Re: Havaintoja liikenteessä
Toivon mukaan viiden matkaenduron ryhmä pääsi äsken turvallisesti iltalaivaan. Neljä pyöristä Etelä-Helsingin ja yksi Suomen kilvissä. Kolmantena ajaneella saattoi tulla ruskeat pöksyyn, kun lähti ohittamaan kotiloani keskellä pimeää oikealle kaartuvaa mutkaa ja sieltä tulikin sitten auto vastaan. Oli pakko iskeä kotilo jarrulle ja toivoa ettei kaksi jälkimmäistä jatkanut mutkaan ihan perseessä kiinni ajamista.
Mulla oli kokoajan rajoituksen mukainen tasainen vauhti, joten siitä ei pitänyt mikään jäädä kiinni. Henkilöillä oli selkeästi kiire johkin.
Lainaa:
harald73 kirjoitti
Ei nyt yksinomaan liity mp-hommiin, mutta Espoossa Pohjois-Tapiolan kohdalla Kehä 1:sellä on tietyömerkit ja 50:n rajoitusmerkit. Ainoastaan tietyö puuttuu. Merkit ja nopeusrajoitus olleet paikoillaan jo viikkoja. Osa tuossa tietysti jarruttaa ja sitten se osa, joka on katsellut touhua jo viikkoja, ei jaksa noteerata koko olematonta tietyötä millään lailla. Merkit molempiin suuntiin.
Liittyisköhän tuohon
https://www.hsy.fi/hsy/ajankohtaista...liikenteeseen/
Lopelle tulee Lättiksen kulmille hidastetöyssyjä. Ilmeisesti kansanedustaja Heinonen selvitti asiaa ja ohessa Heinosen selvittämää tietoa:
Lainaa:
Elylle ”on tullut palautetta alueen ylinopeuksista”.
Elyltä minulle vastattiin, että ylinopeuspalautteiden johdosta ”Asiantuntijat tilasivat kesälle erillisen nopeustarkastelun muutamaksi päiväksi. 21% mittauspisteellä ajoi vähintään 20km/h ylinopeutta - siis ennen uudelleenpäällystystä. Se on paljon. Tämän perusteella on päädytty sijoittamaan tieosuudelle hidasteet, vaikka ovatkin poikkeuksellisia tällaisessa ympäristössä. Hidasteiden paikat ovat liitteen kartalla (kaksi kohtaa), muita hidasteita ei ole tarkoitus tehdä
Suunnitelmana on toteuttaa nk. sinitöyssyt, jotka toimivat niin, että nopeusrajoituksen mukaan pystyy ajamaan mukavasti yli eli tässä tapauksessa 50km/h. Työt ovat nyt käynnissä, harkinta-aikaa ei siten tässä kohtaa oikeastaan ole.”
Lainaa:
Woozie kirjoitti
Lopelle tulee Lättiksen kulmille hidastetöyssyjä. Ilmeisesti kansanedustaja Heinonen selvitti asiaa ja ohessa Heinosen selvittämää tietoa:
Kahvipaikoista on tapana lähteä torvi auki.
Mun lemppari on padasjoen ABC:ltä etelän suuntaan.