K100 LT - kuin uusi, mitähän kannattaisi tehdä?
Hankin itselleni BMW K100 LT vm 1989 pyörän. Pyörä näytti tosi siistiltä ja ajattelin miksi ei. Mittarissa 11.000 km.
Kun tutkin tarkemmin, kävi ilmi että tässähän on kyseessä aika spesiaali yksilö. Pyörän mukana tuli erittäin tarkka päiväkirja ajoista. Tässä ei kuitenkaan kaikki. Mukana tuli jokainen TANKKAUSKUITTI vuodesta 1989 eteenpäin. Ja jokaiseen merkitty km lukema. Historia on täydellinen. Ei maksanut bensa paljoa Suomessa 1989 ja kuittipaperikin kesti säilytystä.
Edellisen kerran pylrä käynnistetty vuonna 2020. Edellisen kerran ajettu 2007. Tankissa on bensaa ajalta ennen etanolia.
Paljon on pyöriä minulla ollut. Näin siistiä vintagea ja tarkkaa historiaa ei kuitenkaan ikinä.
Mitähän kannattaisi tehdä?
1. K100 Café Racer. Siis purkaa pyörä, myydä uudenkarhea katteet yms ja unohtaa historia
2. Jatkaa hisoriaa sellaisenaan. Mulle ehkä turhan raskasta jatkaa historian ylläpitoa noin tarkalla pieteetillä
3. Museorekisteröinti. En oikein keksi mitä hyötyä tästä olisi. Kuitenkn vakuutus nyt jo sellaisenaan vain 120€/vuosi
4. Modata pyörää paremmin ajoon sopivaksi, eli jousitus yms päivitykset eikä jatka historiaa tankkauksita.
5. Jotain muuta..
Ehkä tässä pitäisi paremmin ymmärtää onko jollekin tällaisessa arvoa enemmän kuin minulla.
Eipä ole ennen tullut tällaista pohdittua…