Motoristi1958 kirjoitti
Minulla -10 malli ja 1. parannus rykimiseen oli ECU:n päivitys.
Tämä läppähoma paransi tilannetta edelleen, 6-vaihteella 2000 rpm taajamissa n. 55 kmh menee
nätisti.
Johtuiko muheimmista höpötyksistä pikkukierroksillakin vai mistä, tuntui että tankillisella ei päässyt pitkääkään matkaa ja kävi epäilys p.aineen kulutuksen kasvusta, tein mittauksen.
Piripintaan ja 90 km ajoa 2/3-osaa motarilla 130 kmh ja loput 110 - 120 kmh -> tolpalle ja piripintaan, 4,8 l meni eli n. 5,3 l/100 km ja tämä on se säästöajon kulutus, eli no problem. Sittenhän sitä palaa kun viännetään.
Alusta:
Takaiskari kun uusitaan, vanhaa varastoa ei ole, eli varastossa on uuden mallin iskaria joihin laatuparannuksia on tehty.
Reilun tonnin olen nyt ajanut ja parannusta on tullut. Pikasäätö toimii ja 2-päälläkin isot heitot ottaa vakaammin, siis kanteissa. Nyt ajelen 1-päällä 7-9 napsua pehmeämpään suuntään - säädöllä, 2-päällä pari kolme pykälää ja matkakamat lisäksi, niin jäykimmällä. Eli pehmeämpään suuntaan olen mennyt. Paluuvaimmenuksen ruuviin en ole koskenut.
Etuiskareissa laitatin huollossa 15W öljyt (manuaaali suos. 10W - 15W, ei tietoa kumpi on ensiasennuksessa).
Jousen esikiristystä löysäsin tehdasasetuksesta pari milliä pehmeämmäksi ja paluuvaimennus 7 napsua pehmeämpään suuntaa, eli etupäätäkin pehmeämmälle. Minusta sekin on nyt mukavampi kuoppaisilla teillämme.
Näillä muutoksilla tämä on varmasti parempi, kuin kaupasta uusi ulos ajettu, ainakin minun massoilla ja ajoilla.
Edit, lisäys.
Tätä alustasäätöä ajatellen matkavarustukseen tulee kuulumaan pikkumeisseli, jolla paluuvaimennusta saa säädettyä hetkessä tiukemmalle, eli isoille teille alustaa kovemmalle ja Alppien syheröille päinvastoin.