun ikäinen katettu vehjes, ja näitä näyttää löytyvän sekä vähemmillä että enemmillä kilometreillä. Onko odotettavissa isompia remppoja, esim nokkaketjun vaihtoja tms, vai mennäänkö matkamittarin ympäri (100tkm) aivan venttiilinvälysten tarkistuksilla ja öljynvaihdoilla?
On mulla myös ostoilmoituskin tuolla toisessa osiossa, vaan käteiskauppa ei taida porukkaa kiinnostaa..? :D
Toi meidän kukkaruukku oli aikalailla ikiliikkuja. Kuluvina osin kytkin rempattiin vajaan 60tkm kohdalla ja samalla huomattiin että nokka-akselit oli vaihtokunnossa. Syy jälkimmöiseen edelleen hiukan ihmettelyn tuollapuolen. Ainakaan huollon vähyys tai kehnolaatuiset öljyt eivät olleet syynä.
Älkääs ny säikytelkö,huomenna pitäis lyödä kaupat lukkoon!! :thumbsup:
Testiajon suoritin eilen ja pienen totuttelun jälkeen tuntui todella hyvältä.
Onhan tämä nyt aivan eri maiilmasta cb600f,cbr600f jälkeen.
Todella lyhyen lenkin nakkasin,mutta mielestäni se riitti.
Kyseessä Fz1-n
Tuntuu pyörä olevan melkoinen sottapytty takapäästään. Kura lentää ja roiskuu joka paikkaan, jopa matkustajan penkki on ihan kurassa kun kuraisella tiellä joutuu ajamaan edes vähän. Takinselkä tietysti myös on ihan savessa. Kaveri valitti samaa myös S-mallista kun taas emännän kuussatanen S2 ei tunnu sotkevan ollenkaan. Tämä siis sen perusteella että ajeltiin yhdessä sama lenkki ja sillä on selkä ihan puhdas, samoin penkki yms.
Tein sitten vertailua ja se muovihärpäke, onkohan huggeri nimeltään (en ole varma) siinä takarenkaan päällä on tässä tonnisessa huomattavasti lyhyempi kuin kuussatasessa.
Kävisköhän tämä suoraan alkuperäiseen jatkeeksi ja jos käy niin oliskohan tuosta "karvanopasta" apua ongelmaan. Ulkonäöllisistä syistä en jaksais alkaa virittämään ja kiinnittelemään noita "noppia" ja "vuntikoita" pyörään.
Konetehohan on vakiona vajaa 150hp.. Eli eikös tuo ole ihan linjassa sen kanssa.
Tässä käppyrä omasta. Akran putkisto, PC, ilmaboksimodi, läppämodi ja FCE.
http://i1105.photobucket.com/albums/...2010.51.59.jpg
Jees, tuo on on nyt jo linjassa. Ennen kaikkea tuossa on vertailukohta kun on ennen ja jälkeen modien. Se sulkee pois optimistisen dynamometrin.
On se vaan mukava peli ajella, kohta alkaa olla 800 kilsaa takana ja tuntuu edelleen hyvältä valinnalta.
Enpä tiedä onko tuolla huipputeholla loppujen lopuksi suurta väliä onko se 141 vai 152 heppaa, molemmilla ehtii ja silloin pitää olla tuppi aivan nurin ja kierroksia se +11000. Harvemmin tulee kadulla rajoittimelle vedettyä, ratapäivillä sitten joo, mutta siellä kyllä pääsee aika haipakkaa muutenkin vaikkei niitä tehoja olisi noinkaan paljoa. Enemmän pistän arvoa sille, miten sillä pc:llä on saatu säädettyä tuo alakierrosten vääntökuoppa pois, joka ainakin FZ1:ssä vakiona on aikamoinen. Eli ei se käyrän kärki vaan se muoto. :;):
Joo, sillä kyselinkin alun perin tuota käppyrää ja juuri tuo vääntökäyrä kiinnostaa enemmän kuin huipputeho. Nyt on vielä menossa kuherruskuukausi tuon kanssa, tiet on märkänä, hiekassa ja keli kylmää. Enpä ole vielä edes uskaltanut härnätä tuota kovin hirveästi punarajan tuntumassa.
