Re: Ducati Hypermotard-horinat tänne!
Kyllä se sitten pitäisi tontilla olla.. käy kurkkaamassa ducati.ms -foorumilla, jos jollain ollu samoja oireita? Oliko levyt "original" ducati vai tarvike?
Lainaa:
tankotauno kirjoitti
Olen miettinyt ruveta pikkuhiljaa päivittelemään HYM 796 jousitusta ja radallekkin on alkanut mieli tehdä. Takajouseksi kävis ilmeisesti 1100 käytetty Öhlinsin setti jota näyttää löytyvän 500-600€ käytettynä jenkeistä. Mulla O2 napattu pois päältä joten sensori ei pitäisi olla asennuksen tiellä.
Toinen juttu on sitten keula johon ilmeisesti sopii traxxionin jouset ja litkut ensihätään. Säädettävää jos lähtee kasaamaan niin tulee niin perhanan kalliiksi. Onko muita ideoita heittää etujousituksen säätöön?
Onko porukalla kokemusta GPR V4 ohjausiskarista? Mietin että saisiko sillä etupäätä rauhoitettua ensihätään vai kantsuuko lähteä vaan vaihtamaan haarukan sisältöä? Myös mielelläni kuulisin jos takapäähän olisi ehdottaa vaihtoehtoista ratkaisua Öhlinsin setin rinnalle?
Noita samoja juttuja pohdin silloin kun 796 viellä ajelin. Itselläni oli DP ohjausiskari (olisko ollu gubbelini tjsp valmistava) ja se rauhotti etupäätä todella paljon. Muuta en kerennyt tuohon tekemään sinä aikana kun omistin mutta oma resepti olisi ollut:
- käytetty öhläri taakse (hinta/ laatu halvin kun niitä löytyy paljon ebaystä käytettynä, halvimmat alle 300€)
- eteen traxxion setti
GPR ohjausiskari nostaa tankoa tästä syystä halusin tuon DP tai vastaavan iskarin.
Lainaa:
tankotauno kirjoitti
Koitellut kaivella Ebaysta Öhlärin takaiskaria ja laittanut Traxxionille kyselyä etujousesta ja öljyistä.
Uutena lähtis toi Öhlärin taakse hintaan 690€ ovelle kannettuna ja halvimmat käytetyt ebaysta noin 450+€ mutta siihen sitte shipping + verot + tullit päälle jenkeistä. Ei oo montaa käytettyä sattunut silmään.
Ohjausiskariksi mietin Scottsin iskaria
http://motowheels.com/i-8558656-scot...otard-796.html
Onko kellään tietoa et mistä scottsin ohjausiskarin vois osta Euroopasta. Hyökkää jenkeistä ostettaessa hinta aika rumaksi jos 635$ lähtö ja siihen sitten kuljetus ja tullit/verot päälle. GPR V4 olis toinen vaihtari mut nettipuolelta niitäkin löytyy tosi nahkeasti Euroopasta tai sitten putkilla on vaan huonot online valmiudet. Eli jos tietoa hyvästä paikasta usuttaa ohjausiskareita niin olis hienoo? Aika rajallisestihan 796 hyperiin on vaihtareita sillä rintamalla ja radalla käyvä porukka vähän valitellut että se DP ohjausiskarin säätötaulukko loppuu vähän kesken vaikka olis raskaimmalla pykälällä. Olis kiva kuulla Munkin kokemuksia DP iskarista?
Tuli itse käytyä Ahvenistolla viikonloppuna 12v tauon jälkeen ja hauskaa oli. Keula lähti vaan vatkuloimaan yhdessä kaarteessa sen verta että rupes tulemaan ikävä ohjausiskaria. Pidemmän päälle veikkaan että maksaa ratahommissa itsensä takaisin.
Öhlärien tarjonta vaihtelee suuresti. Jos malttaa odottaa niin sellasen voi saada halvalla. Itse olen kyttäillyt mutta ei viellä ole tullut kauppoja.
Tuossa olis tollanen DP iskari:
http://pages.ebay.com/link/?nav=item...obalID=EBAY-US
Itselläni ei ainakaan tossa loppunut teho koskaan.
Ja suurin ravistelu taitaa tulla siitä että se pikku hyperin keula on niin paska. Paranee kuulemma todella paljon tuolla traxxion setillä.
Lainaa:
tankotauno kirjoitti
Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Nyt lähti Traxxionin jousi kitti tilaukseen katsotaan paraneeko etupää jo sillä. Öhlärin metsästys taakse jatkuu ja tuli mieleen että kuinkakohan tärkeä vipstaaki tuo kuskin korkeudensäätö linkki on optimaalisen ajodynamiikan kannalta vai pärjääkö jos ostaa pelkän takaiskarin ilman linkkejä ja lyö sen kiinni 796 kiinnikkeisiin. Pelkkää iskaria näyttäisi olevan vähän paremmin saatavilla. Ilmeisesti öhläri nostaa perää hieman (noin tuuman verran) verrattuna 796 stock iskariin.
Olen 179cm pitkä joten silti yltää vielä jalat maahan vaikka ei korkeudensäätö olisikaan mahdollista.
Jos joku teistä on muuten tilaamassa Traxxionin jousisettiä 796 hyperiin niin kannatta huomioida että 796 voi laittaa ainoastaan yhden jousen setin 2 jousen sijaan. Kantsuu siis laittaa mailia sinne ja pyytää ainoastaan 1 jousi niin hinta tippuu 120USD:sta 70:USDhen + toimitus. Eivät viesti tätä millään tavoin sivuillaan.
Raportoi tänne tuntuma keulasta. Tuo pikku hyperin keula on kyllä erittäin budjettiratkasu.
Tämä oli yksi iso syy siirtyä 1100 kun siinä koko paketti on hieman laadukkaampi.
Itse olen ymmärtänyt että tuo korkeussäätö on enemmän rata hommiin. Saadaan perää ylös, enemmän painoa eturenkaalle, parempi kääntyvyys.
Mutta tuon voi ostaa myös jälkikäteen esim täältä: http://www.satoracing.com/hypermotar...vo_linkrod.htm
Muitakin löytyy ja joskus käytettynäkin.
Ketjut lähestyy loppua... Mitäs välityksiä porukka on käyttäny 07-09 vm 1100 hyperissä? Itse miettinyt että laittaisin 15-43 ja samalla ketjun paksuudeksi 520. Onko kukaan tehnyt?
Ja mistä olette ketjuja/ rattaita ylipäätään hommanneet?
Ducati Hypermotard-horinat tänne!
Päätin tutkia omaani vähän tarkemmin ja tajusin että edellinen omistaja on laittanut JT:n rattaat. Välitys 14-42 joka tekee välityksistä mielestäni hieman lyhyitä ainakin sen jälkeen kun teki noi muokkaukset pyörään, siksi mietin 15-43. Mutta katselin jo että tohon JT adapteriin saa 520 rattaat!
Ja itselläni ollut toi takaratasta nyt 20tkm, et iha ok se kestää. Noilla hinnoilla voi vaihdella joka 2-3 kesä.
Lainaa:
maggy kirjoitti
Olis tarvetta paikata kaatunutta hyperiä.:sad3: Osaisisko joku neuvoa mistä tilata varaosia uusia tai käytettyjä poislukien Ducatin maahantuoja??
T: Nuori 23v ducatisti
Mille osille tarvetta? Ebay varmasti paras paikka. Minulta saattaa löytyä jotain niin laita listaa mille on tarvetta niin katson löytyykö.