Tumppi kirjoitti
Tästä olen kyllä täysin eri mieltä.
Muutaman vuoden olen vetänyt noita kokopäiväisiä AT4 koulutuksia. Ekan setin teema on yleensä pelkkä rataan omatoiminen tutustuminen, lisäksi saatan radasta riippuen antaa koulutettaville ainoastaan jonkun pienen tehtävän, yleensä katseen käytöstä. Pyrin setin aikana ajamaan jokaisen koulutettavan perässä pari kierrosta.
Useammankin kerran olen ekan setin aikana miettinyt, että millä ihmeen tempulla noi kaikki neljä selviäisi hengissä tästä päivästä. Lähes kaikissa tapauksissa viimeistään lounastauon jälkeen voi ajaa porukan perässä ilman huolta ja murhetta. Näin nopeasti ja tehokkaasti koulutus toimii, parhaat kierrosaikapudotukset ovat olleet viikonlopun aikana noin viiden sekunnin luokkaa, riskitason pienentyessä 99% -> 1%.
Lisäksi kurssilla painotan, että tänään kukaan ei yritä parantaa ennätystään, vaan keskittyy koulutukseen. Kierrosajan parantuminen on tarkoitus tapahtua opittujen asioiden omaksumisen myötä omatoimisessa harjoittelussa. Joskus joku on ajanut alle oman ennätyksensä loppupäivästä, mutta noi suurimmat pudotukset tapahtuvat koulutuksen jälkeisenä sunnuntaina.