Niin mikähän sen sitten aiheuttaa. Tehot n.400hp moottorilta, iso sedan kohtuullisella aerodynamiikalla. Vapari v8. Kyllä ainakin itse mitä e39 540 kyydissä joskus istuin, niin on kyllä todella laiska peli spekseihin nähden. 100 kiihtyy, mutta siinä hyytyminen alkaa jo hyvin aikaisessa vaiheessa. Toki se m5 on ihan eri peli, mutta en edelleenkään keksi mikä siitä e39sta tekisi erityisen kovan menijän. Sillä 540 sai todella kauan ladata että jonkun 220 otti todellista nopeutta, 286hpko siinä pitäisi olla.
Toki sen olen itsekin huomannut kun tuli vielä itse kenttätapahtumissa ajeltua, että parempi tuollainen m5 on kulkemaan mitä samanikäiset(about 340hp+) m3set. Ajoi 2011 Hallissa pari e46 m3sta samassa ryhmässä, itseasiassa toinen vielä meikäläistä edeltävällä vuorolla. Näyttävä lähtö oli renkaat sutien ja kutoskone äärettömän hienosti laulauen, mutta kun nopeudeksi kuulutti jotain 230 pintaan, niin se oli kyllä itselle tosi paha pettymys. Vaikka hienoja pelejä muuten ovatkin.
Mutta kait noilla videoillakin esimerkkinä jotain arvoa on, kuitenkin suht aerodynaamisia koppeja ja tehoja löytyy. Luulisi voivan vertailukohtana käyttää, ei se m5 niin ylivertainen auto voi olla. ps. Mukava olisi pidemmältä vedolta nähdä vbox käppyrää, niin ehkä olisi helpompi uskoa kyseiset väittämät nopeudesta. Ihmettelen vaan, että jos 250 kohdalla kiihtyvyys on hyvää, niin miten vakiokunnossa se tekee tiukkaa ottaa 1,6-1,7km matkalle, jolloin kiihdytysaikaa kertyy n.40sekuntia tai yli? Jos 0-100 ottaa vaikkapa vajaan 5sekuntia, niin 100-250 kestää jo yli 35sekuntia. Missä tapahtumassa nuo +260 mailit ajettu vastaavalla kalustolla, vai jossain yksityisillä kenttäpäivillä? Siis jos Suomessa ajettu. Tosin en minä vähän laitettuna niinkään tuota 260 mailia epäile, mutta sillä mailituloksella kyllä tasamaalla jäänee 300 kauaksi. Ja itse en ainakaan olisi varma, ennenkä itse olen todistetusti ajanut tietyt nopeudet, että ajokkini kulkisi sen ja sen verran. Kokemuksen kautta tietää. Olen erittäin tyytyväinen jos nykyisellä pyörällä pystyn 280 todellista ylittämään, joka tarkoittaa käytännössä mailin matkaa, kun suljetulla alueella haluaa vetää.
Hyvin yleistä vannoutuneilla automiehillä, että mittarinopeudet ja tehtaan ilmoittamat arvot sekoitetaan todellisuuden kanssa. Toki sinullakin tuota kokemusta on paljon kovaa ajamisesta, niin en epäile ettetkö tiedosta mitä tuollainen 300km/h todellista tasaisella vaatii. Kiven alla näyttää olevan perus Lambollakin autobaanalla ja Porsche carrera S (385hp) ilmoitettu nopeus 300km/h, taisi 277 kelata siinä GRIP:n tutkanopeustestissä.
Kerta kiellon päälle, nyt loppu oikeesti mun osalta.