Mä olen yrittänyt aktivoitua kätköjen teossa, mutta mulla ainakin on ongelmana se, että en oikein tuolta ulkomailta tiedä mitään hienoja "paikallisia" kohteita. Tehdyt kätköt siis tuppaavat olemaan aika lailla sellaista ehkä muutenkin löydettävissä olevaa turistikamaa. Mä tiedän, että se jakaa jonkun verran mielipiteitä, joten ajattelin tässä kysyä muilta, että mitä mieltä olette siitä, kannattaako tuollaisia kätköjä kun esim. Pisan torni tehdä?
Itse ajattelen, että ensinnäkin jos/kun suunnittelee reissua ja käyttää (ehkä) kätkösivua apuana siinä, niin tulee huomattua, että tuolla on tuollainenkin paikka missä voisi käydä. Näin vaikka paikka ei olisi mikään erityinen "kätketty aarre". Tuo Pisan torni on tästä vähän huono esimerkki, koska sen olemassaolon ehkä tajuaa joka tapauksessa jos on ajelemassa Pisan läheltä. Kuitenkin esim. joku Auschwitz, jonka varmasti löytää jos sinne nimenomaan haluaa matkata, mutta jonka helposti ohittaa tajuamatta että se on lähellä, jos ei ole asiaa tutkinut, on tämänkaltainen kätkö. Toisekseen ehkä tunnetummat paikat voivat myös tuoda niitä hakuja sivuille ja auttaa motokätköilyn leviämisessä. Ja onhan se lisäksi kiva saada kätkömerkintäkin, jos vierailee jossain paikassa reissullaan, vaikka se olisikin "turistirysä".
Mutta siis miten muut tämän asian kokee?