Toki pienemmän jälkeen tuota vääntöäkin on mukavasti eikä ainakaan vielä ole tuntunut että tarvis henkilöauton ohitusta varten polkea ykköselle asti vaikka menis ahtaampaankin rakoon. Näyttää että rauhallisessa matka-ajossa menee rekastakin kohtuudella ohi pudottamatta kutoselta pienemmälle, etenkin jos pääsee suoraan ohi eikä tarvi ensin kytätä perässä ohituspaikkaa satasen alueella. Siinä mielessä olen varsin tyytyäinen. Hienosti tuntuu myös pysyvän emännän kuussatasen perässä vaikka se vähän revittääkin, ei tarvi aina olla punarajan tuntumassa kun lähtee perään.
Ihan tyhjäkäynnin pinnasta odotin ehkä vähän enemmän vääntöä, mutta isoilla kierroksilla on ainakin toistaiseksi riittävästi vetoa. Tuo vääntökäyrä kyllä kertookin miksei se vedä kovin rajusti tyhjäkäynniltä. Kun kaveri saa keväthuollot tehtyä ja kelit paranee niin enköhän pääse vertaamaan täysin orkkikseen. Saa jotain vertailukohtaa persdynolla.
Välityksistä en ole varma onko nuo alkuperäiset. Minkälaisilla kierroksilla alkuperäisillä välityksillä pyörä käy kutosella 80 ja satasen vauhdissa.
Ostin itse juuri viime viikolla FZ-1 S vm.2006 ja olisi 40 tkm huolto tulossa. Hintaa tuntuu olevan Hki alueella 650-750€ välillä! Onko tietoa mitä kaikkea tuohon rahaan tehdään ja onko suosituksia pajoista?
Tiesin kyllä, että kallis huolto tulossa, koska BoomBike ilmoittaa selvästi pyörien eri huoltojen hinnat ja kiitos siitä
Yamaha Centerin huollolle!!!
Todellista vauhtia satanen niin kierrokset 4t vakio väleillä, -1 eteen nii sillon on 4500r/min. Välien vaihdon jälkeen vaatii jo speedohealerin, näyttää mittari muuten ihan mitä sattuu. Orkkis välit on kyllä liian pitkät tähän pyörään. Eipä tosiaan suurta merkitystä tuolla huipputeholla vaan se kaasuun reagointi säätämisen/penkityksen jälkeen sai hyvälle tuulelle, käytännön ajelusta tuli paljon hauskempaa.
Semmosta kyselisin että minkälaisia kokemuksia porukalla on tuosta katin poistosta? Omasa pyöräsä on leovincen slipari ja pc5 odottaa asennusta ja sen jälkeen penkkiin, niin mietin täsä nuoseeko pyöräsä äänet kuin paljon jos katin poraa pois ja muutenkin onko parempi poistaa katti vai jättää?
Mitenkä tuon lamdan kans on tuosa pyöräsä, ku commanderin mukana ei tullu sitä vastusta siihen ja ku bikefoxilta kysyin niin sanovat että vanhemmisa kävi se vastus ja nuista uudemmista eivät olleet varmoja ja pyörä on 2009 vm?
Bikefox selvitti asiaa ja sanovat että ei toimi kunnolla jos poistaa käytöstä, siihen joutuu laitaa jonku poksin ja maksaa 140€
Mulla -09 ja lambda pois käytöstä, ei ole mitään bokseja, vastusmokkula liittimessä ja hyvin on pelannu.
Joo kyllä pitäis toimia ilmankin mutta ei kuullemma saa säädettyä aivan viimesen päälle ilman sitä poksia. Ovat tehtaalla muuttaneet ecua jotenki ja tämä on kuullemma tapahtunut muillakin merkeillä.
Varmaankin kyseessä on tuo laite
http://m.ebay.com/itm/O2-optimizer-l...907?nav=SEARCH
Onko kellään tietoa laitteesta?
Juu näyttäs toi linkin boxi olevan aktiivinen laite. Eli lamda-anturia ei posteta vaan se boxi kytketään piuhan väliin ja mittaa ja lähettää "sopivaa" viestiä ECU:lle. ( näin mä tän ymmärtäisin, osaavammat korjatkoon...)
