Re: Sorapyörää miettimässä 2023
Lainaa:
Batmanninja kirjoitti
Hyviä kommentteja on tullut, kiitos. Lisääkin saa tulla. Sähköfillaria olen kyllä pyöritellyt mielessäni kun olen jalkapatikassa tuolla luonnossa pyörinyt...Mutta toistaiseksi kaipaan itselleni harrastukseen liittyviä oleellisia elementtejä eli pärinää ja kuolemanvaaraa...
Nettiä kun selailee niin ei tällä hetkellä ole hirveästi tarjontaa. Täytyy tsekata myös Ruotsin tarjontaa. Noi oranssit on kyllä omien kokemusten perusteella olleet melkoisen tiiviisti ropattavia. Oisko 690 sitten jo sellainen että pysyy nipussa paremmin?
Itse ostin 2016 vm 701 Hussen 9tkm ajettuna kolme kesää sitten matkapyörän rinnalle. Mittarissa nyt 39tkm ja ainoa "vika" toistaiseksi ollut jarrupolkimen palautusjousen katkeaminen. Siihenkin lienee syynä polkimen taipuminen mutkille muutamaankin kertaan kun pyörä on välillä huilannut.
En osaa tällä yhdellä omalla kokemuksella kovin epäluotettavana pitää.
Itsellä pisimmät päivämatkat muutamaan kertaan olleet n .800km luokkaa ja silloinkin pienempää soraa painottaen reitit. Pisin reissu itsellä toistaiseksi n. viikon mittainen pieniä sorateitä reitille hakien ja yli 4tkm Hyvinkään seudulta Kalkkoaiviin - Altan vanha postitie- Tenojokisuu-Nuorgam ja takaisin. Altasta Tenojokisuulle oli toki pistoja lukuunottamatta asvalttiajoa. Muuten hyvinkin Tet-reitin tapaista koko reitti.
Mun mielestä soveltuu reissaamiseenkin ja myös nurkka-ajeluun ja hyville poluillekin oikein hyvin, enduropoluille suomienskaan auttamatta iso.Myös talviajoihin hauskuuskerroin kohdallaan ja vielä nosteltavissa hangesta. Moottoriteitä ja isoja asvalttiteitä en tykkää ajaa matkapyörälläkään, mutta olen kyllä kokeillut tuollakin , ehkä tunnin maksimissaan kerralla mennyt motaria ~120km/h, tylsääää.
Lisätankki on aika tarpeellinen, sen laitoin ilmanputsarikoteloon joku aika sitten.
https://i.imgur.com/hcMFUrC.jpg
Lainaa:
JMH kirjoitti
^
Niin, myös sininen KTM 690 on vaihtoehto :D
Itse rinnastin ja tarkoitin juurikin niin, 690=701 luotettavuuden suhteen.
Lainaa:
JMH kirjoitti
Aye aye, sir!
Okei, okei!
Sovitaankos, että Husse onkin ihan eri pyörä, Ameriikkaan Brandätty parempi painos Kotarista, koska siellä ollaan tarkempia.
Kaikki kasamisessakin tarkistettuna ainakin kahteen kertaan, koska joukkokanne ja laki.
Ei pelkästään porkkana allergiaa sairastaville tai komeammista väreistä tykkäville [emoji6]