En MotoGP:ssä joten liittyykö tähän? Jos meinaat että olen jotenkin pihalla, niin täytyykö vihjailla? Voisit sanoa ihan suoraan mitä meinaat, ettei tarvi arvailla.
Mun mielestä tuo Quartararon jarrujuttu on sen verran karu, että aiheeseen kannattaisi kiinnittää vähän huomiota.
Aiheeseen liittyen kannattaa lukea FIM MotoGP säännöt, esim. kohta 1.21. alakohta 2,
"Riders must ride in a responsible manner which does not cause danger to other competitors or participants"
Ja kaveri toteaa että "really dangerous... no brakes"
Tänään D. Petrucci ja A. Espargaro sanoivat, että ei ole oikein että penaltia tulee vasta jos jotakin sattuu vaan vaarallisesta toiminnasta pitäisi jo tulla penalttia sääntöjen puitteissa ja sääntöjen pitäisi olla kaikille samat.
Mustaoranssi lippuhan on sitä varten, että saadaan radalta pois ne jotka ovat teknisestä syystä vaara itselleen tai muille, noh jarrujen hiipuminen ei tässä tapauksessa näy tuomaristolle, selvä periaate on kuitenkin se että mekaanisesti vaarallisella laitteella ei saa ajaa (FIM MotoGP säännöt kohta 1.22.2 vimeinen alapykälä). Joo, onhan sitä scrutineering ja tech inspection lätkät sääntöjen mukaisille moottoripyörille mutta vapauttaako se pilotin ja tiimin vastuusta?
Zeelenberg kertoi eilen vissiin FP2 haastattelussa että Quartararon jarrut ylikuumenivat letkassa ajaessa molemmilla kerroilla ja siksi tuntuma hävisi molemmissa lähdöissä. Tämähän ei tietenkään voisi sattua tallikaverille, koska - itse asiassa en keksi mitään syytä, miksi ongelma ei koskisi molempia samalla tavalla, ellei toinen ole huomattavasti hitaampi, jarruta hellemmin tai aja letkojen ulkopuolella. Morbidellillä puolen sekunnin sisällä kierrosajat Quartararoon verrattuna ja koko ajan joku toinen Yamaha aivan edessä.
https://resources.motogp.com/files/r...df?v7_ee7dcd48
Eihän tuolla välttämättä mitään osaa eikä arpaa ollut Zarco/Morbidelli-kolariin, kunhan vaan Morbidelli tuuttasi takaapäin Zarcoa koska Zarco oli edessä. Sitä se ei muuta, että Quartararo teki vastuuttomasti, kun jatkoi kisan loppuun lottojarrulla, muiden kanssa nipussa. Laji on jo muutenkin tarpeeksi vaarallinen.
Ookkos sie Nitrous ikinä ajellut radalla että jarrut ovat ajon aikana tuntuneet vähän pehmeneviltä ja sitten huomaat yks kaks suoran päässä jarrumerkin kohdalla että kahva tulee pohjaan tankoon asti? Minä olen, onneksi en Red Bull Ringillä vaan vanhan Botniaringin kakkosmutkaan. Ei tuntunut hirvittävän turvalliselta eikä pyörä oikein hidastanut vauhtia.
Vittuilun sijasta voisit käyttää argumentteja. Ei kansallinen Superbike ole niin hyvä meriitti, että tiedät varmasti, että Oliveira oli väärässä, tosin Freddie Spencer oli eri mieltä. Niinpä oli Freddie minun kanssani eri mieltä Zarcosta, tosin aika monen muunkin kanssa. Mielipiteitä on aika monia tähän aiheeseen, tavallisilta tallaajilta tai GP-mestareilta, kumpaankin suuntaan, niin voisiko keskustelun vaikka perustaa argumentteihin eikä puolivillaisiin ad hominem-lohkaisuihin "ootkos sie ikinä ajanut rataa"?
Eli kerro nyt, mitä meinasit ja mitä mieltä olet, elitismillä et pääse elämässä kovinkaan pitkälle foorumilla tai ulkona.