Se perinteinen tapa ( lamda piuha vaan irti tai vastus tilalle) antaa kokoajan ECU:lle samaa arvoa, joten ECU luulee että kaikki ok.
No mitähän ne sielä bikefoxilla sitte puhuvat ettei sais kunnolla säädettyä ilman?
Nyt pitää kuitenkin muistaa, ettei noin kallista boxia turhan takia ole kehitetty.
Eli voihan tosiaankin olla, että mp-valmistajat on hieroneet ECU:jen ohjelmistoja, eikä tasainen arvo lamdalta enään riitä.
(tosin ainakin vielä -08 mallin Yammussa riittää)
Aikanaan Dynojet oli vaikeuksissa Commanderien kanssa, kun ei meinannut markkinoilta saada liittimiä, joilla Commanderi siihen ruiskun liittimien väliin tulee.
Huhu kertoo (lähde ei tiedossa, siksi huhu...), että syyllisiä olisivat olleet MP-valmistajat, kun eivät halunneet että Dynojet/MP-omistajat sorkkii ruiskun toimintaa.
Kun miettii kännykkäteollisuuttakin ja kaikkea siihen liittyvää suojausta ym. niin helppohan noita asioita on mp puolellakin uskoa.
Ja jos se boxi on jo sulle tulossa, niin eiköhän lopputuloksesta kuitenkin hyvä tule.
Ja ei muuta kuin :orgmp:
Joo ihmetyttää vaan että muille ei oo samaa sanottu vai käyttääkö tätä foorumia enään monikaan?
säädettiin kaverin kanssa tänään esijännitykset jousista kohdalleen. Takajousi vaati kiristämistä, etujousi löysäämistä. Noiden toimenpiteiden jälkeen näytti että paperilla pitäis olla kohdallaan. Tein lyhyen lenkin sateessa, mutta tuntui että nyt se kääntyy kuten kuuluu ja vaikka muutos oli vaan naksu niin meni selvästi parempaan. Nyt se kääntyy niin kuin ajattelen että tuollaisen nakun pitääkin.
Jotenkin on vajaan 2500 kilsan jälkeen ollut fiilis että tämä tonninen naku on melkoinen norsu. Hidas ja kankea, vertailukohtana on ollut vaimon kuussatanen. Kävi eräällä ajolenkillä jo mielessä että mulla menee mutka suoraksi tai siten pitään nostaa kun ajon vaimon perässä. Kääntyi se kuitenkin, mutta piti ottaa jo selvästi agressiivinen ote mutkaan. Tämän säädön jälkeen tuntui että nyt on luottamusta jo eri tavalla ja kääntyy kuten olen ajatellut tällaisen pyörän kääntyvän. Kannatti ehdottomasti tehdä, saas nähdä mikä on vaikutelma kun päästään kunnolla ajamaan.
Jotain jännää oli muutenkin vaimennuksen kanssa tehty edellisten omistajien toimesta (kasksi kappaletta), vasemman puoleinen eli comp oli tapissa. Nyt ne ruuvattiin manulaalin mukaiseen asetukseen, katsotaan nyt mitä ne tekee.
Käsittääkseni nuo muutokset mitä tein, vaikuttaa ohjauskulmaan ja siihen että jouset toimii tarkoiteuilla alueilla. Kaverin kanssa päädyttiin siihen tulokseen että jousivakiot on ainakin hehtarrilla.
Koeajo oli lyhyt ja märällä asfaltilla. Jätin suosiolla rajummat testaukset tekemättä ettei tarvi alkaa ojan pohjalta pyörää etsimään. Kuitenkin, ero oli mun mielestä tällaiselle maallikollekin selvästi havaittavissa. Oma veikkaus nopeudesta olis hitaan ryhmän häntäpäähän radalla. Pyörä on mulle uusi ja vajaan 2500 kilsan jälkeen vaatii edelleen opetelua ja totuttelua. Kuitenkin jo tuo koeajo antoi vähän viitteitä että nyt voi pyörään luottaa enemmän.
