Mites tää liittyy siihen shifteriin ja käymisongelmiin? http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gifLainaa:
(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Kesä. 12 2011,23:55) kirjoitti
Printable View
Mites tää liittyy siihen shifteriin ja käymisongelmiin? http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gifLainaa:
(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Kesä. 12 2011,23:55) kirjoitti
Joo eipä päässyt maistelemaan kuohujuomaa kuin varikolla sinun pullosta, mutta hyvältä se maistui siitäkin. Oli todellakin ansaittu hopea! Kemorassa taas ihan uusi kisa eikä mitään tietoa omasta tasosta siellä. Mahdollisimman korkealle tietysti tähdätään. Seuraavassa kisassa, kun ollaan samaan aikaan viivalla, niin yritän päästä sun perään, että saadaan kunnon kisailua aikaiseksi.Lainaa:
(Poutapäivä @ Kesä. 13 2011,12:53) kirjoitti
2006 vakio R6R:n tyhjäkäyntiongelmat poistuivat uuden akun avulla. Välillä starttasi normaalisti ja joskus joutui kaasulla pitämään kierroksia ettei sammu. Muita käyntiongelmia ei tosin ollut kuten teillä.Lainaa:
(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Kesä. 13 2011,07:22) kirjoitti
On se vaan pöljää hommaa katsella vierestä kun muut ajaa. Blogiin silti ängin kisaraporttia.
A lähtö jäi valitettavasti näkemättä, kun kävin luovuttamassa oman gixxerin uuteen kotiin. Ehkä kohta nähdään uusi kuljettaja samalla pyörällä viivalla http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gif. Seuraava kilpuri olis hakusessa, jos vielä joku hakis tuon katumoponkin pois. Kovasti vähiin on jäänyt kadulla ajot tänä kesänä.
Botnian kaadosta oli tullut pidempi setti kasakuviin. Kivasti näyttää kanttarit pyöräyttävän mopoa... Kuski hoiti pyörimisen ihan itsekin.
Lukaisin tuossa Mikan blogikirjoituksen Alastaron kisasta ja pakko nostaa aihe täälläkin esille, eli missä ne B-kuskit oikein ovat? Ei sitä omaa kierrosaikaa kannata verrata nuihin tuloslistoissa oleviin. Oma ennätykseni Alastarolla ennen kisaviikonloppua oli viime kaudella ajettu 1.34. Ja tänä vuonna en ehtinyt ajamaan päivääkään tuolla ennen kisoja. Nyt viikonloppuna sitten ajoin 1.29, vaatimattomat 5sek lähti ajasta pois. Eli ei muutakuin heti kisaamaan kun siltä tuntuu, sillä se aika paranee kuin itsestään ja kyllä sieltä aina löytyy samantasoisia kavereita kilvanajoon.
Kuvassa 35/90 taitaa olla pyörä ns. huoltoasennossa. Ainakin ketjut ois helppo rasvata... http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gifLainaa:
(Vuorela @ Kesä. 13 2011,18:51) kirjoitti
Joo, itse olen samaa mieltä tuosta B-lähdön kadosta. Sekaan vaan ajamaan, sillä kyllä siellä hitaammatkin kisailla saa. Välillä katsomostakin käsin oli enemmän seurattavaa häntäpään kamppailuissa kun keulilla erot oli niin selvät.
Tänä vuonna ei oikein pysty, mutta ens vuonna varmastikin mukana vaikka varmasti ollaan ihan häntäpäässä.Lainaa:
(Juutana @ Kesä. 13 2011,23:56) kirjoitti
Huomenta!
Yksi potentiaalinen b-lähdön kuski, ainakin tällä harjoittelumäärällä, lupaa olla mukana loppukauden kahinoissa.
Kalenteriin on merkitty ja vapaat anottu Kemoraan, Räyskälään ja Motoparkkiin.
