Traktorin ja prätkän onnettomuus, osa numero liianmonta
Traktori peruutti äsken päin. Tilanne meni näin: saavutin pikkutiellä traktorin, joka hidasti ja hidasti. Minä hidastin myös. Tie oli irtisoralla, joten katurenkain varustetulla pyörällä ei ollut mitään mahdollisuutta äkkiliikkeisiin. Lopulta traktori kärryineen pysähtyi ja minä muutaman metrin päähän kärryn taakse. Sitten traktori lähti peruuttamaan. Minulla ei ollut pientäkään toivoa ehtiä pyörän päältä pakoon. Olin jo kärryn alla ja sen pyörä vyöryi kohti päätäni. Ehdin jo ajatella, että nyt lähtee henki. No, kuten näette, olen tässä. Traktori pysähtyi ehkä sekuntin ennen kuin olisin murskaantunut. Tällä hetkellä istun tärisemässä terveyskeskuksessa.
Oppi: älä ikinä mistään syystä aja peräkärryjen katveisiin, jos se voi edes teoriassa lähteä peruuttamaan! Mieluiten ei lainkaan.
Jos haluatte kommentoida, pyytäisin ystävällisesti olemaan syyllistämättä tapahtuneesta minua tai traktorin kuljettajaa.
Re: Traktorin ja prätkän onnettomuus, osa numero liianmonta
Ei ne huomaa aina edes valkoista autoa. Pari vuotta sitten pysähdyin Volvolla Oulun keskustassa liikennevaloihin vasemmalle kääntyvien kaistalle pienen umpikoppisen kuorma-auton perään. Yhtäkkiä tuo sankari alkoi peruuttaa. Karkuun ei pääse kun takana ja oikealla oli autoja, vasemmalla vastaantulevia. Tyyttiin ja pitkien vilkutukseen se ei reagoinut mitenkään. Puskuri työntyi jo konepellin päälle kun tuo sankari viimein pysäytti, tempaisi oikealle kaistalle ja valoista suoraan. En tuntenut osumaa, mutta rekisterin yläreunasta löytyi pieni, tuore kolo. Tuon jälkeen olen pysähtynyt jonon perään aina niin, että itse näen edessä olevan vasemman peilin, jos suinkin on tilaa.