Pari kuukautta olen miettinyt jaksanko pistää julkista palautetta Kalevan mp-huollosta, mutta pistetään nyt sitten. Eli suuret kiitokset kyseiselle firmalle huolimattomasta työstä, jonka ansiosta minä olen oppinut moottoripyörän tekniikasta vähässä ajassa paljon asioita.
http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gif
Mitään vakavaa virhettä ei sattunut, pyörä oli keväällä siellä öljyn ja suodattimen vaihdossa ja alle laitettiin myös uusi takarengas. Ketjuja ei oltu kiristetty, mutta mitäpäs tuosta, sainpa hyvän syyn opetella tuonkin homman itse. Huomasin pari päivää huollon jälkeen, että pyörä valutti öljyä lämpimänä aika reippaasti. Vein pyörän takaisin liikkeeseen ja homma korjaantui sillä, kun huoltomies kiristi vähän enemmän öljyproppua. Kysäisin, että minkäs takia näin kävi, oliko tiiviste unohtunut. Vastaus tuli kirkkain silmin, että kyllä siellä tiiviste on.
Ja se syy, miks tämän nyt kirjoitan. Vaihdoin itse öljyt ja suodattimen pyörään pari päivää sitten ja kas, eihän siellä mitään tiivistettä öljypropussa ollut. Perkele. Uusien öljyjen myötä loppui muuten ylimääräiset raksutuksetkin koneesta ja vaihteet menee taas nätisti kolahtelematta paikoilleen. Tiedä sitten mitä kuraa koneessa ollut tässä välissä.