Olen samaa mieltä muiden asiasta kirjoittaneiden kanssa siitä, että reippaasti vaan mukaan. Taitaa vaan tuo kynnys koko ajan vaan nousta kun kärki vetää jo SM:n B-luokan vauhteja. Ja joillakin on niin valtava menestymisen nälkä, ettei ilman top5-sijoitusta viitsitä edes osallistua.
Ei itselläkään ole vasta kuin pari kisaviikonloppua takana, joissa itse kisailukin oli vähän sitä sun tätä. Eka kerta jännitti aivan saatanasti, mutta näin jälkikäteen ajateltuna oli hyvä että lähdin mukaan. Kauhea polte siitä on vaan jäänyt...=)
//Andy
Juu, täältäkin tulossa yksi kuski lisää B-lähdön kahinoihin loppukaudeksi - Kemoralla heinäkuun alussa on tarkoitus aloittaa kisaura.
Toivotaan siis muitakin ensikertalaisia mukaan Kemoraan, ettei tarvii olla varikolla ainoana hyperventiloimassa http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gif
Muistanet, että Kemoralla on sitten kahdet kisat.Lainaa:
(AnDy @ Kesä. 14 2011,08:16) kirjoitti
Menestymisen paine on yksi selittävä tekijä, muita tekijöitä on B-lähtöjen paaluaikojen tuijottelu. Nyt olin itse paalulla ajalla 1:28.1. Indeksin perusteella paalulla olisi ollut 1:30.5 alkuisella ajalla oleva, mutta koska sitä hitaampia kuskeja oli vain 3, niin eihän sellaista lähtöä viitsi ajattaa eikä varmaan kukaan viitsi ajella tarkoituksella hitaammin kuin mihin taidot riittävät.
Toinen selittävä tekijä voi olla isompien kisojen arastelu. Vuosien kokemuksella voi sanoa myöskin sen, että hitaammat ja ensikertalaiset heräävät vasta kauden loppupuolella.
Kerhokisassa näyttäisi nyt olevan ainakin kolme kuskia, jotka ehdottomasti B-lähtöihin kuuluvia ja toivottavasti tuo kerhokisa toimii kynnyksen madaltajana.
Ei se vauhti kuitenkaan loppupelissä ole mitenkään erityisen paljoa kasvanut. Esimerkiksi Kemoralla 2007 kolmen kärki meni 1:11 pintaan ja 2010 kukaan ei päässyt 1:11 puolelle kummassakaan kisassa. Nuo "vauhdit ovat kasvaneet" -kommentit ovat aika lähellä kolmattatuhatta vuotta toistuneita kommentteja joissa nykynuoriso on aivan karmeaa verrattuna edellisiin sukupolviin. Sitten kun kaivetaan tilastot esiin, huomataankin, että henkirikosten määrä nuorison parissa olikin isoisien aikaan viisinkertainen verrattuna nykytilanteeseen. Sama näiden YCC:n kierrosaikojen kanssa. Aina nousee joku muihin nähden ylivoimainen jonka kierrosaikoja sitten päivitellään. 2006 se oli Viinikan Timo, 2007 Heikkilän Kari, 2008 Hyyrönmäki loisti ylivoimaisuudellaan, 2009 Kyynäräisen Ville oli kalustonsa huomioiden ylivoimainen, mutta 2010 olikin sitten jo vähän tasaisempaa kärjessä ja 2011 on tilanne vielä täysin auki. Lauri oli ylivoimainen Alastarossa, mutta Kemorat ja Räyskälä jäänee väliin, saa nähdä miten Motoparkissa ajaa.
Itse voitin elämäni ensimmäisen kultamitalin judossa joskus 80-luvun alkupuolella. Painoluokkaan -27 kg ei ollut muita ilmoittautunut. Seuraava painoluokka jossa oli kilpailijoita, taisi olla -55kg. Siellä en pärjännyt. Voitin vain yhden ja senkin siksi kun kävi nauramaan minulle ja hylättiin. Vaikken enää olekaan aktiivisesti treenannut, uskoisin pärjääväni nyt SM-tasollakin painoluokissa -27kg ja jopa -55kg.
