Lainaa:
(Tuppervaari @ Maalis. 23 2011,21:48) kirjoitti
niinkuin joskus oltas keskusteltu moderoinnin asenteellisuudesta eli onko sitä vai ei ole.
tuossahan sitä nyt tuli taasen...
tätä nyt pitää tarkentaa..
mitä tarkoitat...
eniten meteliä kirjoitustensa katoamisista, moderaattoreiden hamekankaista tai muuten vain pahasta olostaan pitää ne, joiden kontribuutio tämän yhteisön pyörittämiseen/kehittämiseen on nolla.
onko tässä nyt kyse kenties jäsenmaksusta tai muusta sellaisesta?
toisekseen...mitä tulee noihin sun mielipiteisiin..ei ne mun mielestä ole skeidaa..ne on sun mielipiteitä..mutta miksi modena? nimittelet joittenkin muitten mielipiteitä "skeidaksi"
ihme avautumia tuollaiset...mikä siinä on jollei milelipiteet ole omaan mieleen sopivia tai "oikeita" miksei sitten potkita huis hiiteen koko mielipiteen esittäjää?
Kuten sanoin, noi on mun mielipiteitä, ei moderaattoreiden mielipide tai hallituksen mielipide. *Meinaatko ettei minulla saisi olla mielipidettä, koska olen moderaattori? Sori nyt vaan, mutta mulla on sellaisia ollut jo n. 30 vuotta, enkä niitä ala peittelemään vain sen takia, että täällä tulee välillä siivottua jonkun kirjoituksia "mappi Ö":hön. Se on jotenkin huvittavaa, että vedät heti yhtäläisyysviivan mielipiteeni ja moderointilinjani välille. Koska en moderoi sellaisia keskusteluja joissa olen itse mukana, en myöskään tuota rapalaa kolmipiikkeineen suostu nielemään.
Toi mun virke lähinnä tarkoittaa sitä, että ne jotka täällä ovat kovimpaan ääneen itkeneet ovat niitä joiden suoltamaa skeidaa pitää moderaattorien lapioida pois keskusteluista. Skeidaksi tässä yhteydessä määrittelen asiaankuulumattoman kommentoinnin asiaketjuissa, henkilökohtaisen vittuilun ja muun foorumin sääntöjä rikkovan kirjoittelun. Tuon porukan anti asiallisiin keskusteluihin on hyvinkin marginaalinen.
Harmillista, ettei foorumin hakukoneesta saa ulos esim. viimeistä 100 viestiä/nickki. Siitä voisi kukin katsoa, että millä prosentilla on tullut asiapitoista tekstiä keskusteluihin annettua.
Sehän tässä foorumissa on ollut hyvä puoli, että täällä on erilaisia mielipiteitä siedetty hyvinkin vapaasti. Ehkäpä jopa turhankin vapaasti. Tiukemmalla moderointilinjalla ja jakamalla apinoille enemmän banaania olisi foorumi huomattavasti rauhallisempi, mutta toisaalta samalla paljon tylsempi paikka.