En ehkä itsäni motoristiksi voi sanoa kun 3-pyöräisellä ajelen. Vaihtelevalla menestyksellä vastaantuleva morottaa. Isot matkapyörät yleensä on reippaasti lapa pystyssä.
Printable View
En ehkä itsäni motoristiksi voi sanoa kun 3-pyöräisellä ajelen. Vaihtelevalla menestyksellä vastaantuleva morottaa. Isot matkapyörät yleensä on reippaasti lapa pystyssä.
Menin hämilleni, kun jalkautunut motoristi tervehti.
Miten on, moikkaatteko ohi ajaessanne jätskikiskan jonossa nahkapuvussa hikoavaa motoristia ja jos kaksi nahkapukutyyppiä kohtaa kävellen, niin nouseeko ORGmorotus? ? ?
olipa mukava vko-loppu eteläisessä suomessa. mikkelistä eteläänpäin alkoi löytyä lähes jatkuvasti orggi-moroja ja jopa mopopoliisi morjesti ekana reilulla kädellä!! autot anto ruuhkissa tilaa splitata ja olin niin autuaassa zen-tilassa, että sain jopa ensimmäisen ninja-moron tehtyä, ku hd-mies pääsi yllättämään ;) kyllä mopoilu on vaan mahtavaa :cruising:
nimim. aina räpylä pystyssä ;)
Viikko takaperin tulin Biltemasta shoppailemasta ja viereisten pyörien kuskit oli siinä kanssa tekemässä lähtöä ja moikkasivat iloisesti. Meni pasmat sekasin, kun joku sano moi ilman kypärää saati pyörä liikkeessä.. ennen lähtöä huomasin vielä laukkujen ja rekkarin kulmassa tekstin EST :)
Tervehdin toki takaisin.. hieman "järkyttyneenä", mutta hyvä fiilis siitä jäi. :p
Vuosi sitten pyörää tankatessani bandiitti morjensti pumppujen toiselta puolelta iloisesti. Kiva, kun harrikkamiehet huomioivat myös tällaiset muovipyörillä ajelevat :orgmp3:
Jees ja justiinsa. On ihan todettua, ehkä todistettuakin, että mp:llä ajaminen on hyvillä fiiliksillä sujuvampaa, mukavampaa -> turvallisempaa, jotta ite heitän lapaa ylös jo ajoissa ja mutkpätkilläkin kanteissa - jos ei nyt ihan tiukimmillaan vedetä.
Kyllä siittä hyvät fiilikset jää...
Kyllä sitä tulee tervehdittyä huoltoasemillakin tankatessa tai jos on kaupan parkkipaikalta lähdössä ja tulee motoristi siihen hollille. Ei kai mitään sellaista sääntöä olekaan että vain tien päällä tervehditään..
Itte olen alottanu "mopoilun" vasta tänä keväänä ja huomannu että aivan ventovieraat tulee kyselemään ja muistelemaan aakkos-asemien ja muiden pihalla. Satunnaisten tuntemattomien kuskien kanssa välillä tullu juteltua kalustosta tuolla maailmalla ja tottakai ainakin ite morjestan kaikille :bye:
Yhteenvetona hyvin sosiaalista tuntuu olevan väki! :thumbup:
Kyllä ite olen morjestellut ja jutustellut muiden mopoilijoiden kanssa tankilla ja stopeilla. Italialaisella kun ajaa niin etenkin muut italokuskit milelellään tulevat juttelemaan :)
Kerran olen jo ehtinyt antaa toverille kyydin bensa-asemalle ja takaisin kun Kawasta oli loppunut bensa ja eräällä hiekkaparkkiksella puolestaan eräs Hondamies antoi hieman 'vetoapua' kun pätkän varpaat ei meinannu pitää irtohiekalla peruutellessa :D
Hyvin siis tuntuu yhteisöllisyys edelleen motoristien välillä toimivan:bisseä:
Orggi-moroja en ole aiemmin kunnolla nähnyt mutta eilen näin ja se ei oikein ollut mun makuun. Jotenkin tuo perinteinen morotus sopii paremmin :) Tämähän on ehkä jo täällä nähty mutta linkitän kuitenkin, eli vaikka orggilainen olenkin niin itse olen perinteisen tyylin morottaja tähän malliin:
http://koti.kapsi.fi/~taffel/morotus01.jpg
Meinaan opin perusmorottamisen jo 20 vuotta sitten kevareiden kyydissä istuessa ja vaikka vasta viime vuonna pääsin laillisesti kuskin paikalle niin jotenkin tuo perusmorotus tulee mulla vanhasta tottumuksesta.
Joskus on liikenteessäkin ehtinyt vaihtamaan kuulumiset esim. liikennevaloissa tai ruuhkassa seisoskellen ihan ventovieraaltakin mopokuskilta. Kyllä me ollaan vaan sosiaalista ja mukavaa porukkaa :D
Terve !