Nostan hattua niille jotka ajelevat siellä häntäpäässä sen enempiä sössöttämättä kuinka millään muulla ei ole väliä kunhan ei viimeiseksi tule. Koska jonkun pitää olla aina viimeinen, olen itse ottanut tuon roolin ja ruotsin tunneilla olen ollut pistesijoissa viimeinen niin yläasteella, lukiossa, kauppaopistossa, ammattikorkeassa kuin yliopistollakin. Reserviupseerikoulustakin tulin ulos kaikkien aikojen huonoimmilla pisteillä (0,25 pistettä huonommat tulivat maitojunalla).
Minua ei ole koskaan erityisen paljon vituttanut olla viimeinen. Lauantaina vitutti joutua B-lähdön paalulle. Ei siksi, että olisin kokenut suureksi häpeäksi ajaa B-lähdössä vaan siksi, että tiesin edessä olevan tylsän kisan, koska olen vähintäänkin kohtuullinen lähtijä ja melkoisen varmasti ensimmäisenä mutkassa ja sen jälkeen ajelen possujunavauhtejani odotellen kunnes joku ohittaa jotta pääsen ajamaan kilpaa. Vitutti myöskin se, että tuo puolesta välistä poikki pistäminen vei voittamisen mahdollisuudet niiltä joille se mielestäni kuuluu. Itse en saa mitään suurempaa riemua olemalla B-lähdön voittaja, ensikertalainen saisi varmastikin. Itse saan kiksit siitä jos pääsen omaan henkilökohtaiseen ennätykseeni, saan hyviä vääntöjä kisan aikana ja ehkäpä pisteen, pari noukittua.
Siksi toivonkin, että kokeilemista miettivät lopettavat sen miettimisen ja tulevat mukaan. Jos mukaan tulee vähintään 10 vähemmän nopeaa kuskia, niin varmasti indeksin mukaan porukka jaetaan eikä B:n kärjen vauhti muodostu liian kovaksi.
Nyt siis ilmoittautumaan Kemoran kisaviikonlopulle niin heinäkuun alkuun kuin loppuunkin. Tässä on hyvää aikaa tutustua rataan meidän tulevana viikonloppuna, välipäivinä Kososen Martin päivillä ja reilun viikon päästä pe-su Orgin päivillä. Ei pitäisi kynnyksen olla suuri kun on mahdollisuus treenatakin.
Mukaan siis nyt eikä ensi kerralla.
Jukka
Täälläkin yritetään kerätä sen verran rahaa kasaan, että pääsisi ajamaan vaikka tuon Kemoran heinäkuun lopun kisan. Ei ollut hyvää lääkettä kisakuumeeseen tuo Scandinavian Openeissa varikolla pyöriminen.
Nimim. Kiva harrastus opiskelijabudjetilla.
Tänä vuonna osallistuisin (b-)jokkikseen jos ois varaa. Mutku ei oo, nii ei voi mitn. Siitä syystä toi kerhokisa on näillä näkymin ainoo kisa mikä mulla on varaa ajaa.
