Juu, sieltä aloin itekin kattoo ja hyvin käy. kiitos kaikille.
Oon vaan niin käsi näissä asioissa.:right: Sainpahan ilmaiset renkaat.
Printable View
Juu, sieltä aloin itekin kattoo ja hyvin käy. kiitos kaikille.
Oon vaan niin käsi näissä asioissa.:right: Sainpahan ilmaiset renkaat.
Onko tuo 12t, km huolto kuinka tärkeä. Nyt ajanut 11200km ja ajatus lähtee huomenna aamusta rautaperseajo.
Yli menee siis jonkin verran. :)
Ei kai se ole ihan niin tarkkaa? Vai onko?
Oletan että pyörässä on takuu voimassa, joten sen ehtoja tutkimalla asiaan voi saada selvyyttä. Jossain pyörämerkissä on lukenut että huoltoväliä pitää noudattaa 10% tarkkuudella, jossain taas saattaa olla esim 1000km kiinteä määrä. Tässä mielessä homma voi olla tarkkaakin jos haluaa takuun jatkuvan.
Puhtaasti teknisessä mielessä mietittynä 12tkm huoltovälillä 1000km poikkeama huoltovälistä on minusta aika vähän, varsinkin jos se tulee lämpimällä koneella yhdeltä istumalta. Toisin sanoen ainakaan itse en pelkäisi että tuo mitenkään vaurioittaisi pyörää.
Kiitos vastauksesta, niin mä itekin ajattelin.. 😂
No missäs nyt on vika? Vaihdoin öljyt, jonka olen tähän vehkeeseen tehnyt, ja pari kertaa ihan itse, ja muihin vehkeisiin lukemattomia kertoja.
Vanhat lähti nätisti pois ja öljysilmä tyhjeni, niin kuin pitääkin. Putsarin vaihto normisti ja uutta kullankeltaista elämännestettä täyttöaukosta oikea määrä, vaan öljysilmään asti sitä ei valunut. Ei sittenkään kun konetta hiukkasen käynnistin.
Kyllä ne öljyt siellä on takuusti, mutta miksei öljysilmään ole tullut pintaa?
Muoks: Öljynpaineen merkkivalo kyllä sammuu, että painetta ja kiertoa kyllä on, mutta ihme juttu.
Sitä öljyä on liian vähän jostain syystä. Öljysilmä kyllä toimii pommin varmasti. Lisää öljyä.
Joo oli ölppää liian vähän, katsoin hämärässä ja kiiressä väärää purkin mittaviivaa, puoli litraa lisää korjasi tilanteen oitis. Eikä tää ollut trolli.
Meneekö Suomessa monta pyörää takuukorjaukseen ? Ameriikan maalla menee.
http://www.motorcyclistonline.com/re...src=SOC&dom=tw
Noissa on kait sama laatikko ja kardaani niin kaiketi koskis sitten molempia. Täytyy tutkia asiaa.
Tossa http://www.honda.co.jp/recall/151203_3709.html jotain. Koskee joo määrättyjä tuotantokausia äffään ja äxään. Kuukkelikääntäjällä saa vähän tolkkua, jos ei Jaappani taivu.
Honda
EBL-SC63 VFR1200F
SC63-1000020-SC63-1001061
3/2/2010-12/9/2010 1042
SC63-1100001-SC63-1100326
1/20/2011-1/17/2012 326
SC63-1200011-SC63-1200177
2/20/2012-10/31/2012 167
SC63-1300001-SC63-1300206
11/6/2012-7/13/2015 206
EBL-SC70 VFR1200X
SC70-1000005-SC70-1000115
2/20/2014-9/2/2015 111
(Total 2) (Two models)
(Scope of the entire production life cycle)
3/2/2010-9/2/2015 (1852 bikes)
täällä http://www.bikersoracle.com/vfr/foru...d.php?t=130730 tietolähde/lisää aiheesta
No, kaiketi maahantuoja ottaa yhteyttä jos tarvis. Ite en ole kuullut suomessa kutsusta lainkaan; tosin talvikaudella ny ei ketään näekään.
Jotenkin ymmärsin sen niin että molempiin (sekä F että X) malleihin takaisinkutsu tulossa. Korvaavia osia ei vaan ole vielä niin voi kestää vähän. Ristinivelen voiteluongelma, tai oikeammin niin että nivelessä sisällä oleva vaseliini ei pysy siellä, ja kuivaksi muuttunut nivel hajoaa...
Pistin myyjälle kysymyksen asiasta.
