Kawasakih2sxse kirjoitti
Pelkkä sx. Mun mielestä normiajeluihin tossakin on aivan riittävän hyvät jarrut, ehkä parhaat mitä mun mopoissa on koskaan ollut reilun 20 ajokauden ja 12 aikaisemman ison mopon kokemuksella. Samoin sähköalusta
mulla on ollut neljässä eri bemarissa 3 eri vuosikymmenellä ja niissä tuntui että säätö on aina jonkinlainen kompromissi ja lopulta tulee ajettua lähes kokoajan sillä yhdellä asetuksella joka tuntuu lähinnä parhaalta. Tämän alustan voi säätää juuri mieleisekseen.
Edellisessä oli Yoshin alpha slipari ja se paransi äänimailmaa tosi paljon, samoin bensan kulutus putosi suomalaisilla maantienopeuksilla lähes litralla/100km. Lienee hengitti paremmin.
Mulla lähes kaikkiin mopoihin on tullut hankitua slipari. Yleensä katuhyväksytty malli, koska aika usein tulee suunnattua Alpeille ja keskieuroopassa on joskus tiukkaankin sävyyn keskusteltu virkavallan kanssa matkan jatkamisesta, kun kaikilla porukassa ei ole ollut leimoja eikä killereitä putkissa. Akrat mulla oli viimeksi -13 mallin isossa zetorissa ja tykkäsin niiden äänimailmasta tosi paljon.
Eroina edelliseen h2 malliin tulee mieleen ensiksi satula.Pienillä muutoksilla on saatu paljon aikaan. Vanhassa persus alkoi puutua jo parin tunnin ajon jälkeen, nyt ei ensimmäisenä tarvitse sen takia pysähtyä. Sama muutos oli aikanaan -08 ja -13 mallin isojen zetorien satuloissa. Kawa ei vissiin osaa kerralla tehdä kunnon satulaa uuteen malliin.
Toinen selvä ero on moottorin luonne. Tätä on vissiin kuristettu pienillä kierroksilla ja vaihteilla vielä enemmän kun vanhaa. Kyllähän se aika reippaasti liikkuu, mutta vanha kyllä tuntui persdynossa vielä rajummalta.
Normi kurvailussa ei mun mielestä ole suuria eroja, eniten ajettavuuteen vaikuttaa mielestäni renkaiden kunto ja tyyppi.
Mukautuva vakkari on kyllä super toimiva, ainakin mun makuun. Kimppa-ajoissa kun vauhti kokoajan vaeltelee, niin ei muuta kun vakkariasetukseksi vaikka 130km/h ja mopo hoitaa nopeudensäätelyn edellä menevän mukaan juuri siihen tahtiin kun tarve vaatii. Jarrutuskin (vissin moottorin) on yllättävän tehokas.
Yksin ajellessa tämä vakkari aiheuttaa sen, että kun lähestyt edellä ajavaa,niin vauhtisi tippuu aivan huomaamatta ja ihmettelet vain kun et pääse ohitus etäisyydelle.
Spekseinä kuskista vielä, että mittaa on karvan vajaa 2m ja painoa ajokamoissa yli 120kg. Ajelut käytännössä aina ilman kyytiläistä.