Budjetin niukkuudesta kertonee jotain se että mulla ei ollu varaa ostaa kaverilta uutta raceattac seos-takarengasta 100 eurolla. *http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/bawling.gif
Ku noit jokkiksen a/b/kärjen vauhteja katselee, niin eipä niissä ole juurikaan tapahtunut muutoksia viime vuosien aikana.Lainaa:
(AnDy @ Kesä. 14 2011,08:16) kirjoitti
Näistä juuri tietyille tyypeille räätälöidyistä luokista ja ryhmistä tulee mieleen vuosien takainen idea asukastoimikunnastamme. Kutsuttakoot ideoitsijaa vaikka Liinaksi. Liinan mielestä asukastoimikunnan pitäisi järjestää asukkaille yhteisiä lenkkeilyretkiä (ihan hyvä idea). Sitten Liina totesi, että kynnys lenkille lähtemiseen on liian suuri, jos hitaimmat joutuvat juoksemaan nopeampien kanssa samassa ryhmässä, joten Liina ideoi sitten viisi tasoryhmää (vieläkin parempi idea). Itse tosin olin vähän eri mieltä ja suhtauduin loistavaan teoriaan samalla skeptisyydellä kuin utopioihin joissa kaikilla ihmisillä olisi sama palkka.Lainaa:
(scuuba @ Kesä. 14 2011,11:48) kirjoitti
No, Liina oli periaatteen ihminen ja hyvä niin. Lenkkeilyryhmiä mainosteltiin ja pari kertaa katselin ikkunasta millainen joukkio mahtaa tasoryhmiin 1, 2, 3, 4 ja 5 tulla. Itse olin ilmoittautunut keskiryhnmään ja Liina lupasi vetää hitainta. Kolmannella kerralla en tullut enää pihaan odottelemaan ja taisi se Liinallakin into loppua jossain vaiheessa kun ryhmän koko pysyi samana viikosta toiseen. No, oli siinä hitaimmassa ryhmässä sentään useampi jalka (2).
Ei näitä oikein jaksa alkaa väkisinkään tekohengittelemään. Jos ei ole kiinnostusta tulla, ei ole kiinnostusta tulla. Tilastojen valossa ei ole mitään suurempaa muutosta tapahtunut kärjen vauhteihin. Muutos mikä on ollut havaittavissa on se, ettei hitaampia kuskeja tule noihin SM-kisojen yhteydessä järjestettäviin koitoksiin. Miksei, sitä en tiedä. Ehkä johtuu treenimahdollisuuksien vähäisyydestä, hinnoittelusta, ujoudesta tai noista kaikista ja monen muunkin summasta. Meillä ei taas ole resursseja (yhdistyksemme väellä) järjestää viittä-kuutta kilpailua vuodessa, joten hyvä, että muutkin ovat ottaneet noita järjestääkseen. Muutamat vedetään ja toivottavasti niihin sitten väkeä tulee.
Kärjen tyypeillä on ollut älyä ja halua lähteä etsimään haasteita muualta kun vauhdit ovat kasvaneet. Ei ole vielä kukaan jäänyt vuodesta toiseen podium-paikkoja keräilemään.
Lahjakkuudella ja/tai riskinottokyvyllä on tässä luokassa enemmän vaikutusta kuin kokemuksella. Siitä lienen elävä esimerkki. Olen osallistunut jokaiseen kisaan vuodesta 2005 alkaen, enkä ole koskaan A-lähdössä pokaaleille päässyt. Mieli toki tekisi, mutta hauskempaa on ajella keskipaikkeilla hyvissä väännöissä kuin ottaa suurempaa riskiä vammautumisesta ja uhrata taloudellisia resursseja yhtään tämän enempää.
Sen verran kauan noita Scuuban selityksiä on seurattu, että lupaan tässä nyt yhden YCC-kisan kisamaksun tarjota ry:n piikkiin jos raahaa itsensä paikalle. Lisenssin saa sponssata joku muu, samoin bensat ja renkaat. Tarjous koskee kautta 2011 ja yhdistyksemme järjestämiä kisoja.
