Ajonaikainen tarkastuslista:
- Housujen vasen tasku: onko kodin avaimet tallella
- Takin vasen sisätasku: onko puhelin siellä edelleen ja jatkuvaa varmistelua väriseekö se
- Takin oikea sisätasku: onhan lompakko tallessa
- Onko 6. vaihde päällä
Printable View
Ajonaikainen tarkastuslista:
- Housujen vasen tasku: onko kodin avaimet tallella
- Takin vasen sisätasku: onko puhelin siellä edelleen ja jatkuvaa varmistelua väriseekö se
- Takin oikea sisätasku: onhan lompakko tallessa
- Onko 6. vaihde päällä
Kyllähän sitä kaikkia "pakkoliikkeitä" tulee harrastettua :D
-Taskujen kiinni olon tarkastaminen/puristelu että kamat tallella.
-Sivu+ perälaukkujen vilkuilu.. Että ovat varmasti tallella.
-Pitkällä matkalla hoilottaminen itsekseen.
-Isoimman pykälän varmistamisesta pääsi eroon kun Varaderossa tuli vaihdenäyttö :paikallatuulee:
No muita juttuja lukiessa minulla varmaan oudoin.
Keskityn ajamiseen :grin:
^ Senkin hullu! :)-
Liikennevaloissa pakonomainen tarkistus että vaihde varmasti ykkösellä ja maantiellä tulee sitä puuttuvaa seiskaa haettua vaikka sitä missään ole :)-
Näiden perinteiset taskujen, avaimien, vilkkujen, puhelimen, lompakon ja 6. vaihteen tarkasteluiden lisäksi tulee ajeltua ilman käsiä samalla tarkistellen, että onko hanskat kunnolla käsissä ja niitä kiristellen. Joskus tulee myös venyteltyä ottaen takakahvasta kiinni ja joskus kun perse puutuu niin sitten ajetaan enskatyyliin tapeilla.
-Väistelen näkymättämiä esteitä (myös näkyviä tietty)
-Lauleskelen ja nyökyttelen kun kuuntelen musaa, ja rummutan stongaa ja tankkia
-Kiroan kovaan ääneen kun joku törttöilee edessä (tai takana)
-Ja joskus jos maantien reunaa kävelee tai pyöräilee joku,
niin on hauskaa nauraa kovaanääneen sellaista hullun-naurua ja kattoa
peilistä kun ne kattoo perään ihmeissään että mikähän sitä vaivasi :dunno:
Löytyyhän niitä outoja tapoja... Tässä muutama:
- 7. vaihteen etsintä ajaessa (ei ole löytynyt vielä) :p
- Nopeusmittarin/ muun mittariston kyttäys
- Puusilmäkuskien/ muiden törttöjen haukkuminen (itsessähän ei ole koskaan vikaa)
- Itseni/ mopon/ edellisten yhdistelmän kyttäys mainosikkunoista joko ajossa tai jopa ikkunan eteen pysähtyen
Puutumisen iskiessä tulee ajeltua tapeilla seisten.
Jos cliparit on kovin alhaalla tulee mäkiä rullattua toisinaan ilman käsiä ja venyteltyä samalla.
Aina tulee hyräiltyä jotain renkutusta :sad:
Samaa teen itsekkin:)
-Tarkistelen myös että taskut ovat kiinni ja avaimet ym tavarat tallessa.
-Sekä jatkuvasti saa ajossa kuunnella, että onko pyörän moottoriäänet normaalit vai onko jotain vialla. Ei hetken rauhaa tältä ajatukselta, vaikka ajettu jo yli 5000km omalla pyörällä...:kääk: Ajonautintoa hieman latistaa moinen.
Tämä ehkä se oudoin tapa omalla kohdalla ajossa.
Huomasin tänään että mähän huutelen sitä sun tätä lehmille, heposille, lampaille jne:right:
Minä luen .orggia läppäristä ajaessani. Tulee hyödynnetty aika maksimaalisesti liittyen tähän harrastukseen.
