Monster Sr2 1000 kuivakytkin yrittää muuttua märkäkytkimeksi..
Kertokaahan nyt mulle mitä teen väärin/ tai en osaa
Eli kuukaus sitten ajoin tankin tyhjäks ja lopushan vähän rykii eteenpäin ja sitten tankille työntäess
huomasin kytkin levyn olevan öljyiset(avoin kytkinkoppa) En tiiä oliko seurausta rykimisestä vai sattuiko vuoto alkaan vain samalla reissulla.
Nyt kuukautta myöhemmin kytkin on ollut auki 4 kertaa ja olen uusinut isomman sekä pienemmän stefan ja kaikki o-renkaat mitä olen löytänyt. Myös kytkimen työntötangon o renkaat ja työsylinterin orengas myöskin uusittu.
Joka kerta kun olen kasannut kytkimen se pysyy kylmänä tiiviinä mutta heti kun öljyt lämpimät niin rupeaa levyt öljyyntymään.. Mutta joka kerta vain aivan uloimmat 2 levyä sekä painelevy märkänä, kaikki sisemmät kuivia mikä viittaisi siihen että vuoto tulee työntötangon kautta. En tiiä mitä teen väärin
Huohotin ehjä ja puhtaat putket, ilmansuodatin kotelo oli öljytön. Mittasin puristuspaineetkin ku sattus mittari löytyyn, 125 psi molemmista pytyistä kylmällä koneella
Sanon nyt painelevyksi sitä mikä on siinä ensimmäisenä päällä ja jouset pitää sitä paikalla. Siinä heti laakerin takana on sellaisen musta muovinen osa joka liukuu siinä työntangon päällä niin onko se vain ohjuri vai tiivistääkö se myös öljyn?
Re: Monster Sr2 1000 kuivakytkin yrittää muuttua märkäkytkimeksi..
En tiedä millainen S2R:n rakenne on, mutta ainakin Testastrettassa on vetoakselin kytkimen puoleisessa päässä uloimpana stefa, jonka läpi kytkimen reaktiotanko liikkuu. Stefan takana neulalaakeri.
Lainaa:
blak kirjoitti
tässä ensimäisessä kuvassa sormien välissä näkyvä osa, onko tämä joku ohjaus holkki vai pitääkö öljyn tuvan puolella(siis koneessa)
Ei se mitään tiivistä, on vain tangon sovite painelevyn laakeriin.
Edelleen tarkistaisin akselin sisällä olevan mahdollisen tiivisteen.
Edit: Silmän kun otti käteen niin sulla on tuossa kuvassa näpeissä juuri se tiiviste, jonka pitäisi olla akselin sisällä eikä tangossa kiinni.
Tuo sisäpuolinen O-rengas ei tiivistä mitään, se luo vain tiukan sovitteen tankoon. Onko siinä akselin päässä sisällä stefaa?
Räjäytyskuvien perusteella S2R käyttää erilaista tappia muutenkin kuin tuo sun viimeisimmässä kuvassa oleva, joka on Testastrettan vastaava.
Juuri tuo [emoji1360]
Ne kytkintangon O-renkaat estävät vain öljyn pääsyn työsylinterin puolelle.
Milloin painelevyn laakeri viimeksi uusittu? Jos tanko pyörii painelevyn mukana niin pilaa tiivisteet aika herkästi.
Uudemmissa malleissa on tangon työsylkyn puoleisessa päässä pieni tappi ja työsylkyssä ura, mikä estää tangon pyörimisen.