Jukka
Ok, kiits. Jos joku kustantaa lisenssin (130e?), niin ite kustannan muut. YCC Kemora 31.7. ois sopiva päivä.Lainaa:
(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Kesä. 14 2011,12:23) kirjoitti
Saako sillä tarran pyörään?Lainaa:
(scuuba @ Kesä. 14 2011,13:02) kirjoitti
Tuommoisen http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gifLainaa:
(killa @ Kesä. 14 2011,13:20) kirjoitti
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._5851057_n.jpg
Kuin ison haluut?Lainaa:
(killa @ Kesä. 14 2011,13:20) kirjoitti
Eipä minulla taida olla tässä intressejä, mutta tuli nyt mieleen että kun sinulla on ollut tällä foorumilla hyvinkin aktiivisia keskustelukumppaneita, niin josko vaikka joku heistä maksaisi tuon verran siitä riemusta että saa jonkun omasta mielestään kuolemattoman lainauksen käydyistä keskusteluista mahdollisimman isolla pyöräsi kylkeen ensimmäisen kisastarttisi ajaksi?Lainaa:
(scuuba @ Kesä. 14 2011,15:58) kirjoitti
http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gif
Tämä vielä hieman liippaa otsikkoa, kisasta kun kyse. Mihinköhän se pidon rajat tunteva Jorma on kadonnut? Mies tieltä 1835 jolle olisi pitänyt saada kansallinen motogp-pyörä alle sponssattuna?Lainaa:
(killa @ Kesä. 14 2011,16:14) kirjoitti
VM:ssa esiintyneestä näytösluontoisesta voittajastakaan ei ole enää tämän vuoden puolella kuulunut. Hassua, että juuri nuo kovimmat mestarit katoavat taikka eivät edes koskaan missään näyttäydy. Heillä kun olisi kuitenkin eniten annettavaa niin yleisölle kuin kanssakilpailijoillekin. Varikolla näkee vain tylsiä tyyppejä jotka tulevat toistensa kanssa toimeen ja ennen kisaa ja kisan jälkeen katselevat toisten lähtöjä ja loimaalaisia kissoja toistensa kanssa.
Ja kisassa ajaminenkin on tylsää kun ei tarvitse enää pelätä milloin joku läskipää tempaisee kylkeen tai heittäytyy vähän väliä naamalleen eteen. Outoa, että Laurikin pääsi sieltä hänniltä ihan voittajana maaliin ilman että tarvitsi ketään päin töytäillä tai etukäteen suu vaahdossa netissä uhota.
Jos en aivan väärin muista, niin nyt kesällä 2011 piti Legend-jorman tehdä debyytti radalle ja pistää meille jauhot suuhun. Vaan ei ole Jormaa näkynyt, varmaan isommilla areenoilla taitojaan ulosmittaa...
Jukka
Tuo pitää varmasti paikkansa. Näin oli munkin kohdalla. Se että Alastaron kisa oli ns. iso kisa ja itselle eka kisa toi oman arkailun omaankin päätöksentekoon. Lähinnä arvellutti se, että miten sitä tuossa isommassa joukossa on mokailemassa rutiinien kuten ilmoittautumisen, katsastusten, pondereiden yms osalta.Lainaa:
kirjoitti
Kaikki meni kuitenkin pirun hyvin ja kysymällä selvisi jos jotain ei tiennyt. Tunnelma / meininki tuolla oli tosi hieno!
Ja tuohon (turhaan) omien rimojen asetteluun sortuu tosi moni, niin minäkin. Toisaalta kun nuo oli sitten täyttynyt niin sitten ei enää keksitty seliselijä vaan sitten mentiin.
Kalustosta ei ole tullut vielä lopullista analyysiä mutta vaurioituneista osista on lähtenyt tilaus. Euroja ei viitsi edes mielessä ynnäillä yhteen.
Yrityksen osalta pitää ottaa pari napsua rauhallisemman suuntaan...
Yksi hidaste uusien kuskien tuloon (jotka ehkä olisivat B-kuskeja) saattaa olla mm. varikkokaluston vähyys/puute.Lainaa:
(bro @ Kesä. 13 2011,23:49) kirjoitti
Toista kesää varikolla (mekaanikon haalareissa) tallustaneena olen pistänyt huomioiden että komeet puitteet on jokkis-kuskeillakin.
(Liekkö syynä elintason nousu?)
Jos ei tiedä missä kohtaa minkäkin sarjan kuskit on, on erittäin vaikeeta sanoa pelkän kaluston perusteella ajaako koski jokkiksen B:n keskitasoo vai jopa SB A/B:tä.