Jos jolla kulla on pistää hyvää linkkiä säätämiseen niin se on terve tullut. Tuo painauma on nyt kohdallaan, mutta tarvis tieto miten sisäänmeno ja ulostulo vaimennus pitäisi säätää. Mitkä on ne jutut, johon kiinnittää huomiota kun haluaa säätää yms. Jotain yleistä shittiä olis nyt hakusessa, kun on mahdollisuus säätää niin toki tekis mieli ottaa irti se mitä on tarjolla.
Vaikka kadulla ajetaan niin pakko myöntää että välillä käy sellaisia tilanteita jossa virkavalta ottais ajoluvan pois. Yritän kuitenkin pitäää homman sellaisena ettei kaiken aikaa vaaranneta omaa ja muiden terveyttä.
Ketjussa on ollut aiemmin puhetta, että "taitettavuus" paranee, kun vaihtaa takarenkaan (190/50) korkeampiprofiilisen (190/55). Ainakin olen itse tottunut nyt tuohon, enkä takaisin vaihtaisi. Tuo poisti myös lievän mittarivirheen vakiovälityksillä, eli parin nopeusnäyttötaulun perusteella nopeus on tasan sama kuin mitä mittari näyttää. :thumbup:
Täytyy itsekin kokeilla joskus noita jousituksen ja iskunvaimennuksen säätöjä. :grin:
Mulla on speedo healer, joten ei ole sen puolesta tarvetta. Rangastahan voi aina vaihtaa, täytyy pitää mielessä tuo vähän korkeampi profiili kun tulee renkaan vaihto eteen.
Nyt tuolla on toista viikkoa rullattu ja tuntuu että nyt olen jo paljon paremmin päässyt sinuiksi tuon pyörän kanssa. Löysäsin tehdasasetuksista vielä vähän eli edestä on comp säätöä nyt löysätty 5 pykälää ja ten asetusta pari pykälää. Takaa on reboundia yksi pykälä löystätty, sitä pitää ehkä kuitenkin kiristää, vähän ehkä pompottaa takaa.
Keulaa löysäämällä siitä tuli paljon mukavampi ns. tavallisessa nurkka-ajossa. Ei lyö käsille, mutta mun mielestä mutkaankin taittuu nyt paremmin. Silti se ei jarrutuksissa pohjaa eikä kiemurtele. Kokeilin kunnolla jarruttamista ja tuntui että takapyörä tais käydä jo ilmassa aavistuksen, silti se meni kuin juna edelleen. En ole kyllä varma tuosta takarenkaan nousemisesta, mutta tuntui kuin se olis pudonnut vähän sivulle kun löysäsin etujarrun.
Kaiken kaikkiaan tuo alkaa tuntua mukavalta, power commanderilla ja yoshimuran putkella se on mukavan brutaali ääneltään ja käytökseltään. Tänään testasin 900 traceria ja ei kyllä siihen vaihdu.
Kyllähän se 190/55 renkaalla taittuu ajatuksen voimalla verrattuna 190/50:een.
Itse asiassa kun tarkemmin ajattelen niin en ole edes katsonut mikä rengas tuossa on takana. Vaimon pyörään verrattuna se lienee saman levyinen eli 190, mutta muita speksejä en ole sen kummemmin katsonut, sen verran että se on pilot road 4.
Lisäystä kun en viitsi uutta postausta pistää.
190/50 tuossa näyttää takana olevan kun katselin tarkemmin pestessä ja vahatessa. Kun tuo rengas loppuu niin pitää ihan kokeilumielessä ottaa se 55 taakse.
Olin ymmärtävinäni että tässä ottaa tapit herkästi maahan, näin omasta kokemuksesta ja ajotaidosta katsottuna tuntuu kyllä kaukaiselta ajatukselta. En varmasti uskalla pitorajalle asti kallistaa tai edes kovin lähelle, mutta pitkääkö nuo pilot roadit oikesti jos kallistaa tapin maahan. Edellyttäen tietysti että on puhdasta hyvä pintaista asfalttia ja edes kohtuudella lämpimät renkaat.
Onko tuolla ilmanputsarikotelon modilla ja vapari suodattimella minkäänlaisia lisätehoja saatu vai onko ihan turhaa??