Mä tein tätä kunnes sain itseni uskomaan että Buellin kanssa lähes kaikki äänet on normaaleja. :grin: Nykyään käytän korvatulppia lyhyelläkin pätkällä, säilyy mielenrauha kun ei kuule rallatusta koneesta.
En mä kai mitään kovin outoa tee. Höpöttelen itsekseni, hyräilen, viheltelen, huudan törkeyksiä puusilmille, morjestelen lehmille, pujottelen tiemerkintöjä ja välillä muutenkin, haukun itseni pystyyn jos sohellan jotain... Perussetti. :jpstyle:
Paitsi hei, mä olen alkanut opetella orggimoroa tyhjillä teillä. :blink: Kun edelleen meinaa aina vaan peruslapanen nousta kanssamotoristeille ihan automaattisesti...
Joskus tulee puhuttua yksinään.
Ai niin, unohtu! Mä kumarran ohiajaessa Huittisissa siniselle hirvenpäälle.
Eikös kukaan latele ääneen ohi vilahtavien paikkojen tai katujen nimiä?
Tiirailen ohitettavia/vastaantulevia naispolkupyöräilijöitä, etenkin kuumalla säällä...tämän jälkeen mietin pitkäänkin naisten ominaisuuksia :rakastunut:
itse teen juuri sitä vilkkunapin painamista:D joskus jääny parikertaa vilkku päälle jonka takia sitä painelen sitten koko ajan=)
Vastauksista vois päätellä että omituisia motoristeja on ne jotka EI näplää vilkkukatkaisinta tai testaile taskujen vetoketjuja. Eihän se voi olla omituista jos 90% kuskeista tekee sitä, vaan silloinhan sen on pakko olla osa normaalia liikennöintiä :D
Nostelen jokaiselle vastaantulevalle motoristille etusormea ja sitten jossei takaisin näytetä sormea, mietin että mitä ne mahtaa oikein ajatella :)
Varmaan omituisinta on se, että en tee mitään omituista. Paitsi tietysti ajan pyörällä.
Tasku- ja "viimeinen vaihde"- ongelma löytyy täältäkin.
Myöskin kääntelen kypärää leukaosasta eri suuntiin päässä ajon aikana ja etenkin liikennevaloissa. Näytää varmaan tosi fiksulta... :dunno:. Voisi tähän lisätä lahkeiden asennon korjaus = nilkat piiloon- nykiminen.
Hyräilen, laulan ja puhun paljon.
Mitä näitä lukenut, niin mopoilu vaikuttaa enemmän neuroottiselta, kuin rentouttavalta :D.
Ei helv... näitä lukiessa alan tuntemaan itseni ihan normaaliksi, eli suurin osa kuuluu mullakin repertuaariin :grin:
- vilkkunapin painelu
- taskujen vetoketjut
- taskujen taputtelu, olihan kaikki mukana..
jne.
ehkä hulluimmalta näyttää pitkän matkan ajon jälkeen hanurin lepuuttelu ajamalla takapenkiltä:grin: Mahtaa olla fiksun näköistä.
Paljon tuttuja tapoja porukalla joita itseltäki löytyy ja pidin omia tapoja kummallisina, mutta ihan perus settiä tuntuu olevan... :grin:
Tässä ehkä yleisimmät:
- Kypärän sisällä hyräily tai laulelu ja omien laulujen keksiminen
- Vilkunkatkaisimen näpyttely vähän väliä
- Taskujen tarkistelu ja puhelimen kokeilu että väriseekö
- Näyteikkunoista peilailu
- Viivojen pujottelu ja muuten vain nopea puolelta toiselle pyörän nakkelu muka renkaiden lämmitystä
- Pitemmän suoran pätkän jälkeen risteykseen saavuttaessa moottorijarrutuksessa kädet irti tangosta ja kädet levällen sivuille tai käsien liikuttelu kuin muka juoksisin :dunno:
Seiska vaihteen etsintä on huomattavasti vähentynyt kun pyörässä vakiona vaihdenäyttö, mutta silloin tällöin sitäkin tulee kokeiltua vaikka näkeehän sen näytöstä että päällä se on... :doh: