Lainaa:
(Robespierre @ Elo. 26 2010,23:04) kirjoitti
Kävin säätämässä kaverin kanssa tänään esijännitykset parjan_finin asteikon mukaan. Mulla on pyöränä Hondan tonninen naku (CB1000R) eli voinhan käyttää noita samoja arvoja kun tarkoituksena on säätää katukäytössä oleva pyörä rata-ajoa varten sopivammaksi?
Hämmästytti vain kun etupään esijännitys piti kiristää kireimmälle mitä säädöt antoivat periksi ennen kuin pääsin tuohon asteikolle - meikäläisen strategiset mitat kun on 170/67. Eli jos ymmärsin oikein niin yhtään painavammalle kaverille säädöt eivät olisi riittäneet (olettaen saman ajoasennon)? Teinköhän kaiken nyt oikein?
Varsinainen kysymys on, että säädin samalla etupään menovaimennuksen löysimmälle ja silti tiukkojen jarrujen jälkeenkin keulalla olisi vielä varaa upota noin 50-60 mm nippusidetestin perusteella. Onko oikea päätelmä, että mun pitää vähentää öljyn määrää putkista, jotta pääsisin tuohon 10 mm pohjausmarginaaliin? Millainen operaatio tuo käytännössä on eli pitääkö purkaa koko etupää vai onnistuuko helposti? Ja millainen hyöty tuosta on eli tulenko havaitsemaan parempaa mutka-ajettavuutta kun ohjesääntönä on ilmeisesti että koko jousto pitäisi hyödyntää? Onko samalla syytä kompensoida tuota paluuvaimennuksen säätöä jollain tavalla (kiristää tai löysätä)?
Keulan suhteen sun pitäis pystyä käyttämään samoja arvoja, mutta perän suhteen en menisi ihan 100% avrmuuteen, sillä eikös tuossa laitteessa ole Pro-Link? Jos on niin silloin tarkistaisin jostain Honda foorumilta tai Honda tietäjältä kuinka paljon perän painumien pitäisi olla.
Mun tajun mukaan tuo Hondan Pro-Link käyttäytyy hiukan eri tavalla kuin muissa japseissa.
Ja mitä tulee keulaan niin koitapa ensiksi hiukan löysätä, vaikka kierros tai pari / keulaputki esijännitystä ja katso mihin nippari silloin jää. Jos se tulee alemmaksi, niin toista edellinen.
Voi olla ettet koskaan pääse vakiokeulalla siihen 10 mm pohjausmarginaaliin, johtuen pohjaanlyöntikumeista tai hydraulistoppareista. Noilla tosin pitäisi päästä sinne 20 mm paikkeille. 50-60 mm kuulostaa mun korvaan äkkinäiseltään siltä että joko jotain on mennyt mittauksessa pieleen tai muutoin reisille.