Aprilia RSV 1000 2007 - 2008
Iltaa
Olisin omaa Superdukea vaihtamassa tuollaiseen vuoden 2007 - 2008 rsv hen. Osaako täällä tietäjät sanoa noista RSV tyyppiviosta ja nimenomaan kyseisissä vuosimalleissa. Aiemmissa oli näitä mittarin nollaantumisia yms. Ja ne vähän kyllä säikäytti mutta nuo ongelmat ei ilmeisesti näissä uudemmissa malleissa enään vaivaa?
Luin että näissä uudemmissa laturit ja staattori on todella vika herkkiä? Onko näin ja onko tuo kuinka yleinen vika ja miten korjattavissa?
Komea pyörä on ja mitä olen ajanut niin loistava ajettava mutta onko nuo kuinka vikaherkkiä? :orgmp:
Re: Aprilia RSV 1000 2007 - 2008
Staattori tappaa itsensä ja jännitteensäätimen. Vika on jokaisessa vuoteen 2009 asti kunnes korjasivat. Viasta pääsee eroon vaihtamalla järeämmän mosfetjännitteensäätimen. Samalla jo kärsinyt staattori. Samalla välissä oleva sulava ruskea liitin vaihtoon. Alkuperäinen setti kestää n. 20-40tkm
Mittarivika oli ilmeisesti 2004 mallin vikoja. Ensimäisissä oli swinginkin kanssa "jotain" ongelmaa.
Lainaa:
Socjake kirjoitti
Ensinnäkin kiitokset nopeista vastauksista.. Osaatteko sanoa missä euromäärissä liikutaan kun tuo staattori ongelma korjataan? Sillä jos kyseisen pyörän hankkii on tuo korjattava ehdottomasti.. Siis ainakin minun mielestäni..
https://www.roadstercycle.com/
Sh847 kaapeleineen maksaa ~250€ ja staattori eBaysta 120-150€.
Lainaa:
Socjake kirjoitti
Osaatteko sanoa millainen homma toi staattorin korjaus on? Kannattaako tehdä itse vai teetättää jossain? Onko suosituksia missä tollasen korjauksen voisi teettää?
Alakate pois. Öljysäiliö löysälle, että väistyy tieltä. Poski irti. Staattori irti. Staattori paikalleen. Tiiviste paikalleen. Poski kiinni. Piuhan veto toiselle puolelle vanhan staattorin johtoja vetoköytenä käyttäen. Laitos pakettiin.
"Mikä tahansa" moottoripyöräkorjaamo tekee. Laskuttavat 2-3 tuntia. Itse tekemällä menee hieman kauemmin.