Eihän siinä mitään että on hyvät puitteet (itsekkin Botnian kalsassa sateessa teltan suojaan hakeutuneena), mutta jos itsellä on vain pyörä ja ehkä auto ja kärryn joutuis lainaan joltain appiukolta,niin saattaa olla rima noussut vielä vähän ylemmäksi.
Tässä yksi toivottavasti vain pienen pieni osasyy,mutta jollekkin voi olla arkipäivää...
Sellainenkin ongelma järjestyy jos on riittävän sosiaalinen. Aina voi kimpassa kulkea ja jos katupyörällä ajaa, niin pukit saa aina jonkun kyytiin. Loppupelissä vain järjestelykysymyksiä. Jotkut kiertävät prätkällä kaksi päällä eurooppaa vaikkei mukaan ehkä mahdu kuutta kenkäparia ja iltapukua daamille.Lainaa:
(V-boost @ Kesä. 15 2011,00:13) kirjoitti
Pelkästään omaksi iloksi rata-ajoa harrastavilla on jo aika suurella osalla rengaslämppärit ja pukit.
Toisaalta on ihan hyvä, että kisoihin on pieni kynnys. Jos aivan umpimetsästä otetaan porukkaa kilpaa ajamaan, niin siinä tulee ruumiita. Henkilöt, joilla (länsimainen) rataetiketti ei ole hallussa, ovat vaaraksi itselleen ja muille. Tästä loistavana esimerkkinä ovat aina niin viehättävät itänaapurimme. Joku voi olla sitä mieltä, että kansallispukuiset eläkeläiset ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin me muutkin ja joku voi olla sitä mieltä, että venäläinen kuski on kuski siinä missä suomalainen tai ruotsalainenkin, mutta ihminen joka on heidän kanssaan päässyt riittävän kauan pelaamaan, on kyllä vähän eri mieltä.
Nie_ponimajut ovat oikeasti turvallisuusriski ja samoin olisi katukuski joka ei olisi oppinut ratakäyttäytymisen perusteita. Itse en käy edes treenailemassa jos samalle vuorolle on menossa reisitaskuhousumiehiä tai piippalakkeja, ne on nähty ja koettu ja tuurilla selvitty ehjin nahoin.
Jukka
hyvä, että on syntynyt keskustelua.
Kannattaa harkita Kemoran kisoja, kun ei ole varikkotelttaa käytössä.Lainaa:
(V-boost @ Kesä. 15 2011,00:13) kirjoitti
Itselläni oli viime kesän alkaessa vain koukuton auto ja kilvetön mopo mukana tulleine tavaroineen. Kummasti sitä silti pääsi aina kisoihin eikä suojatta sateessakaan tarvinnut olla. Toki auto vaihtui ja telttakin tuli kesän mittaa hommattua. Kauden alkaessa ei ollut muuta ajatusta kuin tuo auton vaihtaminen. Nyt sitten mielessä varikkolattiaa ja muita mukavuus juttuja http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gif. Ekaa kertaa osallistuessa ei paikalla ollut tuttuja joiden kanssa järjestelyitä pääsisi suunnittelemaan. Nykyään esim. telttapaikan löytäminen voisi olla hieman helpompaa...
Kyllähän noita syitä osallistumattomuudelle on aina helppo keksiä. Mutta sitten kun päättää osallistua, niin asioillakin on tapana järjestyä. Itsekin keksin heti vaikka pyörän puutteen syyksi jättää seuraava kisa väliin. Toisaalta vaikka MP-Tuen kerhokisaan voisi osallistua esimerkiksi tuolla vanhalla Bladella http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gif. Ja syyksi jättää osallistumatta kelpaisi heti 16" etuvanne ja katukumit. Joku vois tulla hakemaan tuonkin pois, niin ei kenenkään tartte pelätä vanhan Bladen kanssa kisaamista *http://www.moottoripyora.org/iB_html...icons/wink.gif
Aika vähillä varusteilla tulee toimeen jos ei vaadi mukavuuksia. Pakun tai kärryn voi aina vuokrata viikonlopuksi. Telttakaan ei ole pakollinen. Sateen sattuessa varmasti pääsee loisimaan jonkun nurkkiin jos vaan menee rohkeasti kyselemään hattu kourassa. Eipä tuolla varmasti jätetä ketään pulaan.