Minä en nyt ymmärrä tätä keskustelua tästä morottamisesta. Kokemukseni mukaan lähes kaikki motoristit on kohtalaisen sosiaalisia ihmisiä ns. "rotuun ja uskontoon" katsomatta. Rodulla tarkoitan erilaisia pyörätyyppejä (kustomi, matka, katu jne.) ja uskonnolla tarkoitan....... erilaisia moottoripyöräkerhoja. Aikoinaan kotona opetettiin, että on kohteliasta tervehtiä ja muutenkin hyvä tapa. Itse tervehdin motoristia tien päällä olipa hän sitten kustomi, kyykky, matkapyörä kuski tai vaikka poliisi. Poliisikin kyllä kerran tervehti ensin ajellessani :orgmp: Oulun ja Kemin välillä. Kun kerran morottaminen on ollut vuosikymmeniä ns. maan tapa niin miksei sitä voi morotella :bye: jatkossakin.
Minusta tuossa ei ole mitään ihmeellistä, morjenstan tasapuolisesti kaikkia enkä ota hernettä nenään jollei tule vastauksena morotusta.
Orggimoroja yleensä viljelen vastaantulijoille.
Edittiä: kait tämäkin olis mahtunut vanhan ketjun joukkoon.
Heitin just parin viikon keikan Baltiassa ja Puolassa ja kaikki vastaantulevat tai ohitettavat kaksipyöräisten kuskit olivat ja kaukaa lapa pystyssä. Viikonloppuisin sai melkein koko ajan ajella lapa pystyssä kun oli niin paljon pyöriä liikkeellä.:orgmp:
Ite morotan aivan kaikkia ja aina mutta ei mene päiväni pilalle vaikka en vastausta saisikaan (kuten monesti on tapana ??!! )
Ymmärrän hyvin että tänä aikana kun ei naapurille saati bussikuskille, myyjälle, jne. tms. yms. kohdisteta edes katsekontaktia, ei muita mopoilijoitakaan tervehditä mutta sitä mää en ymmärrä kun tervehdykseen ei voivastata ??!!
Tietenkään silloin tervehdykseen ei voi vastata kun:
a) Toimitaan hillittömien hevosvoimien hallitsijoina joten pyörä voi menettää ohjattaavuutensa mikäli toinen voimakäden puristusote irroitetaan hetkellisesti (ajoneuvon hallinnan menetys = kaatuminen)
b) Kaikki huomiokyky on kohdistettu uuden ajoneuvon ohjastamiseen joten mikään ulkopuolinen tekijä ei voi eikä saa haitata keskittymistä, ( Rookie )
c) Liian tummat ajolasit, ( Nobody but me - me - me )
d) Road King, ( ISOMMAT munat tai pyörä )
e) Poliisi, (työtehtävissä Virve-puheyhteys tms.)
Eipä toi nyt isoa vaivannäköä vaadi vaik morjesteleekin, Tosin nykyään menny jo siihen et pääsääntösesti vaan vastaa morotuksiin. Joskus jossain perämettien taipaleilla outoihin aikoihin liikkuessa mukava fiilis kun joku morottaja pyörällä vastaan
tulija liikkeellä kans.
Morotatteko aina ORG! :n vaiko tavallisiakin joskus?
Kunhan lapaa heilutellaan niin tyylistä riippumatta.
Tunnustan että tähän mennessä "normaalia" tyyliä käyttäen, yleensä mitä korkeammalle nousee vastaantulijan lapanen sitä korkeammalle yritän omaakin kättä nostaa :)
Etelä euroopassa tuntuu olevan sortsienlepatus se yleisempi tapa tervehtiä (johtuneeko siitä että täällä on pirusti BMW ja Z750 mopoja....) :orgmp:
Tuolla morottamisella on sekä henkisiä että fyysisiä vaikutuksia ja nyt alleviivaan sanaa fyysisiä.
Nimittäin eilen lähdin pyörä kaupoille 300 km päähän Tampereelle aamulla klo 5.30. Matkaan lähdin liian kevyellä vaatetuksella joten aikalailla kohmeessa olin kun lähestyin Seinäjokea. Vastaan tuli tumma matkapyöräilijä kunnon orggimorotuksella jo kaukaa. Olo lämpesi välittömästi niin että pysähdyin vasta Ilmajoen ABC.lle kaakaolle (muuten juon kyllä aina kahvit).
Ne on hienoja asioita nuo morotukset jopa liikenneturvallisuuteenkin liittyen::thumbup:
Kiitos vielä sinulle tummanpuhuvalla matkamallilla morottaneelle kuskille:bye:
Menetin tänään orggi neitsyyteni, kun VIHDOIN uskalsin heittää etusormen ylös:p Ja kun vauhtiin pääsin niin tein vielä 3 kertaa muille kuskeille :) Ei se nyt niin vaikeeta ollut :jpstyle: Itse en ole saanut vielä yhtään :dunno:
Kyllä sitä sormea tulet saamaan nou hätä :blink:
Viikonlopun reissu Lappiin ja takaisin, moroa tuli kyllä lähes jokaiselta vastaan tulijalta. Pari "himmaa" moroakin mahtui mukaan :D erityis kiitos niistä...