Palaan tähän, jos antaa aihetta.
Sain omalta myyjältäni asiallisen vastauksen kyselyyni.
Recall on tulossa Brandtin mukaan tässä kuussa ja nyt pitää odotella rauhassa, että kirjettä kotiin pukkaa.
Bike World Turku, palvelee aina hienosti ja osaa hoitaa nämäkin asiat.
Honda UK:n sivuilta voi tarkistaa valmistenumerolla koskeeko takaisinkutsu oma pyörää.
http://www.honda.co.uk/motorcycles/m...d-updates.html
Ainakin omalle kohdalle osu.:)
Jo vain täälläkin! En kyllä hetkeäkään uskonut että tammikuussa tulisi mitään yhteydenottoa..
Keskustelin maahantuojan edustajan kanssa ja hän ilmoitti, että tämän (maalis)kuun aikana Trafin tiedoilla omistavat henkilöt kutsukirjeen saavat, koskien kardaanin niveltä.
Aha; täytyy varmaan hoidattaa alustan huolto samaan syssyyn..
Osu ja uppos!
http://i.imgur.com/KXqBsYp.jpg
Meinasin kyllä pakoputken rassausta; eiks sekin ole siellä alhaalla:kääk:
No joo...öljyt eteen (ehkä jousien vaihto mut luulen, että öljynvaihto riittää) ja ehkäpä vaikka uus Öölinssi taakke ..saas nähä...
Tosin voipi olla, että vien alustaekspertille...
Bike Worldiin soitin. Mitään osia ei vielä ainakaan ole sisällä joten on vain odoteltava sitä kutsua. Sitten siellä onkin kaikki yhtä aikaa...
Niin, sanoivat Bike Worldistä, että pyörällä voi ajaa ja kutsu tulee sitten ajallaan.
Jotenkin vistottaa, että tuo Pirkka-mopokin on vaatii tämänlaisia toimenpiteitä.
nim. Hondan ostaessani luulin saavani laadukkaan pelin..
Niinno; miten sen nyt ottaa. Mä olen ajanut yli 50tkm Äfffällä. Yks pikkuvika etuvalossa. Täysin huoletonta ajoa.
Mun mielestä tää kardaanikeissi on ihan pikkuhomma ja uskoisin senkin olevan vaan varmuuden varmistus. Eihän tuossa kaiketi vikaa ole ollut kuin jollain yhdellä tyypillä jossain ameriikassa.
Edit: ai niin olihan kyllä se takaiskarijupakka...
Jos se perä pitää meteliä niin sitten ei kannata ajaa; muutoin voi antaa palaa ihan rauhassa..uskoisin.
No jaa, en ala fanikerhoa pyörittämään, mutta mielestäni isoH hoitaa tämän kunnialla: vaihtavat kaikkiin uusiksi. Verrattuna erään toisen valmistajan käytäntöön, tässä ei tarvitse rupatella ominaisuuksista.. Jos tämä on ainoa vika, vähälläpä pääsee..
Tietenkin unohtamatta Crosstourerin mallivikaa: takaiskarin esijännityksen säätöpyörän jumiutuminen --> takuuvaihto koko iskari.
Ja se #%€£$#n RTG-sarjan vettäimevä takalaukku...
Ja vähän vielä:
Brittipojilla paita kastuu rinnuksista kun ne ei saa korvaavaa peliä lainaan takuukorjauksen ajaksi (pari tuntia) --> ne ottaa joka äijä AT:n koeajolle --> ja kauppa käy..:p
Juu eräällä toisella merkillä (millä myös minä ajelen) on oma laadunvalvonta ja testiohjelma ja jos siellä ilmenee jotain tulee takaisinkutsuja. Ja niitä siis tulee vaikka kenellekään pyörän ostaneelle ei olisi tullut mitään vikoja/ ongelmia.
Hondahan on luotettavan pyörän maineessa. Japanilaiseen tyyliin tehdään ennemmin seppuku kuin jätetään markkinoille viallisia konstruktioita. Hyvä niin !
Olin yllättynyt, kun Bemarillakin recallit pyörivät vielä 2010 -malliseen pyörään ( takanapa, pa -pumppu ).
Noniin, homma etenee. Trafin sivuilla näkyy jo seuraava info: http://www.trafi.fi/takaisinkutsukam...%20VFR1200X/XD
Yhteydenottoa odotellessa...:smoking:
No niin, kirje tuli. Kaikista VFR 1200 vaihdetaan osat takuuseen. Minä vien ajamalla korjaamolle omani..