Viime kesän kuljin sponsoripakulla. Tälle kaudelle tuli hankittua oma paku. Oma helpottaa kyllä elämää muttei ole missään nimessä pakollinen. Varikkosysteemeissähän vain taivas on kattona. Kunnon motorhome olis kiva. Ei tarviis pakata ja purkaa niin montaa kertaa kesässä ja kaikki oleellinen olisi aina mukana ja omalla paikallaan...
Itse olen panostanut jokkis mittakaavassa varikkoviihtyvyyteen varmastikin keskivertoa enemmän. Kun tuolla varikolla tulee hohailtua 20-30 päivää kesässä, niin on paljon mukavampaa kun puitteet on kunnossa. Vastaavasti pyörä on sitten vanha ja halpa.
Ja ainahan voi osallistumaatomuudelle keksiä jonkun syyn esim paketin hajoamainen tjsp...
Ja jos SM-kisojen yhteydessä ajettaviin jokkis kisoihin on menossa Porin seudulta niin mun pakuun mahtuu mopo ja releet mukaan. Olen esimerkiksi Kemoraan menossa toimitsijaksi tyhjällä pakulla. *http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gif
edit:
..tai tuosta matkan varrelta... pientä diesel korvausta vastaan saatan pienen lenkinkin tehdä, mutta koko Suomea en kierrä. http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gif
http://www.moottoripyora.org/iB_html...icons/baaa.gif http://www.moottoripyora.org/iB_html...icons/baaa.gif http://www.moottoripyora.org/iB_html...icons/baaa.gifLainaa:
(TeroT @ Kesä. 15 2011,09:50) kirjoitti
Eipäs viisastella siellä takarivissä! http://www.moottoripyora.org/iB_html...ons/tounge.gifLainaa:
(Tumpp! @ Kesä. 15 2011,10:44) kirjoitti
Korjataan sitten niin että ehjäksi pyöräksi halpa... http://www.moottoripyora.org/iB_html...icons/baaa.gif
Oikea katuluokka madaltaisi osallistumiskynnystä tässä vaiheessa kun ei ole lämppäreitä tai edes kyykkypyörää, mutta kiinnostusta kisaamisen opetteluun kalustopäivityksiä ja kierrosaikojen tippumista odotellessa olisi. Nykyään tuolla ei taideta nakulla tai ilman varusteluita pärjätä edes häntäpäässä. Mopolla paikalle, kilpi irti, peileihin teipit, ei lämppäreitä, pari-kolme lämmittelykierrosta. Eikös tuo jokkis tuon tyyppisesti alkanut? En ole tutustunut mitä kaikkea varmistusta yms. pyörään tarvitsee jokkissääntöjen puitteissa. Toki jokin kontrolli, esim. kierrosaika ja ratatuomarien tarkkailu, olisi hyvä olla, jottei täysin umpimetsästä tulla säheltämään. Ei, en ala järjestämään (tai edes väittelemään asiasta), ihan vain ideana puheenaiheeseen.
Tuosta tulee heti ns katuluokka kun porukat lopettaa kierrosaikojen spekuloinnin netissä ja ilmestyy paikalle viivalle. Lämppärit ei ole pakollinen juttu. Parantavat toki turvallisuutta. Osallistua voi ihan hyvin nakupyörällä ja ihan takuulla pärjääkin. Se on ihan kuskista kiinni, ei pyörästä. Katsopa vaikka millä pyörällä viime vuoden sarja voitettiin.Lainaa:
(Brocol @ Kesä. 15 2011,11:14) kirjoitti